بازدید 5603

تاکید نیروی‌دریایی‌پاکستان بر تقویت همکاری با ایران

نیروی دریایی پاکستان با اشاره به سفر رسمی اخیر فرمانده این نیرو‌ها به ایران، گفت: این بازدید گامی بلند در مسیر تقویت بیش از پیش همکاری‌های مشترک با نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران است.
کد خبر: ۱۰۷۱۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱ 24 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، روابط عمومی نیروی دریایی پاکستان روز سه‌شنبه بیانیه رسمی درخصوص سفر روز سی‌ام مرداد ادمیرال «محمد امجد خان نیازی» فرمانده نیرو دریایی این کشور به تهران و دیدار با امیردریادار «شهرام ایرانی» فرمانده جدید نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: محمد امجد خان نیازی فرمانده نیروی دریایی پاکستان در جریان سفر رسمی به ایران است با دریادار شهرام ایرانی و دریادار دوم عبدالوهاب طاهری فرمانده ناوگان شمالی کشور دیدار کرد.

مقام‌های بلندپایه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرمانده نیروی دریایی پاکستان را در جریان نقش مهم نیروی دریایی ایران در حفظ امنیت دریایی و اهداف آن قرار دادند. علاوه بر طرفین طیف گسترده‌ای از مسائل مرتبط با حوزه‌های کاری، همکاری‌های متقابل، تعاملات در حوزه دریا و حفظ امنیت در اقیانوس هند را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

روابط عمومی نیروی دریایی پاکستان افزود: ادمیرال امجدنیاز بر تلاش‌های متمرکز نیروی دریایی پاکستان در زمینه امنیت دریایی، عملیات علیه دزدان دریایی و ابتکار پاکستان درخصوص گشت امنیت منطقه‌ای دریایی تاکید کرد.

در این بیانیه افزوده شد: فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران از نقش و مشارکت نیروی دریایی پاکستان در حفظ صلح و ثبات در حوزه دریایی قدردانی کرد.

فرماندهان نیروی دریایی ایران و پاکستان موافقت کردند که همکاری دوجانبه به ویژه میان نیروی دریایی را تقویت کنند.

نیروی دریایی پاکستان بر تقویت همکاری‌های مشترک با ایران تاکید کرد

علاوه بر این امجد خان نیازی از ناوگان شمالی ایران (چهارمین مقر منطقه‌ای نیروی دریایی) در بندرانزلی بازدید کرد و در جریان مسئولیت‌ها و توانمندی‌های ناوگان شمالی ایران قرار گرفت.

فرمانده نیروی دریایی پاکستان همچنین از تاسیسات کشتی‌سازی و موزه نیروی دریایی ایران بازدید دیدن کرد.

نیروی دریایی پاکستان گفت که بازدید رسمی ادمیرال امجد خان نیازی فرمانده نیروی دریایی این کشور از ایران گامی بلند در مسیر تقویت بیش از پیش همکاری‌های مشترک با نیروی دریایی ایران خواهد بود.

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز شنبه اعلام کرد: فرمانده نیروی دریایی ارتش پاکستان در دیدار با امیر دریادار شهرام ایرانی از نیروی دریایی ارتش کشورمان برای شرکت در رزمایش بین المللی دریایی امان (امن) دعوت کرد.

گفتنی است، اواخر بهمن سال گذشته اعضای هیات نظامی ایران به نمایندگی از ستاد کل نیرو‌های مسلح در هفتمین رزمایش چندملیتی «اَمَن-۲۱» در شهر کراچی پاکستان با امجد خان نیازی فرمانده نیروی دریایی این کشور دیدار و گفتگو کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار