بازدید 14606
بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی کشور در مجلس

موافقت ۳ کمیسیون تخصصی با وزیر کشور شدن «احمد وحیدی»/ وزیر پیشنهادی کشور: دنبال شایسته‌سالاری و ایجاد نشاط سیاسی در کشور هستم

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی کشور پرداختند. در خلال این بررسی سخنگویان کمیسیون‌های شورا‌ها و امور داخلی مجلس، عمران و امنیت ملی و سیاست خارجی موافقت خود را با تصدی کرسی وزارت کشور از سوی «احمد وحیدی» اعلام کردند و او را واجد شرایط لازم برای تصدی این مسئولیت دانستند.
کد خبر: ۱۰۷۱۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲ 24 August 2021
موافقت 3 کمیسیون تخصصی با وزیر کشور شدن «احمد وحیدی»
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی کشور پرداختند.
 
به گزارش «تابناک»، بررسی صلاحیت احمد وحیدی، وزیر پیشنهادی کشور در دستور کار جلسه علنی نوبت بعدازظهر امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
 
بنا بر ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس، پیش از بیان نظریات نمایندگان مخالف و موافق درباره هر یک از وزرای پیشنهادی، گزارش کمیسیون های تخصصی مربوطه قرائت می شود.
وزیر پیشنهادی کشور: دنبال شایسته‌سالاری و ایجاد نشاط سیاسی در کشور هستم
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۱۸:۴۹
وزیر پیشنهادی کشور دولت سیزدهم با بیان اینکه بسیج ظرفیت‌های کشور در اولویت ماست، گفت: ۱۴۸ اقدام اجرایی را مد نظر قرار داده‌ایم.
 
احمد وحیدی در سومین نوبت جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در ارائه برنامه‌هایش اظهار کرد: برنامه‌ای که تهیه کردم به قانون اساسی، بیانیه گام دوم و سند چشم انداز مستند است. می‌دانم کدام سیاست‌ها روی زمین مانده که باید اجرا شود. وزارت کشور مخاطب ۹ مورد قانون مجلس است که باید اجرا شود.
 
وحیدی با اشاره به جلسات کمیسیون‌های مجلس تأکید کرد: ۱۴۸ اقدام اجرایی در دستور کار ما قرار دارد. ما در گفت‌وگو با نماینده‌ها ۳۶۵ موضوع را دریافت کردیم و آنها را در ۸ فصل تقسیم‌بندی کردیم. مهم‌ترین آنها مربوط به شایسته سالاری در انتخاب مدیران، ثبات و نشاط سیاسی، تقسیمات کشوری، فسادستیزی و اصلاح قوانین و مقررات بود.
 
وزیر پیشنهادی کشور  در پاسخ به یکی از نمایندگان که به عنوان مخالف صحبت کرده بود، گفت: در برنامه‌هایمان که در کمیسیون‌های تخصصی به بحث گذاشته شد، هر سه موضوع اعتیاد، مدیریت شهری و فعالیت‌های سیاسی و احزاب وجود دارد و مورد توجه قرار گرفته است.
 
وحیدی با بیان اینکه «بسیج ظرفیت‌های کشور برای ما در اولویت است»، گفت: ما در کشور قابلیت‌های فراوانی داریم. باید آنها را بسیج کنیم. استانداران، بخش داران و شهرداران، فرمانداران و... وظیفه شناسایی و بسیج ظرفیت‌ها را به دوش دارند. کار وزارت کشور، یکپارچه سازی و میان داری است. تقسیمات ما وزارت خانه‌ای است.
 
وزیر پیشنهادی کشور با اشاره به ضرورت «شتاب بخشی و پرکردن خلأهای ساختاری و سیستمی» گفت: ما خلأهایی داریم که پر کردنش به عهده نهادهای واسطه‌ای است. کسی باید این خلأها را پر کند که آن وزارت کشور است. تسهیل‌کننده در مسابقه خدمت رسانی همین وزارت خانه است. حل تعارضات و حداقل سازی رقابت‌های معیوب و مخرب بین بخشی و استان‌ها به عهده وزارت خانه من است.
 
وی در ادامه سخنان خود از مراقبت و تقویت شاخص‌های قدرت ملی سخن به میان آورد و گفت: وزارت امور خارجه، بعد خارجی این مهم را پیگیری می‌کند و بعد داخلی را ما پیگیری خواهیم کرد. قدرت ملی، پشتوانه دیپلماسی ما خواهد بود. ما باید همبستگی مردم و حاکمیت و دولت را تقویت کنیم. از این منظر، وفاق اجتماعی و همبستگی ملی مد نظر ما خواهد بود. رعایت حقوق عامه که از آن به حقوق شهروندی تعبیر می‌شود، باید حفظ شود.
 
وحیدی با اشاره به ضرورت تقویت الگوی مشارکت مردمی، به اهمیت ارتقاء سرمایه، اعتماد، امید و نشاط اجتماعی تأکید کرد و گفت: ما باید الگوهای مشارکت عمومی را بسازیم و ارتقا دهیم. مصداق بارزش کمک‌های مؤمنانه بود. در بخش دیگر باید از بحران‌ها پیشگیری کنیم و همه اینها را باید حول یک مفهوم عمومی شکل دهیم. این مفهوم، به دو هدف شکل می‌گیرد: تحکیم ساختار قدرت و دوم، شکل‌دهی دولت اسلامی.
 
وی با استناد به بیانات رهبری در خصوص مراحل پنج گانه حکومت اسلامی گفت: سومین دوره مد نظر رهبری دولت اسلامی است. ارتقای کیفیت و کفایت حکمرانی در این دولت شکل خواهد گرفت. این مفهوم در تعالی حکمرانی کشور با ایجاد یکپارچگی و انسجام درونی دستگاه‌ها تأمین خواهد شد.
 
وی در ادامه با اشاره به اقداماتی که به صورت اولویت دار در وزازت کشور دنبال خواهد شد، گفت: پیگیری رفع موانع تولید و پشتیبانی از زنجیره تولید داخل، هماهنگی و یکپارچه سازی جهت محرومیت زدایی در مناطق ویژه و حاشیه شهرها، تقویت اقتصاد و آبادانی مرزها و پیگیری و دیپلماسی مرز، ساماندهی تقسیمات کشوری با توجه به آمایش سرزمینی و توزیع مناسب امکانات، پیگیری پروژه های نیمه تمام عمرانی، تقویت سازمان مدیریت بحران، مهار و کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه در بحث اعتیاد، اصلاح قوانین در حوزه شوراها، احزاب و مدیریت شهری، بسترسازی برای گفت و گو با تمام جریانات سیاسی، نخبگان و تشکلات جهت پیشرفت کشور، تقویت و تعمیق امنیت فردی و اجتماعی و حمایت از نیروی اتتظامی از مهمترین اولویت های وزارت کشور است.
 
وزیر پیشنهادی کشور در ادامه تصریح کرد: بهترین مشاوران ما برای انتخاب مدیران استانی نمایندگان هستند. کسی بهتر از نمایندگان مشکلات شهرها را نمی شناسد و نمی تواند در این زمینه راه حل ارائه کند. حضرت امام در وصیتنامه سیاسی و الهی خود می فرمایند "به وزرای کشور در طول تاریخ آینده توصیه می کنم در انتخاب استانداران افرادی لایق، متدین، متعهد و سازگار با مردم را انتخاب کنند تا آرامش در کشور حکمفرما شود". بنده نیز به هیچ وجه از این شاخصها کوتاه نمی آیم اگر به این شاخص ها به درستی توجه می شد بسیاری از مشکلات ما امروز حل شده بود.
 
وحیدی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اصول ما در وزارت کشور ارتباط مردمی است، حضرت آقا در مراسم تنفیذ تاکید کردند باید ملت را به حقوق اساسی خود رسانیم و کشور به جایگاه اصلی خود برسد. رکن اصلی ارزشهای انقلاب حضور مردم است، هرکجا که مردم حضور یافتند مسائل و مشکلات کشور حل شده است. هنر اصلی انقلاب این بود که توده مصرفی بی انگیزه و فاقد نگاه ملی، مردم را به یک مجموعه پرانگیزه علاقمند، هدفدار و آرمان خواه تبدیل کرد. باید قبول کنیم که ما شانی جز خدمت به مردم نداریم. 
 
وزیر پیشنهادی کشور افزود: ما اکنون با صحنه های اعجاب آوری روبه رو هستیم. تاب آوری و مقاومت ملت بزرگ ایران در برابر دشمن خارجی حیرت برانگیر است. ملت ایران پنجه های خونین استکبار جهانی را بر زمین خوابانده است و امروز نیروهای آمریکایی در حال فرار از منطقه هستند. ملت ایران در اوج تحریم ها و کاستی ها درخشیدند و یک مجلس انقلابی و یک رئیس جمهور انقلابی انتخاب کردند که این پیروزی ملت است. 
 
وحیدی در پایان افزود: اکنون جز خدمت شبانه روزی و کار جهادی برای حل مشکلات مردم نگاه دیگری نداریم. همه شاخص و معیار حرکت بنده، پاسداری از ارزشهای انقلاب اسلامی و پرچمداری شهدا و خدمت به ملت است. 
موافق وزیر پیشنهادی کشور: وحیدی شهید زنده و موجب عصبانیت دشمن است
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۱۸:۳۹
یک عضو کمیسیون عمران مجلس ضمن موافقت با وزیر پیشنهادی کشور عنوان کرد: در طول روزهایی که وحیدی معرفی شد تمام رسانه های معاند و یک کشوری که از نظر ما وجود خارجی ندارد مثل اسرائیل انتقاداتی مطرح کردند و  از معرفی وی عصبانی شدند.
 
سید البرز حسینی نماینده مردم خدابنده در مجلس در جلسه علنی نوبت سوم امروز (سه شنبه) به عنوان موافق وزیر پیشنهادی کشور عنوان کرد: شاید شخصی در پشت تریبون قرار بگیرد و بحثی را خارج از موضوع عنوان کند ولی انقلابی بودن مجلس معنایش این است که تحمل ما هم زیاد باشد، آقای صباغیان مسائلی عنوان کرد که شاید بخشی از آن متوجه آقای وحدی نباشد.
 
وی افزود: به هر شکل شاید نیازی به معرفی آقای وحیدی نباشد، آقای وحیدی یکی از افراد با سابقه در سطوح مدیریتی  متفاوت این کشور هستند، در طول روزهایی که وحیدی معرفی شد تمام رسانه های معاند و یک کشوری که از نظر ما وجود خارجی ندارد مثل اسرائیل انتقاداتی مطرح کردند و از معرفی وی عصبانی شدند، هرگاه شاهد عصبانیت دشمن بودید بدانید حرکت و انتخاب شما صحیح بوده است.
 
نماینده مردم خدابنده در مجلس ادامه داد: کارنامه آقای وحیدی درخشان است، شخصیت وی یرای مردم ایران آشنا است، وی در بدو ورود به سپاه از بنیانگذاران سپاه قدس بود و در دانشکده دفاع عالی در حوزه های مختلف تحصیل کرده است، به جوانب مختلف موضوعات کشور آشنا و وزیر نیز بوده است، رییس دانشگاه عالی دفاعی، رییس مرکز تحقیقات راهبردی عضو کمیسیون هاسی سیاسی دفاعی امنیتی و اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام و…از جمله تجربیات ایشان است.
 
وی ادامه داد: وقتی در خیابان تابلوی یک پزشک متخصص را می بینید وی را می شناسید ولی یک داروساز را نمی شناسید، وحیدی و افرادی مثل ایشان مانند پزشکی هستند که در خفا برای توسعه و امنیت کشور به صورت خاموش قدم برداشتند.
 
حسینی با بیان اینکه ناراحتی رژیم صهیونیستی از معرفی وحیدی مفهموم دارد، در بخش دیگر عنوان کرد: وزارت کشور وزارت مادر و اتصال دهنده بخش های دیگر به یکدیگر است، بالاسر چنین وزارتخانه ای شخصی باید قرار گیرد که در حوزه های مختلف دارای تجربه باشد که این مهم در شخصیت ایشان کاملا بارز است.
 
وی ادامه داد: یکی از ستون هایی که این کابینه دارد آقای وحیدی است، ایشان شهید زنده می باشد، ما قدر بخشی از این افراد را نمی دانیم.
 
این عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان بیان کرد: برنامه های ایشان به میزان زیادی با اسناد بالادستی، احکام برنامه و بودجه و حوزه توسعه کشور منطبق است، آقای وحدید عزیز این روزها در استان ها لیست هایی درخصوص مسئولین حوزه شما پخش می شود، با نگاه متعالی و سبقه علمی و اجرایی  که دارید از شما می خواهیم درخصوص ساماندهی این افراد و انتخاب استانداران و فرمانداران، افراد دارای صلاحیت را جایگاه قرار بدهید.
موافق وزیر پیشنهادی کشور: وحیدی نگین درخشان دولت سیزدهم است
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۱۸:۳۷
نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه های پبشنهادی وزیر کشور بخشی با عنوان چشم انداز وزارت کشور در افق ۱۴۰۴ ارائه شده است که نشان می‌دهد وزیر پیشنهادی برای مسیر راه ارایه شده، آینده ای مطلوب را با صراحت و شفافیت ترسیم کرده است.
 
 قدرت الله حمزه، نماینده مردم اردل و فارسان در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی کشور، بیان کرد: در برنامه های پبشنهادی ایشان بخشی با عنوان چشم انداز وزارت کشور در افق ۱۴۰۴ ارائه شده که نشان می‌دهد وزیر پیشنهادی برای مسیر راه ارایه شده و آینده ای مطلوب را با صراحت و شفافیت ترسیم کرده است.
 
حمزه در ادامه بیان کرد: در فرمایشات مخالف عزیز چند مطلب مطرح شد که نکته برداری کردم آقای دکتر وحیدی در دو مطلب در رابطه با مواد مخدر و در چند مورد هم در خصوص احزاب و نهادها مطلب دارد.
 
وی افزود: اگر برنامه های ایشان را مطالعه کنید جامع و کامل است‌. ایشان نگین درخشانی در دولت سیزدهم هستند. برنامه‌های که ایشان دارد با اشاره به چهار سطح قوانین مانند اسناد بالادستی، سیاست‌های کلی نظام، قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی و صوبات شوراهای عالی کشور سازمان یافته شده است.
 
حمزه یادآور شد: در برنامه های  وزیر پیشنهادی محترم ۱۳ مورد از مهمترین مسایل کشور مانند معیشت مردم، سلامت عمومی، سیاست عمومی و صیانت از محیط زیست است که نشان دهنده اشراف و جامعیت در توجه به مسائل کشور دارد.
 
نماینده مردم اردل و فارسان گفت: برنامه های اجرایی مطرح شده در برنامه با توجه به حوزه های وظایف وزارت کشور سیاسی، امنیتی، نظامی، اقتصادی و دولت الکترونیک شامل ۱۴۸ مورد برنامه است. ضمنا تاکید ایشان بر همکاری جدی با مجلس شورای اسلامی  در حوزه تقنینی جهت رفع مشکلات اصلاح قوانین در حوزه‌های مختلف است.
 
وی افزود: دکتر وحیدی به واسطه نقش موثر در تدوین برنامه های پنجم و ششم توسعه سیاست های کلی انتخابات و عضویت در کمیسیون ‌دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت اشراف کامل و نگاه راهبردی به مسایل سیاست داخلی دارد.
 
حمزه خاطرنشان کرد: دکتر وحیدی به دلیل توانمندی های علمی و پژوهش ها  صورت گرفته در  دانشگاه دفاع عالی ملی در حوزه توسعه استان ها، سواحل مکران و طرح جامع کویر رویکرد جامعی در جهت پیشرفت همه جانبه اقتصاد منطقه ای دارد.
موافقت کمیسیون امنیت ملی مجلس با وزیر پیشنهادی کشور
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۱۷:۵۴
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی کشور دولت سیزدهم خبر داد.
 
محمود عباس‌زاده مشکینی در جلسه علنی عصر امروز (سه‌شنبه) گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره احمد وحیدی، وزیر پیشنهادی کشور را قرائت کرد.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد تحصیلات وزیر پیشنهادی کشور گفت: ایشان دارای مدرک تحصیلی مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت، دکتری تخصصی در رشته مدیریت راهبردی از دانشگاه دفاع ملی است. 
 
وی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی گردش مدیریت بسیاری داشته است، به سوابق احمد وحیدی در مجمع تشخیص مصلحت نظام، دانشگاه عالی دفاع ملی، سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی آستان قدس رضوی اشاره کرد.
 
عباس زاده مشکینی با اشاره به وظایف وزارت خانه کشور خطاب به نمایندگان مجلس گفت: وزارت کشور یک وزارت خانه استراتژیک و راهبردی است. این وزارت خانه حیاتی‌ترین نقش را در کارآمدی دولت به عهده دارد. وزارت کشور در بین دستگاه‌های اجرایی دقیقا شبیه نخ تسبیح است. به همین خاطر به وزیر کشور، شیخ الوزراء می‌گویند.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه احمدی وحیدی برای ایجاد تغییر در همه بخش‌های وزارت کشور برنامه دارد، گفت: ایشان با توجه به تجربه اداره دانشگاه، فعالیت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تشخیص مصلحت نظام می‌توانند این وزارت خانه را به خوبی اداره کنند.
موافقت کمیسیون عمران با وزیر پیشنهادی کشور
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۱۷:۵۴
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با ارایه گزارش این کمیسیون گفت که این کمیسیون وزیر پیشنهادی کشور را فردی توانمند و شایسته برای تصدی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران تشخیص داد.
 
عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه) مجلس، گزارش کمیسیون عمران درباره احمد وحیدی وزیر پیشنهادی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:
موافقت کمیسیون امور داخلی و شوراها با وزیر پیشنهادی کشور
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۱۷:۵۳
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با وزیر کشور دولت سیزدهم خبر داد.
 
روح الله نجابت در جلسه علنی عصر امروز(سه‌شنبه) گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره احمد وحیدی، وزیر پیشنهادی کشور را قرائت کرد.
 
به گفته سخنگوی این کمیسیون و بر اساس بررسی‌های معاونت نظارت مجلس، برنامه‌ها و دیدگاه‌های وزیر پیشنهادی کشور با اسناد بالا دستی منطبق و همسو بوده و موردی مبنی بر مغایرت یافت نشده است.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس با استناد گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس گفت: برنامه‌ها صلاحیت احمدی وحیدی با تحصیلات و سوابق ایشان در مجمع تشخیص مصلحت نظام، دانشگاه عالی دفاع ملی، سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی آستان قدس رضوی و… مطابقت دارد.
 
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس در مورد وزیر پیشنهادی کشور گفت: در برنامه‌های ایشان تضمین حقوق و آزادی‌های اساسی ملت بر اساس قانون اساسی، استفاده از ظرفیت  وزارت کشور برای احیا کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، بهره گیری از ظرفیت بازارچه‌های مرزی در اقتصاد و امنیت پایدار، پیشرفت دانش بنیان و... دیده می‌شود. کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس احمد وحیدی را از نظر عدالت طلبی و فساد ستیزی، مرزبندی با دشمن و مردم باوری، سبک و شیوه مدیریت انقلابی تراز می‌داند و ایشان را مشروط به اجرای برنامه‌ها و تعهداتشان فردی کارآمد و توانمند ارزیابی کرده‌ایم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار