بازدید 4145
۱

شناسایی ۲۳۰۰ انشعاب غیر مجاز آب در مشهد

تقریبا ۹۹ درصد وسعت مشهد در خشکسالی قرار دارد در حالی که این آمار در سطح استان حدود ۸۹ درصد است. این وضعیت گویای این است که مشهد نسبت به سطح استان شرایط سخت‌تری دارد.
کد خبر: ۱۰۷۲۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸ 29 August 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: تاکنون در مشهد اقداماتی در زمینه جمع آوری انشعابات غیرمجاز صورت گرفته و حدود ۲۳۰۰ انشعاب غیرمجاز شناسایی و قطع شده است.

حسین اسماعیلیان درباره وضعیت خشکسالی و کمبود بارندگی در مشهد گفت: امسال، خشکسالی و کمبود بارندگی در کل کشور حاکم بوده و خراسان‌رضوی تا حدودی از این موضوع متاثرتر است. در حوزه شهرستان‌ها نیز، مشهد حتی از کل خراسان رضوی نیز متاثرتر بوده و از لحاظ خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها وضعیت حادتری را پشت سر می‌گذارد. بارندگی در مشهد نسبت به سال گذشته ۶۷ درصد کاهش پیدا کرده و نسبت به میانگین آماری بلند مدت نیز شاهد کاهش ۶۲ درصدی بارندگی بوده‌ایم.

وی افزود: اگر آمار کاهش بارندگی را نسبت به میزان متوسط کشوری و استانی بررسی کنیم، چیزی حدود ۴۰ درصد است. درحالی که این رقم در مشهد به تنهایی ۶۲ درصد رسیده است. تقریبا ۹۹ درصد وسعت مشهد در خشکسالی قرار دارد در حالی که این آمار در سطح استان حدود ۸۹ درصد است. این وضعیت گویای این است که مشهد نسبت به سطح استان شرایط سخت‌تری دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد همچنین با اشاره به کاهش میزان آورد در سد‌های مشهد ادامه داد: حدود ۵۰ درصد از آب مشهد از منابع آب سطحی و سد‌ها تامین می‌شود. ذخیره آب در سد‌ها نیز متکی به میزان بارندگی است در نتیجه می‌توان گفت هیچ‌کدام از سد‌های تامین کننده آب شرب مشهد تا کنون آن‌چنان آوردی نداشته‌اند و میزان آبی که از مهرماه سال گذشته تا کنون وارد سد‌ها شده بسیار کم و ناچیز بوده است. در حال حاضر نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، شاهد کاهش ۵۷ درصدی حجم ذخیره آب سد‌ها بوده‌ایم.

اسماعیلیان بیان کرد: در دو سال اخیر، میزان مصرف آب توسط مردم رشد قابل توجهی پیدا کرده است. دلیل اصلی این اتفاق، تاثیر گذاری ویروس کرونا و خانه‌نشینی مردم و افزایش متوسط دمای هوا در مشهد بوده است. میزان مصرف آب مشهد در پنج ماه اخیر، نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش پیدا کرده است. این در شرایطی است که میزان مصرف آب در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ تنها ۶ درصد افزایش پیدا کرده بود. یعنی نسبت به دو سال گذشته، مصرف آب در مشهد ۱۷ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: امسال هم در بخش مسکونی و هم در بخش غیر مسکونی شاهد افزایش میزان مصرف آب بوده‌ایم و در بخش غیرمسکونی، نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد افزایش مصرف صورت گرفته و در بخش مسکونی، در چهار ماه ابتداء سال نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، شاهد افزایش ۱۱ درصدی مصرف آب بوده‌ایم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جالبه توی شهر ما باید از هفت خان رستم عبور بکنید تا بتوانی انشعاب آب بگیری و جالب تر بیشتر طول روز آب شهر قطع است و اگر آب چاه نباشد بیچاره ای
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی