بازدید 13185
توخل مربی برتر قاره سبز

ستاره ایتالیا مرد سال فوتبال اروپا شد

جورجینیو، انگولو کانته و کوین دی‌بروینه، سه نامزد پایانی انتخاب به‌ عنوان بهترین بازیکن و روبرتو مانچینی، توماس توخل و پپ گواردیولا، نامزدهای برترین مربی سال فوتبال اروپا بودند
کد خبر: ۱۰۷۲۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵ 26 August 2021

مراسم انتخاب بهترین‌های فصل 21-2020 فوتبال اروپا امشب (پنجشنبه)، در مرکز کنگره هالیک در شهر استانبول ترکیه و پیش از مراسم قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 22-2021 برگزار شد.

جورجینیو، انگولو کانته و کوین دی‌بروینه، سه نامزد پایانی انتخاب به‌ عنوان بهترین بازیکن و روبرتو مانچینی، توماس توخل و پپ گواردیولا، نامزدهای برترین مربی سال فوتبال اروپا بودند؛ عناوینی که فصل گذشته به ترتیب به روبرت لواندوفسکی و هانس دیتر فلیک رسید.

این فهرست با رأی 80 مربی تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان و لیگ اروپا، 24 مربی حاضر در یورو 2020 و 55 خبرنگار از فدراسیون‌های کشورهای مختلف که در یورو 2020 شرکت کرده‌اند، انتخاب شده بودند.

فوتبال اروپا , اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) ,

آغاز مراسم با صحبت‌های چفرین

الکساندر چفرین رئیس یوفا در ابتدای مراسم به روی صحنه آمد و برای حضار صحبت کرد.

جایزه ویژه رئیس یوفا برای کیائر

در ادامه مراسم مستندی از تیم پزشکی تیم ملی دانمارک و سیمون کیائر که جان کریستین اریکسن را در یورو 2020 و بازی مقابل فنلاند نجات دادند، پخش شد. جایزه رئیس یوفا در سال 2021 بابت نجات جان اریکسن به کیائر اهدا شد که این بازیکن در یک ویدئو از مسئولان یوفا تشکر کرد. اعضای کادر پزشکی دانمارک و نیز افسران پزشکی یوفا هم با حضور روی صحنه، جوایز خود را از چفرین دریافت کردند.

الکساندر چفرین درباره اهدای جایزه رئیس یوفا به پزشکان تیم ملی دانمارک، سیمون کیائر و افسران پزشکی یوفا گفت: آنها نشان دادند که چقدر زندگی انسان از هر چیزی از جمله فوتبال یا سایر مسائل مهمتر است. آنها لایق بیشتر از این جایزه هستند و من در این باره شک ندارم.

اظهارات دو میهمان ویژه

برانیسلاو ایوانوویچ و مایکل اسین در مراسم حاضر شدند و به روی صحنه رفتند تا در ادامه و بعد از صحبتی کوتاه مراسم قرعه‌کشی فصل آینده لیگ قهرمانان را انجام دهند.

ایوانوویچ درخصوص قهرمانی فصل گذشته چلسی در لیگ قهرمانان اروپا گفت: من واقعاً از اینکه قهرمانی چلسی چگونه رقم خورد، تحت تأثیر قرار گرفتم. چلسی پس از زمانی طولانی شایسته قهرمانی بود.

اسین هم درخصوص این قهرمانی اظهار داشت: باور دارم که چلسی می‌تواند دومین قهرمانی متوالی را در این مسابقات به دست بیاورد. این موفقیتی بزرگ خواهد بود و آنها تیم بزرگی در اختیار دارند. چلسی با بازگشت لوکاکو بسیار خوب آماده مسابقات شده است.

فوتبال اروپا , اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) ,

مندی بهترین دروازه‌بان شد

ادوارد مندی، دروازه‌بان تیم چلسی به‌ عنوان بهترین دروازه‌بان فصل گذشته انتخاب شد. وی در 12 مسابقه توانست 9 کلین‌شیت ثبت کند. همچنین ساندرو پانیوس سنگربان تیم بانوان بارسلونا هم جایزه بهترین دروازه‌بان بانوی فصل را به دست آورد.

فوتبال اروپا , اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) ,

بهترین مدافع از منچسترسیتی انتخاب شد

روبن دیاز مدافع منچسترسیتی پس از پشت سر گذاشتن عملکردی درخشان با پیراهن این تیم، عنوان بهترین مدافع فصل گذشته فوتبال اروپا را به خود اختصاص داد.
ایرنه پاردس مدافع پاری‌سن‌ژرمن هم جایزه بهترین مدافع بانوی فصل 22-2021 فوتبال اروپا را از آنِ خود کرد.

فوتبال اروپا , اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) ,

کانته؛ بهترین هافبک

انگولو کانته که فصل گذشته نقشی تعیین‌کننده در قهرمانی چلسی در لیگ قهرمانان اروپا داشت، عنوان بهترین هافبک فصل گذشته قاره سبز را به دست آورد.

الکسیا پوتیاس صاحب جایزه بهترین هافبک بانوان فوتبال اروپا شد.

فوتبال اروپا , اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) ,

هالند جوان بهترین مهاجم لقب گرفت

ارلینگ هالند که فصل گذشته توانست 10 بار دروازه رقبا را باز کند و عنوان آقای گلی لیگ قهرمانان اروپا را به دست بیاورد، به‌عنوان بهترین مهاجم انتخاب شد.

ستاره دورتموند درباره تصاحب این عنوان گفت: کسب این جایزه افتخار بزرگی برای من است. از همه هم‌تیمی‌ها و نیز کسانی که مرا دوست داشتند و حمایت کردند، تشکر می‌کنم. شما همه در این جایزه سهم دارید! حالا دوباره باید پیش برویم.

جنی ارموسو مهاجم بارسلونا هم به جایزه بهترین مهاجم لیگ قهرمانان بانوان اروپا دست یافت.

فوتبال اروپا , اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) ,

عنوان بهترین مربی به توخل رسید

توماس توخل که اواسط فصل گذشته هدایت آبی‌های لندن را بر عهده گرفت و آنها را از میانه بحران به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا رساند، جایزه بهترین سرمربی را کسب کرد.

سرمربی آلمانی چلسی پس از انتخاب به‌عنوان بهترین مربی لیگ قهرمانان اروپا طی پیامی ویدئویی گفت: از اینکه به‌خاطر محدودیت‌های سفر نتوانستم در مراسم حاضر باشم، متأسفم. بابت این جایزه خیلی خیلی خوشحالم و این جایزه را از طرف دستیارانم دریافت می‌کنم و از همه کسانی که از ما حمایت کردند، متشکرم. در سلامت بمانید و بهترین‌ها را برای شما آرزو می‌کنم.

لوئیس کورتس سرمربی تیم بانوان بارسلونا به عنوان بهترین سرمربی تیم‌های بانوان اروپا انتخاب شد.

فوتبال اروپا , اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) ,

جورجینیو مرد سال اروپا شد

جورجینیو که فصل فوق‌العاده و خاطره‌انگیزی را با قهرمانی همراه با چلسی و تیم ملی ایتالیا در لیگ قهرمانان اروپا و یورو 2020 تجربه کرد، به‌عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال اروپا انتخاب شد.

آلکسیا پوتیاس هم جایزه بهترین بازیکن بانوی فصل 21-2020 فوتبال اروپا را از آن خود کرد.

فوتبال اروپا , اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) ,

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر