نمادی که بعد ۵ سال در صف عرضه اولیه ایستاد

شرکت انتقال داده های آسیاتک با نماد "آسیاتک" در فهرست نرخ‌ های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد.
کد خبر: ۱۰۷۳۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱ 01 September 2021

به گزارش بورس تابناک، شرکت انتقال داده‌های آسیاتک از حدود ۵ سال پیش با سرمایه ۳۰ میلیارد تومانی، مهیای حضور در بورس و عرضه اولیه سهام در پاییز یا زمستان سال ۹۶ بود و حتی بعد درج نماد به عنوان پانصد و هجدهمین شرکت بورسی، ضمن انتشار همه اطلاعات در کدال، اول آبان همان سال اقدام به برگزاری جلسه معارفه کرد و برای اولین بار روی تابلوی بورس قرار گرفت؛ اما به مرحله فروش سهام نرسید.
بعد از منتفی شدن ادغام آسیاتک با شرکت داده گستر عصر نوین (های وب) در آبان ۹۶ و عدم عرضه اولیه ۱۰ درصدی سهام در فرصت ۶ ماهه، پذیرش این شرکت هم لغو و مقرر شد تا فرآیند پذیرش و درج نماد دوباره در سال ۹۷ انجام شود، اما این اتفاق رخ نداد، تا اینکه فروردین امسال علی صحرایی، مدیرعامل بورس تهران از منتفی شدن پذیرش و عرضه اولیه آسیاتک به دلیل عدم پیگیری سهامداران عمده خبر داد.
محمدعلی یوسفیزاده، مدیرعامل شرکت آسیاتک نیز سال گذشته در مصاحب‌های رسان‌های اعلام کرده بود امکان عرضه اولیه سهام آسیاتک در بازار بورس تا آخر پاییز ۹۹ فراهم شده است. او در مورد تاخیر آسیاتک برای ورود به بورس اظهار داشت: از سال ۹۶ به یک چالش در سازمان بورس برخوردیم که حدود یک سال طول کشید تا این مسائل از طرف بورس برطرف شود. در این فاصله ما رشد و افزایش سرمایه داشتیم و همین حالا نیز در مرحله افزایش سرمایه هستیم. با پایان این مراحل، درخواست برای طی مراحل پذیرش مجدد اتفاق میافتد. امیدواریم با توجه به شرایط، در اواخر پاییز سال ۹۹ در بورس، عرضه سهام داشته باشیم.
حالا دقیقا یک سال بعد از این مصاحبه شرکت انتقال داده‌های آسیاتک بالاخره برای بار دوم توانست وارد تالار بورس شود.
روابط عمومی بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته (۹ شهریور) به نقل از مدیریت پذیرش اوراق بهادار اعلام کرد: شرکت انتقال داده‌های آسیاتک، چالش و موانعی که بر سر راه ورود برخی شرکت‌های اپراتور ارتباطاتی به بورس وجود دارد را رد کرد و در نهایت با نماد آسیاتک در فهرست قیمت بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران قرار گرفت. این شرکت در ﺑﺨﺶ «اطلاعات و ارتباطات»، گروه و طبقه «خدمات ارزش افزوده» با کد صنعت «۷۳۱۰» و نماد «آسیاتک، ASIATECH» در بازار دوم بورس درج شده است.
حال بعد از حدود ۵ سال شرکت انتقال داده‌های آسیاتک با نماد " آسیاتک" با همان سرمایه ۳۰ میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه ۱۵ درصد سهام (شامل ۱۲ درصد به عموم و ۳ درصد صندوق‌های سرمایه گذاری) شد.
سال گذشته و همزمان با اوج گیری شاخص بورس، بسیاری از شرکت‌های استارت آپی و دانش بنیان اعلام کردند تمایل دارند سهام خود را در بورس عرضه کنند. در این میان برخی از شرکت‌ها مانند شاتل، رایتل، تپسی، کافه بازار و دیجی کالا مراحل مختلف حضور در بازار سرمایه را طی کردند؛ اما در نهایت این اتفاق رخ نداد، مرداد ماه امسال مجتبی توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس در نام‌های به وزیر اقتصاد خواستار رفع موانع ورود شرکت‌های نوآور و دانش بنیان به بورس شد و حالا با ورود آسیاتک به بازار سرمایه تصور میشود بخشی از این مشکلات حل شده باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار