بازدید 7399
۵

زخم فرونشست بر پیکر پل‌های تاریخی اصفهان

فرونشست در اصفهان شدت گرفته و از شمال شهر و دشت های اطراف آن به سمت آثار تاریخی در حال پیشروی است. نشانه‌های این پدیده از مدتی پیش در سی‌وسه پل هم نمایان شد و حالا آثار آن سر از پل جوبی، پل خواجو و میدان نقش جهان درآورده است. فرونشست یک پدیده زیست محیطی به‌معنی نشست تدریجی یا ناگهانی سطح زمین به‌دلیل تراکم مواد زیرسطحی است. برداشت بیش از حد از منابع آبی زیرزمینی در اثر افزایش نیاز به این مایع حیاتی به دنبال توسعه صنعتی و کشاورزی در اصفهان از دلایل اصلی فرونشست به شمار می‌رود. تهدید و آسیب‌های جبران ناپذیر بر سازه‌ها و تأسیسات شهری، خطوط انتقال نیرو، ساختمان‌ها و به خصوص بناهای تاریخی و شُهره شهر موزه اصفهان از جمله نگرانی‌های کارشناسان برای آینده پیش روی این کلانشهر است که در اثر برداشت‌های بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی ایجاد شده است.
کد خبر: ۱۰۷۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸ 01 September 2021
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵
فرونشست عقل آدمهایی که آثار هنریشون روی پل مشهود است به واقع از فرونشست زمین خیلی بیشتره . البته در کنار بی توجهی م . . .
دردمان آنجاست که متهم به انتقال آب هم هستیم آن هم از طرف مردم استانی که ما بیشتر از خود آنها برای دفاع از آن شهید دادیم. به نام اصفهان به کام بقیه :(
برای خوزستان شهید ندادید.برای دفاع از وطن بوده.ضمن اینکه مشکل فرونشست برداشت بی‌رویه از منابع زیر زمینی هست که اون هم خودتون باعث و بانی هستین.
از نتایج مصرف بی رویه آبهای زیر زمینی
گند زدید به اصفهان. شهر زیبا را از بین بردید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی