بازدید 35230

آسانترین راه برای مهاجرت به استرالیا چیست؟

مهاجرت فقط تغییر در محیط خارجی نیست. بلکه به دنبال این تغییر تغییراتی نیز در درون فرد مهاجر رخ می‌دهد. بی برو برگرد، درصد بالایی از افراد که مهاجرت را تجربه می‌کنند در برهه‌ای از زمان دچار دگرگونی حالات روحی خواهند شد.
کد خبر: ۱۰۷۱۳۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰ 22 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از آفتاب، گرفتن اقامت استرالیا در تصور هر کسی یک جور است! برای یک نفر سرتاسر چالش و اضطراب و برای دیگری، یک فرایند اداری ساده. به نظرتان چرا این طور است و چه چیزی سطح سختی دستیابی به ویزای استرالیا را تعیین می‌کند؟

در جواب این سوال باید گفت که:" همه چیز به تنوع روش‌های مهاجرت به استرالیا برمی‌گردد. به این که شرایط شخصی شما چیست و کدام روش مهاجرتی برای شما گزینه بهتری به حساب می‌آید!"

اگر نمی‌دانید این تنوع شامل چه مواردی است پیشنهاد می‌کنیم سری به لینک yun.ir/fs8m9 تا اطلاعات کاملی درباره مهاجرت به استرالیا همراه با جزئیات بیشتر به دست بیاورید.

پناهنده شو، کمک مالی بگیر و زندگی کن!

بله درست خواندید. می‌توانید پناهنده شوید، کمک مالی بگیرید و خارج از کشور هم زندگی کنید! آن هم با پشت سر گذاشتن چند مرحله ساده:
- به جان خریدن خطرات مالی و جانی که در طول مسیر ایران به استرالیا شما را همواره تهدید می‌کنند.
- آمادگی برای ریجکت شدن درخواستتان؛ آن هم وقتی که مراحل سختی را پشت سر گذاشته‌اید و نسبت به ادامه مسیر خوش‌بین هستید.
- ماندن در کمپ‌هایی که شرایط سخت آن‌ها زندگی را به شدت دشوار می‌کند.
- و در نهایت همراه با یک برچسب همیشگی زندگی را ادامه دادن! برچسب پناه‌جو بودن، سربار بودن یا شهروند درجه 3 بودن.

چرا پناهندگی گزینه خوبی برای مهاجرت نیست؟

شاید اطلاعاتی که در بند بالا به آن‌ها اشاره کردیم اندکی برای شما گنگ و مبهم باشند. همیشه وقتی که سخن از مهاجرت می‌شد، حرفی از پناهندگی هم به میان می‌آمد و هیچ وقت درباره مشکلات و مصائب این مسیر حرفی زده نمی‌شد.

حالا چه اتفاقی افتاده که پناهندگی دیگر راه آسانی برای مهاجرت به شمار نمی‌آید؟ در اصل نه حالا؛ بلکه هیچ وقت پناهندگی راه ایده‌آلی برای مهاجرت نبوده است. معمولا این صحبت‌ها از طرف کسانی بیان می‌شوند که هیچ ذهنیتی نسبت به زندگی در استرالیا ندارند. گاهی هم این حرف‌‌‎ که پناهندگی آسان‌ترین راه گرفتن ویزای استرالیا است صرفاً جنبه تبلیغاتی دارد و در راستای سکه کردن کار و بار قاچاقچی‌های انسان رد و بدل می‌شود.

مهاجرت فقط تغییر در محیط خارجی نیست. بلکه به دنبال این تغییر تغییراتی نیز در درون فرد مهاجر رخ می‌دهد. بی برو برگرد، درصد بالایی از افراد که مهاجرت را تجربه می‌کنند در برهه‌ای از زمان دچار دگرگونی حالات روحی خواهند شد.

به این دگرگونی افسردگی مهاجرت گفته می‌شود. در شروع زندگی جدید هر چقدر که شرایط بهتر از قبل باشد، رد کردن این برهه زمانی راحت‌تر است. افرادی که بعد از مهاجرت شرایط خوبی را تجربه می‌کنند به سرعت با محیط خو می‌گیرند، خودشان را با شرایط جدید تطبیق می‌دهند و به راحتی جلوی این بحران می‌ایستند. در صورت عدم تحقق ایده‌‌آل ذهنی فرد مهاجر از مهاجرت، مدت و شدت این افسردگی بسیار عمیق، طولانی و چه بسا همیشگی خواهد بود.

این مسئله در زندگی پناه‌جویان مهاجر به استرالیا بیشتر نمود پیدا می‌کند؛ تا جایی که در سال‌های اخیر خبرهای مختلف مبنی بر در معرض آزار قرار گرفتن و خودکشی پناهندگان در کمپ‌های پناهندگی استرالیا قلب هر کسی را به تاثر وامی‌دارد. این افراد کسانی هستند که راه برگشت به وطن خود را ندارند و از تجربه یک زندگی مناسب در کشور جدید هم ناامید شده‌اند.

استرالیا برای ورود پناهندگان و اقامت آن‌ها قوانین سخت‌گیرانه‌ای دارد. وقتی این حساسیت را در کنار مشکلات و خطرات پناهندگی می‌گذاریم، می‌بینیم پناهندگی روش درست و منطقی برای اخذ اقامت استرالیا نیست.

شرایط شما تعیین‌کننده راهی است که در آن قدم می‌گذارید

به خودتان نگاه کنید. در چه مرحله‌ای از زندگی هستید و چه چیزی در دست دارید؟ دانشجو هستید یا در حال کار به سر می‌برید؟ مدرک تحصیلی در دست دارید و یا مدرکی مبنی بر داشتن یک حرفه‌ی کارآمد؟ یا شاید هم نه! بازنشسته باشید، یک سرمایه خوب در دست داشته باشید یا حتی پیوندی خانوادگی با فردی که مقیم استرالیا است.

خوشبختانه فارغ از اینکه شما در چه مرحله‌ای از زندگی هستید و چه سطح مالی و اجتماعی‌ای دارید روشی قانونی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد.

وابسته به این که شرایط شخصی شما چیست، آسان‌ترین راه برای مهاجرت به استرالیا هم جلوی پایتان قرار می‌گیرد.

راحت‌ترین راه گرفتن اقامت استرالیا کدام است؟

تک تک این روش‌های اخذ اقامت ویژگی‌ها، مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. مثلا از نظر بعد مالی و زمانی ممکن است با یکدیگر تفاوت داشته باشند.

آسان بودن یا دشوار بودن یک روش مهاجرتی تنها به نوع دیدگاه و ذهنیت شما و شرایطی که در آن به سر می‌برید بستگی دارد. گزینه مناسب برای شما به عنوان مثال:

  • گرفتن اقامت استرالیا از طریق ویزای خانواده فرایند آسان و کم‌هزینه‌ای است؛ به شرطی که طرف مقابل که در کشور استرالیا زندگی می‌کند بتواند از لحاظ مالی حمایت شما را برعهده بگیرد.
    - گرفتن اقامت کشور استرالیا از طریق ویزای تحصیلی بسیار مناسب و ایده‌آل است. به شرطی که بتوانید در یکی از مدارس و دانشگاه‌های این کشور پذیرش شوید. گرچه در ابتدا شما نیاز به میزانی تمکن مالی دارید؛ ولی بعد از شروع تحصیل می‌توانید از مزایایی مثل وام و کمک هزینه تحصیلی بهره‌مند شوید.
    - اقامت کاری نیز بسیار عالی است. در این روش شما با تکیه بر مهارت‌ خود یکی از جایگاه‌های خالی شغلی کشور استرالیا را پر می‌کنید. داشتن کار در این کشور یک امتیاز مثبت است و شما را نسبت به داشتن دغدغه‌های مالی آسوده می‌کند.
    - گرفتن اقامت موقت نیز از آسان‌ترین روش‌های مهاجرت به استرالیا است؛ البته برای کسانی که تصمیم دارند بازه زمانی کوتاهی را در این کشور سپری کنند.
    -در انتها، گرفتن اقامت از طریق پناهندگی که اگر بنابر هر دلیلی اصرار به مهاجرت به استرالیا داشته باشید و هیچ کدام از روش‌های ذکر شده شامل حال شما نمی‌شود می‌توانید از آن استفاده کنید.

    کلام آخر

    انتخاب یک راه آسان برای گرفتن اقامت استرالیا مثل این است که بخواهید مسیری طولانی‌ای را بپیمایید. روبروی شما چند وسیله نقلیه وجود داشته باشد. شامل دوچرخه، موتورسیکلت، خودرو و یک جت شخصی و به شما بگویند یک راه را انتخاب کن! ممکن است توانایی استفاده از هرکدام از این موارد را داشته باشید! یا شاید هم نه. نتوانید از هیچ‌کدام استفاده کنید و مجبور باشید پیاده مسیر را بپیمایید.

    اصلاً مسئله‌ای نیست؛ ولی همیشه به یاد داشته باشید مسافرت با پای پیاده وقتی که به یک جت شخصی دسترسی دارید و می‌توانید از آن استفاده کنید دیوانگی است؛ حتی اگر پیاده‌روی انتخاب هزاران نفر قبل از شما باشد. آسان‌ترین راه از نظر دیگران لزوماً گزینه مناسبی برای شما نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست