بازدید 6569
۲

آبرسانی ۶۱میلیون لیتر آب باتانکر بین شهروندان اصفهانی

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب اصفهان گفت: از ۱۰ خرداد تا ابتدای شهریور امسال ۶۰ میلیون و ۸۵۲ هزار لیتر آبرسانی سیار بوسیله تانکر در این استان انجام شد که در طول ۵۵ سال اخیر بی سابقه بوده است.
کد خبر: ۱۰۷۱۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۴ 23 August 2021

به گزارش «تابناک»، مهرداد خورسندی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این حجم آب در قالب پنج هزار و ۶۶۹ تردد تانکر در ۵۷ شهر و ۳۸۰ روستای استان توزیع شد.

وی با بیان میزان متوسط تولید آب آشامیدنی در استان ۱۳ هزار و ۸۰۰ لیتر بر ثانیه، خاطرنشان کرد: مقدار مصرف آب در برخی ساعات افزون بر ۱۸ هزار لیتر است.

خورسندی، دلیل اصلی رشد فزاینده آبرسانی سیار در سالجاری را افزایش بی‌سابقه گرمای هوا و مصرف بیشتر آب عنوان کرد و افزود: متوسط دمای بهار و تابستان امسال بیش از سال‌های گذشته بوده است.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب اصفهان با اشاره به کسری آب آشامیدنی بین سه هزار و ۲۰۰ تا چهار هزار و ۳۰۰ لیتر در ثانیه دراستان، اظهارداشت: آبرسانی سیار با هدف جبران میزان کسری در مناطق شهری و روستایی انجام شد.

خورسندی با یادآوری افزایش بی سابقه دمای هوا در نیمه خرداد و آغاز تنش آبی در منطقه، تصریح کرد: همین امر کاهش فشار و قطعی آب در شبکه را در بسیاری از مناطق شهری و روستایی به دنبال داشت.

وی اضافه کرد: در یک هفته اخیر با توجه به تعطیلات مرتبط با محدودیت های کرونایی و همزمانی با تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) ۸۸۵ هزار لیتر آبرسانی سیار بوسیله ۹۶ تانکر انجام شد که سهم مناطق روستایی بیش از نواحی شهری بود.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب با تصریح به محدودیت تعداد تانکرهای آبی، گفت: به دلیل استفاده از اتومبیل مخزن‌دار بخش خصوصی و پرداخت هزینه کرایه، نه تنها درآمدی برای شرکت حاصل نشد بلکه بار مالی زیادی در پی دارد.

خورسندی تصریح کرد: پارسال آبرسانی سیار بصورت موردی بود و امسال بطور گسترده انجام گرفت.

وی افزود: آبرسانی سیار تا نیمه شهریور و تا زمان خنک شدت تدریجی هوا ادامه دارد.

شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان یک میلیون و ۱۸۰ هزار مشترک را زیر پوشش دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
خب لطفا یه آمار هم از میزان کاشت و برداشت برنج و هندوانه در استان اصفهان بهمون بدید که بفهمیم بابت اون آبی که به مردم ندادید چقدر برنج و هندوانه نصیبمون شد و بعدا هم نیاید بگید اصفهان دچار بی آبیه و باید یه لوله دیگه از سرشاخه کارون براش ببریم.
این نشان از ناتوانی شما برنامه ریزی بلند مدت برای تامین آب و انتقال آب شما دارد برای مثال در شهرستان خمینی شهر در یکی از محله های خوزان که ما ساکن هستیم لوله گذاری اصلی انتقال اب به یک محله همان لوله های اول انقلاب و 40 سال قبل است وقتی جمعیت این محله کمتر از 1000 نفر بود و حالا بیش از 6 هزار نفر شده است در این مدت فقط پول گرفته اید و هرگذر در زیرساخت ها هزینه نکرده اید حالا چه انتظاری دارید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل