بازدید 48393

سرمایه‌گذاری دیوانه‌وار سعودی‌ها برای افزایش ضریب نفوذ اینترنشنال در ایران/ پروژه ایران اینترنشنال شکست خورد، این بار سراغ قومیت‌ها رفتند!

بنا بر اظهارات فردی که پیشتر برای «محمد بن سلمان»، ولیعهد پادشاه عربستان سعودی کار می‌کرده‌، بودجه ۲۵۰ میلیون دلاری شبکه توسط دربار عربستان سعودی و از طریق شرکتی فراساحلی در جزایر کیمن تأمین می‌شود. او به چارچوب زمانی این بودجه اشاره نکرده، ولی به نوشته «گاردین» با احتساب اجاره دفتر و حقوق کارمندان، این بودجه...
کد خبر: ۱۰۷۳۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹ 01 September 2021

سرمایه‌گذاری دیوانه‌وار سعودی‌ها برای افزایش ضریب نفوذ اینترنشنال در ایران/ پروژه ایران اینترنشنال شکست خورد، این بار سراغ قومیت‌ها رفتند!

شبکه ماهواره‌ای ایران اینترنشنال متعلق به دربار عربستان سعودی، اکنون بیش از چهار سال است که فعالیت خود را با تمرکز بر مسائل و موضوعات جاری در جمهوری اسلامی و با سیاه نمایی تمام آغاز کرده است. این شبکه ماهواره ای، پخش برنامه‌های خود را از ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ مصادف با دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران آغاز کرد و با توجه به نحوه پوشش رویداد‌های مربوط به ایران، نتوانسته در جذب مخاطب موفق عمل کند.

به گزارش «تابناک»، مطابق با آماری که از محل تجزیه و تحلیل برنامه‌های این شبکه ماهواره‌ای به دست آمده، ۹۳ درصد برنامه‌های این شبکه سیاه نمایی تام است و هیچ نوع حرفه‌ای گری در نحوه پوشش رویداد‌ها برای جذب مخاطبان توسط این شبکه دیده نمی‌شود، تا جایی که حتی مخاطب خیلی عام هم پس از مشاهده چندین برنامه به نحوه غرض ورزانه اطلاع رسانی توسط اینترنشنال پی می‌برد؛ رویه‌ای که هیچ تناسبی با نوع انتشار اخبار و گزارش‌های خبری و برنامه‌های بی بی سی فارسی و حتی صدای آمریکا ندارد.

مالک شبکه ایران اینترنشنال شرکت ولنت مدیا و صاحب‌امتیاز آن در بریتانیا شرکت گلوبال مدیا است که «عادل عبدالکریم» عربستانی مالک آنهاست. این فرد سابقه همکاری طولانی با چهره‌های رسانه‌ای عربستان سعودی همچون «عبدالرحمن راشد» عضو هیات مدیره گروه سعودی پژوهش و بازاریابی و مدیر کل پیشین شبکه العربیه و سردبیر پیشین روزنامه الشرق الاوسط را دارد.

بنا بر اظهارات فردی که پیشتر برای «محمد بن سلمان» ولیعهد پادشاه عربستان سعودی کار می‌کرده‌، بودجه ۲۵۰ میلیون دلاری شبکه توسط دربار عربستان سعودی و از طریق شرکتی فراساحلی در جزایر کیمن تأمین می‌شود. او به چارچوب زمانی این بودجه اشاره نکرده، اما به نوشته «گاردین» با احتساب اجاره دفتر و حقوق کارمندان، این بودجه برای پنج سال کافی است؛ یعنی سالی پنجاه میلیون دلار!

ترازنامه مالی ولنت مدیا، حاکی از ضرر ۲۶ میلیون پوندی شرکت در سال ۲۰۱۷ است. به نوشته اکونومیست، سرمایه‌گذاران این شبکه تبعه عربستان سعودی هستند. وال‌استریت ژورنال نوشت که افراد مرتبط با دربار سعودی برای رقابت با نفوذ ایران در منطقه سرمایه تلویزیون ایران اینترنشنال را تأمین و آن را راه‌اندازی کرده‌اند. صادق صبا سردبیر سابق بی بی سی فارسی و از همکاران شبکه مذکور تأیید کرده که بودجه ایران اینترنشنال توسط یک شهروند بریتانیایی–سعودی تأمین می‌شود.

همچنین منبعی ناشناس به گاردین گفته ‌است، «سعود القحطانی» مشاور اطلاعاتی ولیعهد سعودی و یکی از دو مقام ارشدی که پس از ماجرای قتل جمال خاشقجی از سمتش برکنار شد، در تأمین سرمایه و بودجه شبکه دخیل بوده‌ است.

ایران اینترنشنال، شبکه تلویزیون ماهواره‌ای، کانال رادیویی و وب‌سایت خبری به زبان فارسی مستقر در لندن است که بر پخش اخبار و برنامه‌های سیاسی و اجتماعی مربوط به ایران تمرکز دارد. این شبکه نخستین و تنها تلویزیون خبری ۲۴ ساعته فارسی‌زبان در خارج از ایران است و علاوه بر نحوه نادرست اطلاع رسانی ـ که به هیچ وجه نمی‌تواند مخاطبان را قانع و جذب خود بکند ـ با پخش مستقیم نشست سالانه منافقین از همان ابتدا تکلیف خود را با مردم ایران مشخص کرد.

این شبکه ماهواره‌ای از سوی کشوری تغذیه می‌شود که به کوچکترین اصول دموکراسی پایبند نیست و محدودیت‌های زیادی برای شهروندان خود در داخل کشورش ایجاد کرده است، همچنین اتفاقاتی که بین سعودی‌ها و مردم ایران افتاده، به شدت ایرانی‌ها را نسبت به سرمایه گذار این شبکه ماهواره‌ای متنفر ساخته است و طبعا با مشخص شدن ماهیت سعودی ایران اینترنشنال، هزینه‌های میلیون دلاری عربستان برای اثرگذاری بر مردم ایران بی تاثیر خواهد بود.

بنا بر اخبار به دست آمده از منابع آگاه، همین عدم اثرگذاری ایران اینترنشنال در بیش از چهار سال فعالیت این شبکه ماهواره‌ای، باعث شده تا سعودی‌ها به دنبال آن باشند که فعالیت‌های ایران اینترنشنال را با یک سرمایه گذاری دیوانه وار در زمینه‌هایی غیر از زبان فارسی و برای اثرگذاری بر قومیت‌های ایرانی توسعه بدهند و به دنبال راه اندازی شبکه‌های تکمیلی با زبان آذری و کردی باشند.

سعودی‌ها که در دستیابی به اهداف خود در پی راه اندازی ایران اینترنشنال ناموفق بوده اند، پس از شروع به کار تلویزیون برای «افغانستان»، راه‌اندازی تلویزیون به زبان ترکی آذربایجانی و نیز کُردی سورانی (ایرانی) را نیز در دستور کار قرار داده اند تا شاید بتوانند این بار با طرح ریزی نقشه‌ای برای تحت تاثیر قرار دادن قومیت ها، بخشی از شکست‌های خود را جبران کنند که طبعا این موضوع هم برای آن‌ها عایدی نخواهد داشت.

‏گفته می‌شود، اداره بخش ترکی آذربایجانی با استودیوی واشنگتن و اداره بخش کردی با لندن خواهد بود! همچنین قرار است این شبکه‌ها ابتدا ۸ ساعته و سپس ۱۸ ساعته فعالیت کرده و از اواخر مهر ماه سال ۱۴۰۰ رسما روی آنتن بروند.

تمام تلاش دربار سعودی از راه اندازی چنین شبکه‌هایی برای رقابت با نفوذ ایران در منطقه، جلوگیری از افزایش نفوذ ایران و همچنین درگیر کردن مردم با مسائل و موضوعات داخلی است؛ به همین جهت آن‌ها چشم امید جدی به اتفاقاتی که در برخی مقاطع در کشور افتاده بسته اند و گفته می‌شود از هم اکنون در حال فعالیت و زمینه‌سازی برای آبان ۱۴۰۰ هستند.

واقعیت تلخی که سعودی‌ها متوجه آن نمی‌شوند، این است که مردم ایران و بسیاری از نقاط دنیا درباره رعایت نشدن حقوق شهروندی شهروندان عربستانی سوالات زیادی در ذهن شان دارند که آل سعود تاکنون بواسطه دلار‌های نفتی که در مجامع مختلف بین المللی هزینه کرده است، تلاش می‌کند جلوی طرح این موضوعات را بگیرد؛ اما طبعا چنین کشوری هیچ گاه نمی‌تواند مدعی حقوق شهروندان دیگر کشور‌ها باشد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷۵
در انتظار بررسی: ۵۰
انتشار یافته: ۱۷۰
بعضی از مسئولین حرفهایی میزنند و یا کارهایی میکنند که به اندازه 10 تلویزیون مخالف مردم را تحریک به عصبانیت و خشم و تنفر میکنند. عربستان بیخودی داره پولش را دور می ریزد .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
اونی که دنبال عصبانی کردن مردم بود رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
عذر میخام الان ایران اینترنشنال دقیقا از کی شکست خورد؟ از صدا و سیما؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
اتفاقا این کابینه جدید خیلی بیشتر روی اعصاب هستن... با این صدا و سیمای میلی... خطاب به ۱۴:۱۳ خخخخ
پارادوکس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
تعجب میکنم که بعضی ها عملکرد خودما را نمی بینن و ایراد از بقیه میگرن.الان شبکه العالم داره چیکار میکنه؟ مگه غیر از اینه که در راستای اهداف ایرانه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
علی 14:30 فقط ماشین از اومدن دولت جدید 40 درصد گرون شده هیچ فرقی ندارند
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
..خبر دروغ ازش نشنیدم ..بشدت شبکه حرفه ای و جذابی هست
شین شامالا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
خود شبکه گفته ما از عربستان پول نمیگیریم وحتی نام اسپانسراش هم گفته. بعد شما به جای اسکی کردن رو این موضوع که اسپانسر شبکه کی هست لطفا بگو چرا رسانه های داخلی ایران انحصاری هست و از جیب مردم هزاران میلیارد دلار خرج میکنند. که مجری محبوب رو اخراج کنند و طنزپردازها از بدبختی مردم جوک تعریف کنند
شین شامالا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
همین نگاه قیم معاب شما کار دست ما داده که فکر کردید یک خط خبر کار کنید که فعلا نشست خبری رو پوشش داد و منافقین رو نشون داد. خوب ما خودمون عقل داریم که فرق تبلیغ و نشون دادن خبر یک نشست چی هست. تک تک کسایی که اینجا نظر میزارن به اندازه نگارنده این مطلب عقل دارند و فرق دوست و دشمن رو میشناسند. حالا شما زورت اومده که کسی شبکه ملی رو کسی نگاه نمیکنه به خاطر وسعت دید خودت هست که درد مردم رو نمیدونی.
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
باید مردم گاندو ۱ و گاندو ۲ ببینن تا دیگه کانالهای غیر صدا و سیما را نبینند!!!!
بابا در سال ۱۴۰۰ زندگی میکنیم این چه تحلیل است که نوشته اید؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
متاسفانه این شبکه بسیار حرفه ای و خوش ساخت و با کیفیت است و صدا و سیمای میلی خودمان را کاملا نابود کرده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
وجود چنین شبکه ها که صدها شبکه مانندش هست، به نفع ایرانه و جای نگرانی نداره، چون این قدر تناقض دارند که شنوندگان عاقل را امیدوار به نظام میکنه، به شرطی که صدا و سیمای و مسئولان خودشون تشبیه به ریشه نزنند
یعنی اگر یه رسانه دروغ پراکنی کنه نمی شه از منظر قانونی باهاش برخورد کرد توی جهان و جریمش کرد ؟ حداقل از منظر حقوق بین الملل شاید بشه کاری کرد و البته حتما راه های دیگه هم هست. واقعا چرا باید ذهن مردممونو بازیچه قرار بدن این شبکه ها و ما منفعل باشیم. حتی منتقد ترین ادما توی ایران هم می تونن متوجه شن که هدف این رسانه نفرت پراکنیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
چه طرز فکری...داخل را رها کردی چسبیدی به همسایه....تمام تمرکز ایران باید روی رفاه وپیشرفت کشور در همه جوانب باشد آنزمان دهها شبکه مغرض هم کاری از پیش نمیبرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
لطفا از جانب مردم نظر نده،بنده فکر نمیکنم که کار این رسانه ها نفرت پراکنیه،اطلاع رسانیه،بنده میتونم اونا را ببینم و یا اگه دوست ندارم نبینم،به همین راحتی.
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
من فقط اخبارو از ایران اینترنشنال پیگیری میکنم،سالهایت که اخبار .. رسانه میلی رو ندیدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
واقعا قصدشون نفرت پراکنیه و به شکل تهوع اوری پیام می دن توی همه جا قصد و قرض خودشونو دارند و معلومه مغرضانه پیام می دن . توی المپیک سر طلای ایران عزا گرفته بودن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
عربستان هر روز خون مردم یمنو می ریزه بعد نگران حقوق بشر توی ایرانه . شما نگرانیت رو برای حقوق بشر زمانی که با جنگنده مدرسه رو می زنی بروز بده. رسانه مغرض و تهوع اور ایران اینترنشنال فقط قصدش نفرت پراکنیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
واقعا نمیفهمی یا خودت رو زدی به نفهمیدن؟ وضعیت جامعه خیلی سیاه هست که میگن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
طرف منتقدشو توی اسید حل می کنه ، مدرسه رو با بمب می ترکونه و داعش پرورش می ده بعد نقد کشور ما رو می کنه . به لطف فروش چند صد میلیارد دلاری نفت همه چیزو می خوان با پول انجام بدن. تهوع اور و نفرت پراکنی که بوی خون ازش میاد
ناشناس
| Canada |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
دوست عزیز وقتی ما همین کار رو با همسایگان ود می کنیم اونا هم دقیقا همون کار رو می کنن. من به هیچ عنوان موافق این کار نیستم و متاسفانه خیلی از هموطن های ما جذب این شبکه ها میشن. وقتی رسانه های داخلی رو محدود کردیم، وقتی رسانه ملی تبدیل به رسانه میلی شده، دیگه نباید انتظار داشت مخاطبان همچنان بیننده این رسانه های داخلی باشن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
بهترین دفاع حملست باید ضربه زد به عربستان اگر از طریق رسانه نمی شه باید از راه دیگه ضربه زد تا حساب کار دستشون بیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
متاسفانه عربستان ، حاکمان نفرت انگیزی داره که دستشون توی خون مردم بی گناهه و با پول هر کاری می کنن . باید کاری کرد تا متوجه شن نباید چنین کارایی بکنن. پول جنگ ایران و عراقم همین عربستان به صدام داد
عربستان در افغانستان همسایه جدید دو باره ماست ومرز همسایگی طویلتر شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
والله ما که مدتها است اخبار ... صدا و سیما را نگاه نمی کنیم..
ناشناس
| Canada |
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
به فرض که اصلا این شبکه مستقیم از دولت عربستان تامین میشه. سالهاست که شبکه العالم صدا و سیما بصورت 24 ساعته و با بودجه دولت ایران دارد برنامه های بیداری! اعراب عربستان و منطقه را پخش می کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
عربستان و تفکر داعشی عربستان برای بقای بشریت خطرناکه . طالبان، عربستان، داعش و گروهک های تروریستی که گرفتن جون مردم عادی براشون عادی شده و با صرف هزینه های بالا خودشون رو باز حق به جانب نشون می دن که در رسانه هم به فکر خودشون عقب نیفتن ولی خوب این رویه همین جوری پیش نمی ره
شما ببخشید قبلش از شما اجازه نگرفتن
اخه کلا شما مرجع تشخیص خوب و بدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
ایران اینترنشنال CNN فارسی است.
شبکه ای حرفه ای ، با کیفیت و قابل اعتماد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
ناشناس 13.25
اون موقع که خبرنگارش جرات نکرد بگه ایران در بسکتبال عربستان را شکست داد و اون موقع که
کارکنانش رو که عضو اتحادیه خبرنگاران لندن شدن اخراج کرد فهمیدیم قابل اعتماد و حرفه ای هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
کامنت را داشتید : " ایران اینترنشنال CNN فارسی است.
شبکه ای حرفه ای ، با کیفیت و قابل اعتماد."
یعنی
هنوز هم آدم هایی پیدا می شن که نمی دونن یکی از اصلی ترین سلاح ها در زمان جنگ سرد راه انداختن عملیات روانی هستش
طرف دشمنته بعد برای تو قابل اعتماده!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
شبکه میلی فقط راست میگه با تابناک
یعنی پدرخواندگان داعش و النصره که در سراسر خاورمیانه مشغول کشتار کردها هستن الان دلشون سوخته برامون و برای رضای خدا و آسایش ما برامون شبکه زدن؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
تو وسط دعوا نرخ نزار.
کردها؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
من کوردم
لطفا از کردا سو استفاده نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
وقتی داعشی ها به ناموس کرد و عرب و ... تجاوز می کردن باید هر انسان عاقلی متوجه می شد که عربستان دشمن انسانیته نه ایرانیا. خودشونو حامی اعراب جلوه می دن که در صورتی که حاضرند سر هم زبانانشونو برای قدرت بیخ تا بیخ ببرند
فقط صدا سیمای ما خوب و حرفه ایه بقیه بدن
پاسخ ها
مهرداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
فقط ما خوبیم ، بقیه بدن . بابا ول کنید . ایران اینترنشنال تنها کانالی هست که هر روز نگاه می کنم
صد برابر این پول رو صدا و سیما بی کیفیت ما داره خرج میکنه و هر روز هم در داخل و خارج بی اثر تر میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
پنجاه میلیون دلار در سال با دلار بیست و پنج هزار تومان میشه سالی هزار و دویست و پنجاه میلیارد تومان. بودجه صدا و سیما سه هزار میلیارد تومان است با حدود بیست شبکه تلوزیونی و البته تعداد زیادی شبکه استانی. با سریال سازی و غیره. انصاف داشته باشید. صدا و سیما با این بودجه در مقابل سیل عظیم حملات از همه سوی دنیا مشغول کار است
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
صدا و سیما هم اگه میتونه شبکه
سعودی اینترنشنال تاسیس کنه
جواب ناشناس ۱۳،۵۱
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
با این حرفت نشون دادی یا واقعا ساده ای یا کارمند رسانه میلی!
در آمود صدا و سیما فقط از تبلیغات قبل و حین و بعد بازی های فوتبال و بازی های ملی همین قدره فقط
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
ایران اینترنشنال با کلا ۳۰۰ نفر دارد با صدا و سیمای میلی که ۳۵ هزار نیرو دارد
به بهترین شکل رقابت درست میکند
و خدابیش اخبارش دارای صداقت و سرعت و کیفیت و حرفه ای است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
صد برابرش می شه 5 میلیارد دلار. کل درامد صادرات نفتمونم الان این نمی شه چی می گی برای خودت عدد در میاری
خرج اون شبکه سالانه هر چقدر باشه نصف بخش خبری صدا و سیمای ما هم نیست
پاسخ ها
فرید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
جمع آوری خبره که هزینه داره. ساخت خبر که هزینه نداره. صدا و سیما چه هزینه ای داره مگه؟ تازه بجز بودجه اش کلی درامد تبلیغات داره. ثانیه ای 50 میلیون پول میگیره چیکار می کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
250 میلیون دلار اندازه حقوق یک سال صدا و سیما هم نیست
نتوانسته در جذب مخاطب موفق عمل کند؟؟؟؟
اگر موفق عمل نکرده بود که الان شما این مطلبو علیه شون نمینوشتید
بقول نقی معمولی: اینو دیگه به من نگو که!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
شبکه نفرت پراکنیه که با کمک پیام رسان هایی مثل تلگرام و اینستاگرامم پوشش دهی می شه ، شخصا نگاه نمی کنم ولی از طریق پیام رسانا ، گوشه ای از مزخرفاتشونو دیدم. تنها هدفشون گسترش نفرته
شما کار سفید انجام بدید برای مردم کسی نمیتونه سیاه نمایی کنه
سیاه نمایی برای کسی که تو ایران زندگی نکنه جواب میده وگرنه مایی که خودمون با گوشت و پوست و استخوان مشکلات رو تجربه میکنیم خودمون تشخیص میدیم ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
همین گزارش مغرضانه شما و نظرات خوانندگان دلیل‌ بر عدم موفقیتش هست
کل بخشهای خبری صدا و سیما اندازه یکی از شبکه های خارجی مخاطب نداره بعد میگید موفق نبوده؟
حتما شما موفق بودید
مگه نه اینکه شما هم شبکه عربی زدید و دارید علیه خیلی ها حرف میزنید
برا شما خوبه برا اونا سیاه نماییه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
شما یک عرب سعودی رو نشون بده که حاضر شده باشه در العالم کار کنه برعکس ایرانیا که دائم سرشون در اخور اینترنشناله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
من مدیر کارگزینی اون شبکه نیستم که نشونت بدم چند تا شهروند عربستانی توش استخدامن
تو هم خیلی جوش نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
مگه راهشون می دهند
گزینششون نمی کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
اگر دهنتو ببندی و چشماتو باز کنی کلی عربستانی شیعه میبینی که همکاری میکنن تو خیلی زمینه ها با ایران و از طرف عربستان هم محاکمه میشن و بعضا اعدام
چه شماها خوشتون بیاد چه نیاد این شبکه بسیار موفق بوده و کسی اخبار صدا و سیمای میلی را نگاه نمیکنه.
این مقالات را ببرید خدمت مدیران تلویزیون میلی ایران که با تولید برنامه های سطحی یکطرفه و جهت دار و فراری دادن مخاطب داخلی به سمت کانالهای ماهواره ای سوق داده آند...
مطابق با آماری که از محل تجزیه و تحلیل برنامه های این شبکه ماهواره ای به دست آمده، 93 درصد برنامه های این شبکه سیاه نمایی تام است؟؟؟؟

کسی که امار میگه منبع و جمع اوری کننده امار هم میگه
از اون عدد 93 معلومه نویسنده یه عددی پرونده از خودش و هیچ بررسی هم انجام نشده
تعریف سیاه نمایی چیه؟ هر چی مخالف شما بگن میشه سیاه نمایی؟
چند تا مصداق از سیاه نمایی بذارید مکا اشنا بشیم با مفهومش ....
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
جالبه که هیچ منبعی هم ارایه نکردن واسه اما.ر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
بن سلمان یه قاتل مهربونه، فقط گاهی منتقداشو توی اسید حل می کنه و قبلا داعش درست می کرد. الانم طالبانو علم کرده و یمنی ها رو می ترکونه. قدم تر هم حمایت مالی تمام عیار از صدام کرده. این کارنامه عالی به نظرت 93 درصد سیاه نمایی براش کم نیست. پول داره تا بتونه ضد ایران و ایرانی کار می کنه
مخاطب صرف یک رسانه بودنه باعث خشک شدن مغز خواهد شد
هر کسی باید دسترسی داشته باشه به همه منابع و بعد خودش تشخیص خواهد داد کی راست میگه و کی دروغ
کی سیاه نمایی میکنه و کی واقعیاتو میگه
شما هم اگر نگران این نیستید که مخاطبینتون رو از دست بدید بدون فیلتر کردن و ممنوع کردن و ... اجازه بدید مردم خودشون قضاوت کنن با دریافت خبر از چند منبع
شما اول دموکراسی را معنا کنید تا بعد بر اساس ان تعریف ببینیم در کدام کشور ها دموکراسی واقعی هست یا نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
دموکراسی یعنی منتقدتو توی اسید حل کنی و با بمب مدرسه یمنی ها رو بترکونی و داعش پرورش بدی.
حواسشون نبود قبلش بیان از شما اجازه بگیرن
شما ببخشیدشون
علت اصلی موفقیت نسبی این شبکه ها که از طریق دلارهای کثیف نفتی عربستان حمایت می شوند، ضعف بسیار شدید صدا و سیما در جذب مخاطب (علیرغم صرف بودجه های کلان برای حقوق ده ها هزار پرسنل فعال آن !) و پرهیز از فرهنگ اصیل ایرانی در برنامه سازی ها است که موجب شده روز به روز از مخاطبین صدا و سیما کاسته شود و مردم از روی ناچاری به شبکه های دیگر جذب شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
کثیف؟
ایران شبکه العالم رو راه انداخت حتی یک شهروند عربستان سعودی حاضر نشد در این شبکه علیه کشور خودش کار کنه. زمانی که اسکندر مقدونی به ایران حمله کرد بخش بزرگی از سپاهش خود ایرانیا بودن و بخش بزرگی از سرداران داریوش سوم به کشور خیانت کردن که اتفاقا به خاطر این عمل ناپسند اسکندر بعدها ازشون انتقام گرفت چون به کشور خودشون پشت کردن.

زمان حمله اعراب به ایران هم لشکر 300 هزار نفره ایران مقابل لشکر 70 هزار نفره اعراب با خفت بار ترین شکل ممکن شکست خورد چون تمام ایرانیا به کشور خودشون خیانت کردن و حتی سواران زره پوش ارتش ساسانی رسما به استخدام لشکر اعراب دراومدن و حتی از خود سربازان اعراب هم بیشتر حقوق میگرفتن بابت مزدوری! پادشاه رو هم یک ایرانی کشت و دو دستی تقدیم به اعراب کرد.

در حمله چنگیز مغول هم بسیاری از مناطق و سپاهیان ایرانی به هوای امان خواهی و رحم چنگیز به کشور خیانت کردن و تمام کس و کار خودشون رو فروختن.

همین الانش اگر آمریکا یا عربستان یا هر کشوری دیگه ای به ایران حمله کنن
برخی به کشور خودشون خیانت میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
چرا کامنتم رو سانسور کردید من در مورد ژنتیک ایرانیا چند خط اضافه نوشتم بودم چرا پاکش کردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
دوست عزیز مطالعات خودتون رو بیشتر کنید و سطح سواد تاریخی تان را ارتقا بدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
اسم خائن گذاشتن رو بقیه که راحته
اون قصه هایی هم که از اسکندر گفتی دروغ محضه
هر ایرانی هم که هر جا کار میکنه بخودش مربوطه فض.. به تو نیومده
همین امثال شما فراریشون دادید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
این قصه های دروغ رو کی تو گوش تو خونده؟

برو خجالت بکش دیگه هر کدوم ازاین اراجیفی که گفتیبا یه سرچ کوچک درمیاد خلاف بودنش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
اینهمه دری وری به هم بافتی که بگی هر کی به ساز شما نرقصه خائنه؟
شما اجازه بدید شبکه داخل ایران برنامه تولید کنه که نرن خارج از ایران
...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
ارتش افغانستان حدود 300 هزار نفر با سلاح های پیشرفته و آموزش دیده در برابر 100 هزار جنگجوی طالبان با تفنگ ساده شکست خوردند همه کارشناسان معتقدند دلیل این شکست فساد رهبران و حاکمان افغان بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
زمان اسکندر ایرانی وجود نداشت یکسری کشور پیشرفته توسط هخامنشیان اشغال شده بودن از آمدن اسکندر استفاده کردن و طومار دژخیمان هخامنش را پیچیدن. زمان اعراب هم باز این کشورها توسط ساسانیان اشغال شده بودند (ساسانیان بر خلاف تاریخ سازی ها بسیار هم .وحشی و بربر بودن . با مادران خود ازدواج می کردن کاری که میمونهای پریمان انجام نمیدن) مردم علیه ساسانیان شوریدن و تا 200 بعد هیچ حرکتی علیه عربعا انجام ندادن چون خیلی بهتر از ساسانیان بودن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
این نظر رو فقط یه ضد ایرانی که بسیار هم نفرت داره از ایران و ایرانی میتونه بده
اون هم با اینهمه دروغ واضح
توصیه میکنم مطالعه کنی و درک و شعورتو افزایش بشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
شما که به نفر بیشتر نیستی،شما به کشورت خیانت نکن،نگران بقیه نباش،در ضمن برو دلیل اینکه چرا سپاهیان ایران درجنگهایی که نام بردی،حاظر به دفاع نشدن بیشتر تحقیق کن عزیز دل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
ناراحتی چرا کامنتت رو سانسور کردن؟
تو باید خوشحال باشی کامنتهای منو که جوابتو داده بودم منتشر نکردن وگرنه چیزی برات نمیموند دیگه جلو دیگران سرتو بالا بگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
تاریخ ایران رو بدن شما بازنویسی کن. چرا دروغ و دونگ تحویل می دی کجا سپاه ایران و سربازانش به اسکندر پیوستن آریو برزن ها و رستم فرخزاد ها تا جان در بدن داشتن مقاومت کردن جان و بزدلی داریوش سوم و یزدگرد سوم و ضعف و فساد در حکومتهای ساسانی و ... عامل شکست بود . سپاه ایران در عصر ساسانی در چندین نبرد منجمله نبرد پل و ... سپاه عرب رو شکست داد پدر مختار ثقفی در نبرد جولا که فرمانده سپاه بود کشته شد و سپاهش تارو مار شد . دردت جای دیگس چرا دریوری می گی تحریف می کنی .
ایرانیان اگر از وضع موجود و درهر عصری ناراضی بودن عمومی ن وطن فروش نبودن البته خائن همیشه در هرکجا چه ایران و سایر کشورها پیدا می شه ولی عمومیت نباید داد .
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
چرا در جنگ هشت ساله ایران وعراق خیانتی نبود؟؟؟؟؟؟؟
چون در آن زمان صداقت بین مردم ومسولین وجود داشت ولی الان اینطوری نیست؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
جناب ۱۳۵۲ خیلی از تاریخ باشکوه ایران داری می سوزی عجیب هم نیست . اگه اعراب دویست سال رو ایران حکومت کردن ایران ساسانی و اشکانی و هخامنشی بیش از هزار سال بر اونها مسلط
بودن حکومت ال بویه که ایران بودن هم جبران مافات عصر سلطه‌ی امویان و عباسیان رو کرد و صد و ده سال خلفای عباسی رو مترسک خودش کرد و کل عراق امروزی و جنوب خلیج فارس رو در دایره حکومت
خودش داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
آقای تابناکککککککککککککککککککک
چرا کامنت یه مشت پانترک .. رو منتشر می کنی؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
:خطاب به ناشناس ۱۳:۵۲
نمیخوام در این قسمت در مورد نظر ناشناس ۱۳:۱۸ در این قسمت نظر بدم،ولی بر اساس کدوم سند و مدرک معتبر در این قسمت ادعا کردی ساسانیان با مادران خود ازدواج می کردن؟بر اساس کدوم سند و مدرک معتبر؟آیا انتظار داشتی هخامنشیان بدون چیره شدن بر کشور یا منطقه ای قلمروشونو گسترش بدن؟اون کشورها هم همه پیشرفته بودن ولی هخامنشیان اصلا پیشرفته نبودن و قلمرو تحت حکومتشون کشور واحدی نبود؟در مورد تمام کشورهایی در دنیا در طول تاریخ که گسترش پیدا کردن همچین نظر بی ربطی داری؟خواستی جواب منطقی بدی،یا یه سری از چیزایی که حفظ کرده بودی رو صرفا برای عقده گشایی فقط بنویسی؟زمان حمله اسکندر به ایران هم اگر کشوری به نام ایران بود یا نه،ولی منطقه پارس و ایران کنونی که جزو هسته اصلی قلمرو پادشاه اون موقع هخامنشی بود.چه ربطی داشت که اونطور بی ربط نوشتی "ایرانی وجود نداشت"؟اونطور هم نوشتی "دژخیمان هخامنش"؟نکته بعد اینکه در زمان ساسانیان واژه "ایرانشهر"برای نامیدن قلمرو ایران اون زمان که بزرگتر از ایران کنونی بود،استفاده میشد.اینقدر اطلاعات اشتباه نوشتی و اونقدر سطح پایین و طوطی وار پاسخ بی ربط و غیر منطقی در این قسمت نوشتی که اصلا الان نمیدونم ارزششو داشت و داره که به این پاسخ بی ربطتت جواب بدم یا نه.در کدوم سند و مدرک معتبر اومده که "ساسانیان بربر و وحشی بودن"؟داشتن دانشگاه جندی شاپور در اون موقع از نظرت یعنی وحشی بودن؟تو اصلا میدونی در زمان حمله عده ای از اعراب(نمیخوام در این قسمت بگم در مجموع اون عده از اعرابی که به ایران حمله کردن از ساسانیان نسبت به مردم ایران رفتار بهتری داشتن یا نه و یا در مجموع بهتر بودن یا نه) به ایران حدود ۱۴۰۰ سال پیش،چه جنگ هایی در داخل ایران آن زمان انجام شد؟سعی کن اطلاعات خودتو در اون موارد به درستی بالا ببری و ذهن خودتو از عقده های ناروا به درستی نجات بدی.نکته بعد اینکه نظرت در مورد پانترکیسم و تلاش عده ای از پانترکان برای یک سری تاریخ سازی دروغین بدون سند و مدرک معتبر موثقی که در سطح جهان اکثرا و یا فقط در بین عده ای از پانترکان رایجه چیه؟طرز جواب دادنت به این سوال شاید بتونه هدف و نیت واقعیت از نوشتن این پاسخ غیر منطقی و بی ربط و سطح پایینتو تا حدی مشخص کنه
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
خطاب به ناشناس ۱۹:۱۲ به همان دلیل که کامنتهای پانفارس ها رو منتشر می کنه
80 سال انگلستان با بی بی سی فارسی علیه ایران هجمه کرد قدرتش به این هجمه 5 ساله رسانه عربستان سعودی نرسید. این عربستانی ها شاید از لحاظ تکنولوژی حرفی برای گفتن نداشته باشن ولی از لحاظ سیاست بسیار موزمار هستن. خصوصا این محمد بن سلمان که بسیار باهوش و هفت خطه.

چیزی که مسلمه اینه که عربستان سعودی کشوری به مراتب قدرتمندتر و باهوش تر از ماست. همونطوری که به ما حمله کردن و در عرض 3 سوت لشکر ایران رو شکست دادن و در عرض چند ده سال امپراطوری خلفای راشدین کل آسیا رو گرفت و قلمروش حتی از قلمرو ایران در زمان هخامنشیان هم فراتر رفت. هر چند که خیلی زود فروپاشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
البته سه سوت نبود و ۲۰ سال طول کشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
کلا بن سلمان الان ارزوش اینه از نظر قتل و عام به چنگیز برسه و هوش بالایی در قتل و عام داره
ما مردم ایران دنبال دشمنی با عربستان سعودی نیستیم ما خواهان روابط دوستانه با عربستان سعودی و مردمش هستیم محمد بن سلمان شخصیتی بسیار باهوش و فهمیده است
مشکل امثال شماها اینه که ملت رو پپه فرض کرده اید
سلام، کلا با نظرات شما و نویسنده موافق نیستم.....هرگز
خداییش برید در پیج اینستاگرام ایران اینترنشنال کامنت ها و نظرات سیاسی مردم رو بخونید حس میکنید وارد میزگرد عقب افتاده های مغزی شدید. این شبکه با شستشوی مغزی به قدری مردم رو احمق کرده و قدرت تحلیل رو ازشون گرفته که وقتی با مخاطبانش صحبت و بحث میکنی فکر میکنی اینا عقب افتاده ذهنی ای چیزی هستن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
گاهی عقب افتاده ذهنی بودن بهتر از طرز فکر امثال شماست که با این پیشرفت ذهنیتون گند زدید
صدا و سیمای میلی
عاقبت تماشای برنامه ها و سریالهای مبتذل ماهواره ای که مروج اصلی فساد و اینگونه اعمال و خیال بافی ها است همین است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
عاقبتش چی هست؟
عاقبت دیدن برنامه های مبتذل چه ربطی داشت به این متن؟
چی زدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
اتفاقا خیلی هم دقیق گفته است شما دلت نمیخواد متوجه ربطش بشوی خیلی از گرفتاری های امروز زیر سر اجرا نشدن قانون و آسانی دسترسی به گیرنده های ماهواره ای بدون نگرانی از قانون شکنی است. اگر قانون درست و جدی اجرا می‌شد این شبکه و باقی شبکه های معاند را کسی نمی‌توانست نگاه کند که آنها هم امیدوار بشوند سرمایه گذاری اضافه تر بخواهند بکنند
عزیزی که این مقاله رو نوشتی؛ پس شماها چرا کلی پول خرج شبکه هایی به زبان عربی مثل المنار و المیادین و العالم و ده‌ها کارشناسان خارجی و عرب میکنید که از ایدئولوژی‌تان دفاع کنند!!؟؟
,وقتی ایران شبکه سرتاسری به زبانهای ترکی و کردی راه اندازی نمی کند خوپ این خلا را بیگانه ها پر می کنند. ایران خودش فرصت سوزی می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
چرا چند تا شبکه استانی داره که تو هر جمله گاها یه کلمه ترکی هم استفاده کنه هر موقع من نگاه می کنم می خوام زبان ان گوینده را از حلقومش در بیارم اگه ترکی بلد نیستند یاد بگیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
شبکه سرتاسری به زبان ترکی و کردی؟چرا سرتاسری؟چرا عده ای از تجزیه طلبان هم پیشنهاد شبکه سراسری ترکی و کردی میدن؟آیا تو فکر میکنی اگر هم شبکه سرتاسری به زبان ترکی آذربایجانی و کردی در ایران راه اندازی بشه،کسی در خارج از ایران برای ترک زبانان آذربایجانی و کردی شبکه به زبانشان راه اندازی نمیکنه؟آیا تو صرفا بحث زبان رو در اون مورد مد نظر قرار دادی یا به محتوی هم توجه کردی؟و ناشناس ۱۷:۳۷!اگر اون نظری که در این قسمت دادی صحت داره،اون جملات دقیقا چیه؟آیا اون جملات در عرف، رسمیه؟اینو بدون که در زبان فارسی هر چقدر رسمی تر در عرف حرف زده بشه،معمولا حجم استفاده از یک سری از واژه هایی با ریشه عربی درش بیشتر میشه. در زبان ترکی آذربایجانی هر چه قدر در عرف رسمی تر حرف زده بشه،معمولا حجم یک سری از واژه هایی با ریشه فارسی و عربی درش بیشتر میشه.در زبان مازندرانی هم همینطوره
ما اصلا اخبار و رویدادهارو از صدا وسیمای میلی باخبر نمی شیم
بیشتر مردم فقط اینترنت، شبکه های اجتماعی آزاد و بیطرف و ماهواره های بیطرف مردمی رو پیگیری میکنن
اختیاردیدن یا ندیدن یک شبکه با بیننده است.هر شبکه تلویزیونی اگر دروغ بگوید ، بیننده خود را از دست میدهد....کمیت بینندگان کاملا وابسته به کیفیت آن شبکه دارد با تعریف کردن یا بدگویی کردن نمیشود بیینده یک شبکه را کم یا زیاد نمود..
شما هم 50 میلیون دلار برای تاسیس شبکه ای برای تحریک مردم عربستان کنار بگذارید.
چرا در جنگ هشت ساله ایران وعراق خیانتی نبود؟؟؟؟؟؟؟
چون در آن زمان صداقت بین مردم ومسولین وجود داشت ولی الان اینطوری نیست؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
البته در همون هشت سالی که مردم فرزندانشان را به جنگ می فرستادند مسئولین فرزندانشان را به اروپا می فرستادند یک آمار بگیر ببین مسئولین فعلی چند نفرشان فرزندشان در جنگ شهید شده است ؟ به جرات می گویم صفر درصد.
ناشناس
| Germany |
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
اونموقع اطلاع رسانی نبود و دو کانال میکوبید رو مخ مردم , وگرنه مسئولان همانطور که بودن هستند , مرم هستند که آگاه شدند
لازم است آموزش پرورش ایران ، اصل 15 قانون اساسی را اجراء کند و دروس ادبیات غیر فارس ها تدریس شود تا تبلیغات دشمنان بی اثرشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
با شما صد در صد موافقم فرهنگ و زبان همه اقوام ایران باید حفظ و نگهداری و توسعه داده شود وقتی می گوییم اقوام همه یادشان به هموطنان ترک و کرد و لر و عرب و بلوچ می افتد اما باور کنید در هر استان ایران چنان غنایی از ادبیات و فرهنگ فولکلوریک وجود دارد که به نظرم در هر استانی باید بحث زبان و فرهنگ همان استان به شدت تقویت شود مثلا زبان اوستایی در یزد یکی از این زبان هاست که باید آن را حفظ کنیم.
هر افراتي يك تفريتي داره و اين متاسفانه تو مملكت ما به دور باطل تبديل شده!
صدا و سيما يك بند داره ميگه ما خوبيم و همه جهان بد بختن و تحت ظلمن و.. ديگه همشو نميگم چون خودتون بهتر ميدونين! در يك كلام دنيا جهنم و ايران بهشته!

از اونطرف هم خارجيا ميگن ببينيد شماها در داخل بدبخت و بيچاره و …. در يك كلام تنها ايرانه و دنيا بهشته.

حالا اگر هر كدوم از موضع خودشون يك قدم كوتاه بيان سر تيتر رسانه مقابل ميشن با اين مضمون كه "اعتراف و اذعان به…"
در نتيجه دور تسلسل باطل كه گفتم ادامه پيدا ميكنه و اين وسط فقط مردم بيچاره ميمونن!!!!
چون جفتشون واقعيت رو نميگن كه وظيفه رسانس براي مطالبه گري جهت رفع مشكل و رفاه مردم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
افراط و تفریط
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
کشته اون فارسی نوشتنت هستم. افراط و تفریط
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
افراط...تفریط
این جمله تعریف از اینترنشنال است یا تضعیف آن ؟ :
" هیچ نوع حرفه‌ای گری در نحوه پوشش رویداد‌ها برای جذب مخاطبان توسط این شبکه دیده نمی‌شود"
الان در دهات و روستا هم ماهواره دارن. تو برامون از پول سعودی به ایران اینترنشنال میگی؟ مردم هرچی دلشون بخواد نگاه میکنند. تمام شد دهه 70 و 60
با افاردی که من سر وکار دارم همه اینترنشنال را بهتر ودقیقتر وراسیتگوتر میدانند
شبکه ای منفور و مسخره که عده ای وطن فروش و جاسوس را جمع کرده و قصد متلاشی کردن ایران را داره. دوستان مشکلات داخلی را نمی توان انکار کرد ولی آیا شبکه های منفور با آدم‌های بی ریشه ساکن آنها مشکلات را برای ما حل خواهند کرد؟
بهترین و قابل اعتماد ترین و حرفه ای ترین رسانه
صدا و سیماست و بقیه پولی و مغرضانه کار میکنند
وقتی در ایران خبرگزاری فارس یک نظرسنجی برای ایجاد شبکه سراسری ترکی اذربایجانی گذاشت تمام نژادپرستان از لانه خود درامدند و هزاران اراجیف بافتند که به زودی این نظرسنجی رو حذف کرد. وقتی یک چنین جوی نسبت به قومیتها حاکم باشد معلوم است دیگران استفاده اش را می کنند. متاسفانه خیلی از روشنفکران ایرانی در زمان رضاخان مانده اند و عقلشون به این نمیرسد که هفتاد درصد کشور ایران غیرفارس هست و این بزرگترین بزرگترین و بزرگترین خطری هست که ایران را تهدید میکند اگر دیر نشده باشد فقط یک راه وجود دارد برگشتن به دوره قبل و ایالتی کردن کشور و ازاد کردن تمامی زبانها انوقت است که ایران حقیقتا یک قدرت بزرگ و با ثبات خواهد بود اما واقعا نمیدانم دیر شده یانه. کشور ما اگر ایالتی نشود و تقسیم قدرت بر اساس تمامی اقوام صورت نگیرد و زبان همه تدریس نشوددر این دنیای بلبشوی خیلی راحت تجزیه مان می کنند . پاینده ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
وسط این حرفات یه چیزی نوشتی که بندو آب دادی جناب تجزیه طلب!!!!!! 70% مردم غیر فارسی زبانن؟؟؟؟؟ برو خجالت بکش اولاً کل ایران فارسی بلدن و زبون ملی مونه. دوم نهایتش اقلیت های زبانی میشن 20%.... سواستفادۀ تجزیه طلب ها ممنوع
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
به عنوان یک فارس زبان عرض می کنم قطعا شبکه سراسری به همه زبان های مهم کشورمان(ترکی و کردی و ...) باید راه اندازی شود اما متاسفانه همه چیز تحت انحصار صدا سیمای میلی و جناحی است ...
نویسنده این خزعبلات اول یاد بگیره زبانی بنام آذری نداریم. در ثانی اگه اینجور که ایشون میگه اگه این کانال موفق نیست پس چرا این همه آسمون ریسمون کرده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
هم زبان آذری داریم هم ترکی آذربایجانی،شماپانترکان یکی از مصادیق شکست صداوسیما هستید
من با این شبکه ها موافق نیستم و کمتر نگاه میکنم چون یاس و ناامیدی رو زیاد میکنند و اغلب اعصاب خردکن هستند اما این شبکه ها اگه نباشند و مدام مشکلات گرانی و بی برقی و بی واکسنی و معیشت مردم و ... رو اگه نگن مسئولین دیگه کلا بیخیال دیدن و حل مشکلات مردم میشن
چون صدا و سیمای ما که میگه همه چی اوکیه و فقط مشکل کم شدن معنویات و حجابه
وقتی اینتر نشنال میتونه این همه هزینه کنه که یه شبکه راه بیاندازه پس آدم هم میتونه اجیر کنه . بله
"این شبکه سیاه نمایی تام است و هیچ نوع حرفه‌ای گری در نحوه پوشش رویداد‌ها برای جذب مخاطبان توسط این شبکه دیده نمی‌شود، تا جایی که حتی مخاطب خیلی عام هم پس از مشاهده چندین برنامه به نحوه غرض ورزانه اطلاع رسانی توسط اینترنشنال پی می‌برد" چقدر این جمله شما شبیه به کارای صدا و سیمای میلی است
در خانه کدام ایرانی اینترنشنال نگاه نمیشه استناد خبر راست را از ان میگوییند
یک نظر سنجی بزار بین همین مخاطبین خودت بین سیما را بیشتر قبئل دارن یا اینتر نشنال را
واقعا برای بعضیا متاسفم که اومدن از این شبکه ی مسخره دفاع کردن
من نه از صدا سیمای خودمون دفاع میکنم نه از این شبکه
فقط اینو یادتون باشه که به خاطر بعضیا از بعضیای دیگه دفاع کورکورانه نکنید
خدایش از کجا فهمیدین این شبکه موفق نبوده؟ ببینید کل عوامل جلوی دوربینش و کل عوامل کارشناسیش به زحمت 20-30 نفر میشه و چقدر هم بهره وری، اثربخشی و کارایشون بالاست. صدا سیمای میلی با بیش از 20 شبکه تلوزیونی و چند ده هزار پرسنل و چند میلیارد دلار صورت حساب هزینه برای بیت المال نمیتونه با این شبکه رقابت کنه! در خصوص کرونا و اعتراضات صنفی هرچی گفت درست دراومد!
کمتر کسی اخبار سیما را میبینه در موضوع هواپیما که یادتون نرفته
سیما محبوبترین برنامه را به علت فشار حداد ... تعطیل کرد ولی شبکهای موفق مثل اینتر نشنال از برنامه های موفقشان حمایت میکنند
بن سلمان قاتل که منتقدینشو توی اسید حل می کنه و داعش پرورش می ده و تو وقتا استراحتشم یمنو بمباران می کنه می خواد با پول منتقد رفتار ما هم باشه ، بابا نکن این کارا رو خیر خواه
ایرانیایی که برای بن سلمان قاتل که مخالفینشو با اسید حل می کنه کف و جیغ می زنن حتما باید داعش ابادتون کنه تا بفهمین عمو بن سلمان چه قدر عاشقتونه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
داعش بیاد اول همه خود تو رو سر می بره میدونی که چرا؟
شبكه فوق العاده خوبى است
اطلاع رسانى درست دارد
سانسور ندارد
من تابناك را ١٥ دقيقه نگاه ميكنم ايران اينترنشنال را ٢ ساعت
شبکه های استانی تورکی زبان مثل شبکه های تبریز، اورمیه، اردبیل و زنجان 50 درصد برنامه هایشان به زبان فارسی است! پنجاه درصد باقی هم به زبان فاذری است ( زبان من در آوردی، مخلوطی از زبان فارسی و تورکی با دستور زبان غلط و محاوره ایی کوچه و بازار ) با مجریان و کارشناسان و مسئولین بی سواد و برنامه های شدیدا بی کیفیت و تکراری که حتی قابل رقابت با شبکه های سراسری صدا و سیما نیز نیست! امروز مردم تورک ایران بیشتر به شبکه های ماه واره ای ترکیه روی آورده اند و از هر شبکه تورکی زبان که بتواند به زبان واقعی و درست آنها صحبت بکند و اخبار داخل کشور به خصوص مناطق تورک نشین را پوشش دهد استقبال خواهند کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
همه شبکه های استانی زبان آن استان را با ترکیبی از زبان فارسی به گند کشیده اند.
ایران اینترنشنال شبکه خبری بسیار موفقی است..
البته با درنظرگرفتن هزینه اش و برای یک شبکه صرفا خبری و بدون پرسنل و هزینه در خود ایران، شاید به همان اندازه موفق نبوده.
ولی باتوجه به اینکه عربستان فعلا پول همچین ولخرجیهایی را دارد، چندان هم این پرخرجی مهم نیست!
ایران هم شبکه های عرب زبان دارد؛ ولی نیاز به یک شبکه تخصصی "سعودی اینترنشنال" دارد که بتواند تخصصی روی عربستان کارکند. البته اگر پولش و همینطور، ارتباطاتش را در سطح جهانی داشته باشد!
هر جا دیدید یک رسانه داخلی از واژه «سیاه‌نمایی» استفاده کرده، مطمئن باشید از پخش واقعیات عصبانی شده.
من سه سال است که اصلا شبکه های جمهوری اسلامی نگاه نمی کنم چون بین واقعیت وگفتار انها اختلاف وجود دارد.ولی تمام اخبار را ار ایران اینتر نشنال می بینم.پس تابی جون بی خود تلاش نکن.
یه کم به کامنت ها نگاه کن ببین موفق بوده یا نه؟ !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
250 میلیون دلار به یه شبکه می دن صدهزار دلار نمی تونن بدن به پایگاه منافقین که از صبح تا شب براشون کاسه لیسی کنن ؟
خوب مگه شکست نخورده شما پس چرا انقد نگرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
ایران اینترنشنال میلیون دلاری خرج می کنه تا 24 ساعته ضد مردم ایران خبر بده بعد یه رسانه ایران یه تیتر بزنه در موردش تحلیل بنویسه شما نگران می شی .
باز خوبیش اینه که سعودی ها اینقدر شفاف عمل میکنند که بودجه ۲۵۰ میلیونی و ضرر و زیان ۱۶ میلیون دلاری را رسانه ای میکنند. شما یک گزارش از حساب سود و زیان صدا و سیما که هیچ از سایت تابناک ارایه بده من دیگه ایران اینترنشنال نگاه نمی کنم.
فكر كنم كامنت ها و مثبت و منفي ها حرفي براي گفتن نمي گذارند .... كاش تابناك و صدا و سيماي ميلي مي شنيد و مي ديد
خدیااا اینا چقدر عاشق ملت ایرانند که برای اقوامش هم شبکه میزنن. دیگه اخه با چه زبونی بگن ما از اقتدار و اتحاد و توسعه و پیشرفت ایران ناراضی ایم و میخوایم با ایجاد جنگ قومی و داخلی بدبختتون کنیم. یکی نیست بگه خب بدبختهای خدا زده اولا ملت ایران 7 هزار ساله که متحده و جنگ قومی و مذهبی نداشته و دوما اون پول رو اگر درست خرج مردم خودت کنی توام پیشرفت میکنی و با این وقاحت به پیشرفت ایرانی ها حسادت نمیکنی
در مقایسه با خبر 20:30 که (کل دنیا بد ما خوب) واقعا حرفی برای گفتن ندارد.
اون عزیزی که این خبر رو به سلیقه خودش یا دستور بالا سری هاش نوشته چه لذتی می‌بره از این کامنت ها انتشار نیافته هایش بماند
صرفا جهت اطلاع بگم که خیلی از این منافقای مستقرتو آلبانی تو همین کامنتا و لایک ها کمین کردن.
مگر نه این شبکه های مزخرف که چیزی نیستن مردم اصلا پی زندگی خودشونن. اصلا چه دلیلی داره یه عرب یا انگلیسی برا ایرانیا شبکه بزنه. هر عاقلی به این فکر کنه قیدشون رو میزنه.
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
به همون دلیل که ایران شبکه عربی یا انگلیسی داره.

اینم مثلاً اتهامه که زدی؟

کدوم عاقلی تأیید می‌کنه ایران اینهمه هزینه برای چهار پنج کشور گدا گشنه بکنه که هیچوقت منفعت متقابلی براش نداشته؟

سرتو از گوشیت در بیار یه روز بیا لای مردم عادی بچرخ تا بفهمی هر کس انتقاد میکنه، منافق نیست.
عربستان منتقد ماست و برای رسوندن انتقادش به گوش مردم ایران 250 میلیون دلار خرج می کنه ولی اگر یکی ازش انتقاد کنه تو اسید حلش می کنه برای رسیدگی . داعشم که همه دنیا می دونن ساخته عربستانه . طالبانم تهش به عربستان وصله . توی یمنم هر روز جنایت می کنه . سوریه رو هم نابود کردش. ایا وقتش نشده یه گوش مالی به این همسایه کثیف داد ؟
اگه مسولان تو این چهل ودو سال با مردم صادق بودند و از جنس مردم بودند هیچ شبکه ای نمیتوانست ذهنیت مردم را تغییر دهد
ما که خودمون ایران اینترنشنال نگاه میکنیم , خونه هر چی دوست و فامیل هم میریم ایران اینترنشنال نگاه میکنند , اداره هم میریم در باره اخبار ایران اینترنشنال صحبت میکنند !
خدا چیزی به ما داده به اسم عقل قرار نیست برای ما تصمیم بگیرید که کدوم شبکه خوبه کدوم بد خودمون میبینیم و میشنویم کور نیستیم وکرم نیستیم اخبار با واقعیت تطابق میدیم و تصمیم میگیریم کدوم را تماشا کنیم تمام.
زبان آذری دیگر چه زبانیه ؟؟؟؟؟
خوب اگه همین تحلیل خودت رو که همه از این شبکه بدشون میاد و چه وچه !!! رو قبول داشته باشی جای نگرانی نیست که !!
ولی خودت هم میدونی بیشترین بیننده در شبکه‌های خارج از مرز رو داره!
به نظر من ایران اینترنشنال بسیار موفق بوده. در طول یکی دوسال اخیر از یک رسانه گمنام ماهواره ایی به رتبه دوم پرطرفدار رسیده. البته اولیش منوتو است
به به شبکه خبری ترکی
دشمن واقعا وجود دارد پیاده انگاری است فکر کنیم وقت و انرژی خود را بخاطر ما گذاشته آند هرچه که باشد باید سعی کنیم بسمت بهتر شدن دولت خود برویم با همکاری و انتقاد و پیشنهاد سازنده و وقت عزیز خود را روی کانال های کشورهای دیگر نگذاریم همین رسانه ای ایرانی در اینترنت یا صدا و سیما و روزنامه ها جهت تمامی سلایق اخبار دارند و می توان اخبار صحیح را تشخیص داد البته بحث در این زمینه زیاد است ولی بهتر از گرفتن اخبار از منابع خارجی است
اتفاقا خیلی هم موفق عمل کرده.... اطلاعات کامل و دقیقی هم از ایران میده... عصبانیت خیلی ها از این شبکه دقیقا بخاطر همینه
خوب این طبیعی هست که وقتی ما یک سری از رسانه های داخلی منتقد رو ببندیم و جمع کنیم مردم مراجعه می کنن به این شبکه ها .ما قدیم مجله گل آقا رو داشتیم که با زبان طنز انتقاد می کرد . عادل فردوسی پور رو داشتیم نقد ورزشی می کرد. و...
پس مشکل از داخل هست .اگه عملکرد در زمینه اقتصادی و اجتماعی و ... خوب باشه چرا ما باید از این کانال ها بترسیم .
ای بابا الان سه سال رو ردکردم منتظر کارت ملی هستم میگن کاغذ شو نمی تونیم تولید کنیم. ؟؟؟؟
ایران چند میلیون دلار برای العالم و پرس تی وی هزینه کرده ؟
سرمایه‌گذاری دیوانه‌وار سعودی‌ها برای افزایش ضریب نفوذ اینترنشنال در ایران/ پروژه ایران اینترنشنال شکست خورد، این بار سراغ قومیت‌ها رفتند! :
تابناک 11/6/1400 - برگزاری دور چهارم گفت‌ و گوهای ایران و عربستان. "دم خروس را قبول کنیم یا قسم ..."
باید در مجامع بین المللی که البته موجودیت ندارد علیه این نفرت پراکنی ها شکایت کرد و قاطعانه پشتش ایستاد
دروغ های اینها بینندگان بدون سواد رسانه ای را دچار بیماری ،افسردگی ووو نموده است
برای چنین بینندگانی باید آرزوی تفکر داشت
چرا یک تعداد از هم وطنان فارس زبان با تاسیس شبکه های تورکی مخالفت می کنند و هر کس هم چنین پیشنهادی می کند را به تجزیه طلب و پانیسم متهم می کنند!؟ آیا این عمل چیزی جز راسیسم و نژاد پرستی نیست؟ بهتر نیست به همدیگر احترام بگذاریم و از نفرت پراکنی بپرهیزیم؟آیا میدانید این رفتارها باباعث تشتت و جدایی میشود؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی