بازدید 6145
۲

درخواست طالبان از جامعه بین‌الملل

طالبان سه شنبه اعلام کرد که خواهان روابط خوب با همه کشورها و جناح های افغان است و از جامعه بین الملل نیز خواست تا به سرمایه گذاری خود در افغانستان ادامه دهند.
کد خبر: ۱۰۷۳۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۷ 01 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از واشنگتن پست، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در فرودگاه کابل گفت: مهمترین چیز وحدت ملی و یکپارچگی ما است به همین دلیل ما به همه کارشناسان و متخصصان اقتصادی نیاز داریم تا پیش قدم شوند و نقشه راه آینده را ترسیم کنند.

وی افزود: من از همه شما دعوت می کنم که بیایید و در افغانستان سرمایه گذاری کنید. سرمایه گذاری شما حفظ خواهد شد و کشور با ثبات و امن خواهد بود.

سخنگوی طالبان تاکید کرد که ملت ما دچار جنگ و تهاجم شده است و مردم تحمل بیشتری ندارند.

واشنگتن پست بر اساس آمارهای دولتی گزارش داد که حدود ۹۰ درصد از مردم افغانستان زیر خط فقر زندگی می کنند و بازگشت طالبان که رهبری آنها تحت انواع مختلف تحریم های اقتصادی قرار دارند اقتصاد این کشور را که وابسته به کمک های خارجی است، تهدید می کند.

سخنان سخنگوی طالبان در حالی بیان می شود که بانک جهانی هفته گذشته اعلام کرد که حمایت مالی از افغانستان را در پی نگرانی ها در باره سرنوشت زنان در دوره جدید افغانستان، موقتا متوقف می کند.

این تصمیم ضربه دیگری به اقتصاد ضعیف افغانستان وارد می کند که به شدت بر کمک های مالی خارجی وابسته و با دورنمای افزایش بهای مواد غذایی رو به روست.

مارسلا سانچز بندر سخنگوی بانک جهانی به سی ان ان بیزینس گفت که ما به شدت نگران وضع افغانستان و تاثیر آن بر دورنمای توسعه این کشور به ویژه برای بانوان هستیم.

براساس داده های تارنمای بانک جهانی، این نهاد کمک دهنده مالی متعهد به تامین بیش از پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برای طرح های توسعه ای در افغانستان شده و صندوق بازسازی افغانستان تحت مدیریت بانک جهانی، تاکنون توانسته بیش از ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ هزار دلار تامین کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
نه بابا چه زرنگ!
طالبان فقط بلدن خوب بجنگند وقتی موقع اداره مملکت میشه چنته شون خالیه و دست گدائیشون رو دراز میکنن و آبروی مردم شریف افقانستان رو به خطر میندازن.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی