بازدید 4973
۲

۵۰ قسم برای معرفی قاتل

کد خبر: ۱۰۷۳۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱ 01 September 2021

پرونده پسر جوانی که متهم است دوستش را به قتل رسانده از نظر قضات شعبه دهم از موارد لوث تشخیص داده و حکم بر اجرای مراسم قسامه صادر شد.

به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از تابستان سال ۹۳ با حضور پسر جوانی به‌نام سیامک در کلانتری شهر ری آغاز شد، او مدعی بود چند مرد تبعه خارجی به او و دوستش قاسم حمله کرده‌اند. وی در توضیحات بیشتر گفت: چند سالی است که ضایعات جمع می‌کنم و از این طریق زندگی‌ام را می‌گذرانم.

چند روز قبل یک مرد تبعه خارجی به سراغم آمد و گفت صاحبکارش می‌خواهد ضایعات ساختمانش را بفروشد. به همین خاطر به همراه دوستم قاسم به آنجا رفتیم اما به محض اینکه رسیدیم چند مرد ناشناس به ما حمله کردند و ما را به داخل کانال آب انداختند من به سختی فرار کردم و از سرنوشت دوستم هم خبری ندارم.

به دنبال اظهارات پسر جوان، مأموران پلیس به بررسی پرداختند و ساعتی بعد جسد قاسم را از داخل کانال آب پیدا کردند. اما ردی از مردان ناشناس به دست نیامد. از طرفی پدر و مادر قاسم از سیامک شکایت کردند و مدعی شدند پسرشان به دست او کشته شده و متهم قصد دارد با منحرف کردن مسیر پرونده از مجازات فرار کند.

پس از آن پرونده سیامک برای محاکمه به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در جلسه دادگاه متهم ضمن انکار اتهام قتل گفت: من خصومتی با قاسم نداشتم که بخواهم او را بکشم.

در پایان جلسه قضات دادگاه وی را از دست داشتن در قتل تبرئه کردند. اما با اعتراض اولیای دم، پرونده به دیوان عالی کشور رفت و حکم نقض شد و پرونده به شعبه دهم (هم عرض) فرستاده شد.

متهم در این جلسه دادگاه هم با تکرار اظهاراتش از خودش دفاع کرد. بعد از او هم پدر قاسم به جایگاه رفت و گفت: کانال آبی که سیامک مدعی است او و پسرم را به داخل آن انداخته‌اند پر از آب است و امکان ندارد که متهم بتواند خودش را از داخل آب بیرون بکشد و فرار کند. ما شک نداریم که پسرم را سیامک کشته است و درخواست قصاص داریم.

در پایان جلسه و بعد از پایان گفته‌های متهم و وکیل مدافع او، قضات پرونده را لوث تشخیص داده و به برگزاری مراسم قسامه حکم دادند. با این حکم، اولیای دم باید 50 نفر از بستگان نسبی خود را برای ادای سوگند به دادگاه معرفی کنند تا آنها قسم بخورند سیامک قاتل است و در این صورت وی به عنوان قاتل قصاص خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
اگر واقعا بی گناه باشه و اونا هم 50 نفر بیارن قسم بخورن و اعدامش کنن عدالت اجرا شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قسامه یک قانون عصر حجری برای شناسایی قاتل
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار