بازدید 8967
۶

مرگبارتر از جنگ و کشنده‌تر از تصادفات؛ مقابله با کرونا نیازمند بسیج است

از اعلام رسمی شیوع کرونا در ایران تاکنون ۵۴۵ روز می‌گذرد؛ تا امروز طبق آمار رسمی ۱۰۰۸۱۰ تن از هموطنان عزیزمان قربانی این ویروس شده اند. این یعنی روزانه بطور متوسط ۱۸۵ نفر در کشورمان جان خود را از دست می‌دهند؛ آماری که تصاعدی بالا می‌رود و به گفته مقامات رسمی حتی بیش از این تعداد است.
کد خبر: ۱۰۷۱۵۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳ 22 August 2021
بیش از گنجایش ظرفیت ورزشگاه بزرگ آزادی ـ که به یکصدهزارنفری مشهور است و قابل مقایسه با شهدای دفاع مقدس ـ این توصیفی متفاوت از کروناست که تاکنون جان بسیاری از هموطنان مان را ربوده است.
 
به گزارش «تابناک»؛ از اعلام رسمی شیوع کرونا در ایران تاکنون ۵۴۵ روز می‌گذرد؛ تا امروز طبق آمار رسمی ۱۰۰۸۱۰ تن از هموطنان عزیزمان قربانی این ویروس شده اند. این یعنی روزانه بطور متوسط ۱۸۵ نفر در کشورمان جان خود را از دست می‌دهند؛ آماری که تصاعدی بالا می‌رود و به گفته مقامات رسمی حتی بیش از این تعداد است.

اگر برای درک این فاجعه ملی، تعداد قربانیان کرونا را با تعداد شهدای دفاع مقدس مقایسه کنیم، تعداد شهدای ما در ۲۸۸۸ روز جنگ تحمیلی ۲۱۰۰۰۰ نفر بود؛ که می‌شود روزانه ۷۳ شهید.

از سوی دیگر، مقایسه آمار تصادفات منجر به مرگ در هشت سال گذشته (از سال ۹۲ تا ۹۹/ ۲۹۲۰ روز) با تعداد قربانیان کرونا نیز قابل تامل است. در فاصله سال‌های ۹۲ تا ۹۹ در کشور ما مجموعا ۱۳۳۱۰۸ تن در تصادفات جان خود را از دست دادند و میانگین ۴۵ فوتی در روز به ثبت رسیده است.

این‌که طبق آمار رسمی قربانیان روزانه کرونا تقریبا دو برابر و نیم قربانیان جنگ تحمیلی و چهار برابر آمار تصادفات است، بدین معناست که ما در میانه‌ی جنگی به مراتب شدیدتر، کشنده‌تر و غیرقابل پیش‌بینی‌تر هستیم.

باید بپذیریم که سهل انگاری، اتخاذ سیاست‌های غلط و نداشتن جدیت در پیاده سازی آنچه می‌توانست جلوی این فاجعه ملی را بگیرد، کار را به اینجا رسانده است. محدودیت‌ها به درستی اعمال و واکسیناسیون به خوبی اجرا نشد تا آمار ابتلا و مرگ و میر تا این حد بالا و فشار بر کادر فداکار درمان تا این حد طاقت فرسا باشد.

از همه چیز مهم تر، اما جلوگیری از گسترش ابعاد این فاجعه و کشتار کرونایی مردم است. بسیج امکانات تمامی دستگاه‌ها اعم از دولتی، حاکمیتی و نظامی برای تامین زیرساخت‌های واکسیناسیون و پیگیری جدی واردات واکسن از سوی وزارت بهداشت و وزارت امورخارجه باید اولویت اول دولت آینده باشد.

در پایان لازم است همه ملت عزیز ایران خود به مانند دوران جنگ و دفاع مقدس یاریگر باشند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جنگ با کرونا، این ویروس را از سلامت و زندگی خود دور کنند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
متاسفانه تصمیمات مسئولان ستاد برای واکسیناسیون و نوع محدودیت ها هم زمان با کمبود امکانات بهداشتی و دارویی بیشتر به گسترش بیماری کمک کرده است ماسک زدن اختیاری است اما نوع وسیله تردد مردم اجباری حمل و نقل های عمومی است مردم چگونه در ساعت ها ازدحام جمعیت در مترو،اتوبوس،هواپیما،قطار،مراسم های مختلف،صف های مختلف رعایت کنند
انقدر که مسولان مربوطه و غیر مربوطه ، با ندانم کاری و وعده و وعیدهای اکثرا ، بعمل در نیامده!!!

باعث تشویش ادهان عمومی و نگرانی و عذاب مردم شده اند

خود کرونا انقدر مردم را رنج نداده و ازارشان نداده است !!

اکثریت مردم خود را بدون حامی و پشتیبان و دلسوز میدانند
!!!!
مقصر مردم هستند رعایت پروتکل ها را نمی کنند و مریض میشوند
شما نگاه کنید مسئولین ما با سن ۸۰ و ۹۰ سال و با واکسن برکت و بعضا بی واکسن صحیح و سلامت هستند چون رعایت می کنند!!!
آنزمان که تصمیم به منع واردات واکسن معتبر گرفتید باید فکر اینروزها را میکردید

الان دیر شده

الان اعتماد مردم را هم از دست دادید

همه مسئولان در قربانی شدن هموطنان به یک اندازه سهیم و شریک هستند

وای بر شما
معلوم میشه در دفاع مقدس و تصادفات کم کاری کرده ایم . روری ششصد ، هفتصد یک آمار معمولیه
مه ملت عزیز ایران خود به مانند دوران جنگ و دفاع مقدس یاریگر باشند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جنگ با کرونا، این ویروس را از سلامت و زندگی خود دور کنند. پس تکلیف مقصرین چی میشود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار