بازدید 26897
پیمانه اقتصادی

خبر خوش برای خودروسازان ایرانی/ بدبینی بازار طلا به شکستن یک طلسم/ قیمت جوجه یک روزه رکورد زد/ آپارتمان ۵۰ متری در تهران چند؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون آیا واردات خودرو و لوازم خانگی آزاد می‌شود؟ قیمت جهانی طلا تثبیت شد، سقوط ۷ درصدی قیمت نفت خام در یک هفته، افت خفیف دلار در بازار جهانی، قیمت دلار به ۲۵ هزار و ۹۲۱ تومان رسید، ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی چقدر شد؟ و جهش فوق‌العاده بازار سهام هند به رغم پاندمی کرونا را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۷۱۱۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰ 21 August 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون آیا واردات خودرو و لوازم خانگی آزاد می‌شود؟ قیمت جهانی طلا تثبیت شد، سقوط ۷ درصدی قیمت نفت خام در یک هفته، افت خفیف دلار در بازار جهانی، قیمت دلار به ۲۵ هزار و ۹۲۱ تومان رسید، ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی چقدر شد؟ و جهش فوق‌العاده بازار سهام هند به رغم پاندمی کرونا را در بر دارد.

خبر خوش برای خودروسازان ایرانی

امیر هامونی مدیرعامل فرابورس در میز صنعت خودرو و قطعه‌سازان که با حضور رئیس سازمان بورس در محل این سازمان به صورت آنلاین برگزار شد، افزود: تحقیق و توسعه در صنعت خودرو پیشتر موضوعی استراتژیک بوده که امروزه در دنیا برای بهبود و پیشرفت در این صنعت و ایجاد نوآوری و به روزرسانی آن از سرمایه‌های جسورانه شرکتی بهره می‌برند و در ایران نیز باید به این سمت حرکت کنیم. با تزریق نوآوری، افزایش کیفیت و به‌روزرسانی تکنولوژی و استفاده از ابزارهای مختلف تأمین مالی در بازار سرمایه نظیر صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی، شتاب‌دهنده‌های صنعت خودرو و غیره، موضوع تأمین مالی و وابستگی قطعه‌سازان به خودروسازان داخلی کم شده و حتی می‌توانند محصولات خود را به شرکت‌های بزرگ دنیا نیز بفروشند.

او به تفاهم نامه فرابورس و بورس دمشق اشاره کرد و افزود: طبق این تفاهم نامه شرکت‌های ایرانی که در سوریه تولید می‌کنند می‌توانند سهام خود را در بورس دمشق معامله کرده و فرابورس نیز کار آنان را تسهیل کند. به گفته هامونی، مراودات فرابورس با بورس دمشق در حال انجام است؛ بنابراین، با فعال کردن این حوزه، شرکت‌هایی که در دمشق تولید دارند برای تأمین مالی می‌توانند از ظرفیت‌های بورس سوریه برای پذیرش استفاده کنند. طی جلسه‌ای با بانک مرکزی، بانک‌های رفاه و مسکن آمادگی خود را برای انتشار اوراق گام اعلام کردند تا بتوانند برای صنعت خودرو و سایر صنایع و زنجیره ارزشی گام‌هایی مهم بردارند.

آیا واردات خودرو و لوازم خانگی آزاد می‌شود؟ 

وزیر پیشنهادی صمت در پاسخ به سوالی درباره احتمال واردات کالاهای نهایی از جمله لوازم خانگی و خودرو اظهار کرد: از سال ۱۳۹۷ به خاطر محدودیت‌های ارزی واردات خودرو ممنوع شد. اما این دوره زیادی طولانی شده است و دولت باید حداکثر یک سال، خود را بازیابی می‌کرد اما هنوز همان شرایط حفظ شده است. ما سعی می‌کنیم در مدت قابل توجهی اقتصاد و تراز ارزی کشور را بازیابی کنیم و زمانی که تراز ارزی کشور متعادل شد، رقابت می‌تواند مفید باشد.  فاطمی امین افزود: البته برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی سیاست‌ها باید با هم هماهنگ باشند و زمان‌بندی شده با توالی مناسب اجرا شوند. رقابت در هر کالایی از جمله خودرو موثر است، اما اینکه یک بار صرفاً درباره تعرفه تصمیم گیری شود و الزامات دیگر فراهم نشود فقط به نقطه اول برمی گردیم. در صنعت خودرو برنامه دو ساله داریم تا ساختارهای مدیریتی و اقتصادی صنعت خودرو اصلاح شود و همزمان رقابت و افزایش تولید هم خواهیم داشت. /ایسنا

قیمت جهانی طلا تثبیت شد

قیمت جهانی طلا در پایان معاملات دیشب آمریکا (بامداد شنبه به وقت تهران) در حالی تثبیت شد که تقویت ارزش دلار موج خرید طلا را که به وسیله بحران کرونای دلتا به وجود آمده بود، خنثی کرد. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن (اسپات‌گلد) در پایان معاملات روز جمعه آمریکا در ۱,۷۸۲.۰۴ دلار تثبیت شد. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم در پایان در ۱,۷۸۳.۷۰ دلار تثبیت شد. افزایش نگرانی در مورد کند شدن مجدد اقتصاد جهانی به علت شیوع سریع کرونای دلتا در بسیاری از کشورهای جهان موجی از خرید طلا را به وجود آورده است. طلا در مواقع وقوع بحران‌های جهانی به عنوان سرمایه‌ای امن مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد. اما آن‌چه باعث شد، افزایش قیمت طلا محدود شود، این بود که پس از انتشار صورت‌جلسه‌های اجلاس اخیر فدرال‌رزرو آمریکا ارزش دلار تقویت شد و به بالاترین سطح در ۹ ماه اخیر رسید. بالا رفتن ارزش دلار قیمت خرید طلا را برای دارندگان ارزهای غیردلاری بالا برده و تقاضای آن را پایین می‌آورد.

بدبینی بازار طلا به شکستن یک طلسم

بازار طلا با ناکامی در شکستن مقاومت در مرز ۱۸۰۰ دلار، اندکی آشفته به نظر می رسد و نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران غیرحرفه ای نشان داد روند قیمت این فلز ارزشمند در کوتاه مدت روشن نیست. به گزارش ایسنا، هرچند احساسات بازار در چند ماه اخیر نسبتا متغیر بوده، نتایج نظرسنجی این هفته کیتکونیوز بدبینی در میان سرمایه گذاران غیرحرفه ای را نشان داد. خوش بینی در میان این گروه به پایین ترین حد در بیش از پنج ماه گذشته نزول کرد.

تحلیلگران خاطرنشان کردند که بازار طلا تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد زیرا اقتصاد جهانی با رشد تورم و کندی روند احیا بر اثر پاندمی کووید ۱۹ روبروست. همزمان سرمایه گذاران تلاش می کنند گام بعدی بانک مرکزی آمریکا و تاثیر آن بر بازده اوراق قرضه و دلار آمریکا را ارزیابی کنند. دارین نیوسام، رییس شرکت دارین نیوسام آنالیتیکس در این باره گفت: از نقطه نظر تکنیکال، قیمت طلا برای تحویل در دسامبر وضعیت آشفته ای دارد. بازار هفته گذشته بین دلار قویتر و مسائل ژئوپلیتیکی گیر افتاد.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۵ نفر شرکت کردند که از میان آنها هفت نفر معادل ۴۷ درصد به افزایش قیمت طلا رای دادند و چهار نفر معادل ۲۷ درصد به کاهش قیمت طلا رای داده و به همین تعداد نظری نداشتند. در این بین، ۹۳۰ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران خُرد شرکت کردند که از میان آنها ۴۲۸ نفر معادل ۴۶ درصد به افزایش قیمت طلا و ۳۳۴ نفر معادل ۳۶ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند، در حالی که ۱۶۸ نفر معادل ۱۸ درصد نظری نداشتند. بدبینی فزاینده در بازار طلا در حالی مشاهده می شود که این فلز ارزشمند از ریزش قیمت دو هفته پیش بهبود قوی پیدا کرد اما موفق نشد از مقاومت در سطح ۱۸۰۰ دلار عبور کند.

سقوط ۷ درصدی قیمت نفت خام در یک هفته

قیمت نفت خام در پایان معاملات دیشب (بامداد شنبه به وقت تهران) برای هفتمین جلسه متوالی افت کرد و با سقوط هفتگی بیش از ۷ درصدی به پایین‌ترین سطح در سه ماه اخیر رسید. وضع محدودیت‌های قرنطینه‌ای و ترافیکی جدید در بسیاری از کشورها به علت گسترش شیوع کرونای دلتا، چشم‌انداز تقاضای سوخت را تضعیف کرده است. از سوی دیگر تقویت ارزش دلار و رسیدن آن به بالاترین سطح ۹ ماهه باعث شد تا تقاضای خرید نفت برای دارندگان ارزهای غیردلاری کاهش یابد. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام بنچ‌مارک بین‌المللی برنت، ۲.۱۴ درصد سقوط کرد و به ۶۵.۰۳ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین آمریکا، ۲.۲۶ درصد سقوط کرد و به ۶۲.۲۵ دلار رسید. ژاپن وضعیت اضطراری خود را گسترش داده و تعداد موارد ابتلای قطعی به کرونای دلتا در کره‌جنوبی، مالزی، فیلیپین، ویتنام و تایلند، افزایش یافته است.

افت خفیف دلار در بازار جهانی

ارزش دلار مقابل ارزهای مهم کم نوسان بود. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۸ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۳.۵۱۷ واحد بسته شد.

قیمت دلار به ۲۵ هزار و ۹۲۱ تومان رسید

قیمت دلار آمریکا (اسکناس) امروز سی ام مردادماه ۱۴۰۰ در صرافی‌های بانکی برای فروش به ۲۵ هزار و ۹۲۱ تومان و برای خرید به ۲۵ هزار و ۴۰۸ تومان رسید. امروز همچنین صرافی‌های بانکی هر یورو (اسکناس) را ۲۹ هزار و ۹۰۴ تومان خریداری کرده و ۳۰ هزار و ۵۰۸ تومان به فروش می‌رسانند.

ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی چقدر شد؟

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۰۷۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۳.۹۷ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۴۷ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۸ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

شاخص های وال استریت با افت هفتگی به معاملات هفتگی پایان داد

سهام آمریکا در پایان معاملات دیشب (بامداد شنبه به وقت تهران) از افت روز گذشته خود بازگشتند در حالی که همچنان تحت تأثیر نگرانی از حذف اقدامات حمایتی کرونایی فدرال‌رزرو از نظر هفتگی افت کردند. فدرال‌رزرو آمریکا صورت‌جلسه‌های اجلاس ماه جولای خود را منتشر کرد که نشان می‌داد اعضای این بانک به دنبال کاهش برنامه‌های حمایتی خود و تزریق نقدینگی به بازارهای مالی در پایان سال جاری هستند. این خبر برای بازارهای سهام خبر خوبی محسوب نشده و باعث افت شاخص‌های سهام شد. میانگین صنعتی داوجونز ۲۲۵.۹۶ واحد یا ۰.۶۵ درصد رشد کرد و به ۳۵,۱۲۰.۰۸ واحد رسید. اس‌اندپی ۵۰۰ با رشدی ۰.۸۱ درصدی به ۴,۴۴۱.۶۷ واحد رسید، در حالی که کامپوزیت نزدک با جهشی ۱.۱۹ درصدی در ۱۴,۷۱۴.۶۶ واحد به کار این هفته خود پایان داد. از نظر هفتگی، اس‌اندپی ۰.۶ درصد افت کرد، داوجونز ۱.۱ درصد سقوط کرد و کامپوزیت نزدک ۰.۸ درصد پایین آمد.

جهش فوق‌العاده بازار سهام هند علی‌رغم پاندمی کرونا

بازار سهام هند در سال گذشته علی‌رغم پاندمی کرونا جهشی فوق‌العاده داشته است. شاخص بورس اس‌اندپی بمبئی، سنسکس، سال گذشته بیش از دو برابر شده است. شاخص سنسکس در ماه آگوست به بالاترین رکورد تاریخ خود رسید و ارزش بازار آن حدود ۳ تریلیون دلار شد. به این ترتیب، عملکرد شاخص سهام هند در بین شاخص‌های سهام کشورهای جهان در بالاترین رتبه قرار گرفت. تا به اینجای سال ۲۰۲۱ صندوق‌های سرمایه‌گذاری خارجی حدود ۷.۲ تریلیون دلار در بازار سهام هند سرمایه‌گذاری کرده‌اند و متخصصان انتظار دارند این روند ادامه داشته باشد. شرکت‌های داخلی هند و تاجران خرد در ماه جولای ۳ میلیارد دلار در بازار سهام هند سرمایه‌گذاری کردند. روند رشد شاخص سنسکس هند از آنجا تقویت شد که بانک مرکزی هند نرخ بهره خود را بی‌سابقه‌ پایین آورد. این اقدام باعث شد بازارهای سهام تقویت شده و نرخ تورم از سطح هدف ۲ درصدی بانک مرکزی فراتر رفته و در ماه می و ژوئن به ۶ درصد برسد. نرخ تورم دوباره در ماه جولای به زیر ۶ درصد بازگشت.

قیمت جوجه یک روزه رکورد زد

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی درباره اینکه آیا سیاست اصلاح قیمت ملک در دولت جدید پیگیری می‌شود گفت هنوز نمی‌دانیم سیاست دولت جدید چه خواهد بود آیا قرار است که تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات نهاده‌های دامی ادامه پیدا کند یا خیر؟ وی اضافه کرد: باید وزیر جهاد کشاورزی تعیین شود و کار را شروع کند سپس ما پیشنهادهای خود را در قالب یک بسته به دولت ارائه خواهیم کرد. اسدالله نژاد تاکید کرد: با این حال در قالب یک راهکار کوتاه مدت و با توجه به افزایش قیمت مؤلفه‌های تولید، اصلاح قیمت مصوب مرغ باید در دستور کار قرار بگیرد و انتظار ما این است که دولت نرخ مصوب مرغ را اصلاح کند.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به افزایش شدید قیمت جوجه یک روزه گفت: قیمت مصوب جوجه یک روزه گوشتی ۴٢٠٠ تومان و قیمت کنونی آن در بازار ٩٠٠٠ تومان است و با همین قیمت ٩٠٠٠ تومان نیز به راحتی نمی‌توان جوجه تأمین کرد. اگر قیمت مصوب جوجه یک روزه گوشتی به نرخ ۵٢٠٠ تومان که مدنظر تولیدکنندگان جوجه نیز است، برسد، منطقی است و اثر افزایش قیمت مؤلفه‌های تولید بر نرخ تمام شده تولید مرغ نیز زیاد نخواهد بود. وی درباره اینکه قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم مرغ در حال حاضر چقدر است، افزود: با جوجه یک روزه گوشتی به نرخ ۴٢٠٠ تومان، قیمت تمام شده تولید مرغ زنده ١٩ هزار تومان و با قیمت کنونی جوجه یک روزه یعنی ٩٠٠٠ تومان، قیمت تمام شده تولید مرغ نیز بیش از ٢١ هزار تومان خواهد بود. اسدالله نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قیمت مرغ در بازار تهران که کماکان بین ۴٠ تا ۴٣ هزار تومان است، گفت: عرضه مرغ به این قیمت‌ها، گرانفروشی و سودجویی است و دستگاه‌های نظارتی باید با آن برخورد کنند. تولیدکنندگان مرغ را با نرخ مصوب عرضه می‌کنند، در حالی که به دست مصرف کننده ارزان نمی‌رسد و ما از سازمان حمایت می‌خواهیم که به این مسأله ورود و با متخلفان برخورد جدی کند. قیمت مرغ در بازار تهران نباید بیشتر از ٢۶ تا ٢٧ هزار تومان باشد.

آپارتمان ۵۰ متری در تهران چند؟

با توجه به میانگین قیمت مسکن در تهران یعنی ۳۰ میلیون و ۴۴ هزار تومان در هر متر مربع، هم اکنون یک آپارتمان ۵۰ متری در تهران تقریبا ۱.۵ میلیارد تومان قیمت دارد که البته در مناطق مختلف این عدد متفاوت است؛ مثلا در منطقه یک آپارتمان ۵۰ متری حدود ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان ارزش دارد و در منطقه ۱۸ قیمت واحدی با همین متراژ به طور میانگین ۶۷۲ میلیون تومان است. به دلیل ناهمگن بودن مسکن، طبیعتا قیمت خانه‌ها در یک منطقه، یک محله و حتی یک کوچه متفاوت است. به طور مثال با وجود آنکه متوسط قیمت یک آپارتمان ۵۰ متری با لحاظ میانگین متری ۳۰.۷ میلیون تومان طبق آمار تیرماه ۱۴۰۰ در منطقه ۴ به یک میلیارد و ۵۳۶ میلیون تومان می‌رسد، روز ۳۰ مردادماه ۱۴۰۰ در محله تهرانپارس شرقی واقع در منطقه ۴ یک آپارتمان ۵۱ متری ۱۹ سال ساخت با پارکینگ و انباری، یک میلیارد و ۹۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. در آگهی دیگری یک واحد ۵۰ متری ۲۰ سال ساخت با انباری در محله تهرانپارس شرقی ۹۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در منطقه ۱۰ نیز که تیرماه امسال دومین منطقه پرتقاضا در بازار مسکن شهر تهران بود با توجه به میانگین قیمت متری ۲۰ میلیون تومان، متوسط قیمت یک آپارتمان یک میلیارد تومان است اما در آگهی‌ها می توان نرخهای به مراتب کمتر را مشاهده کرد. به طور مثال امروز یک آپارتمان ۵۱ متری ۱۵ سال ساخت فول امکانات در منطقه ۱۰ محله بریانک ۹۱۰ میلیون تومان برای فروش، آگهی شده است. در آگهی دیگری آپارتمان ۵۰ متری ۲۰ سال ساخت بازسازی کامل دارای انباری ۷۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. به نقل از ایسنا؛ اما اگر قصد خرید آپارتمان ۵۰ متری کمتر از پنج سال را دارید و نقدینگی شما کمتر از یک میلیارد تومان است در مناطق ۱۵ تا ۲۰ می‌توانید به هدف خود برسید. در بسیاری از این مناطق حتی می‌توانید با این مبالغ واحد نوساز خریداری کنید. چند روز قبل در محله مسعودیه یک آپارتمان ۵۰ متری چهار ساله با آسانسور و پارکینگ، بدون انباری به قیمت ۹۴۸ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶
بر خلاف دیگر کشورها در ایران رقابت بین تولیدکنندگان برای کاهش کیفیت و افزایش قیمت ها است و چون دولت از این وضعیت سود می برد تقریبا نظارت واقعی هم وجود ندارد درآمد دولت مهم تر از کیفیت زندگی مردم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
تا کی حمایت از خودرو سازان باید انجام شود 20 سال قبل گفته شد هر سال تعرفه واردات را کاهش می دهیم تا خودرو سازان خودشان را برای رقابت اماده کنند بعد از 20 سال هیچ پیشرفتی نکردند و نهایت تحقیق و پژوهش های انها به طراحی چراغ و سپر و صندوق ختم شد یک تابلو زمان شمار کاهشی جلو ایران خودرو و سایپا نصب کنید و سه سال به انها مهلت داده شود و طی این سه سال تعرفه های ورودی خودرو به صفر برسد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
مگه ماشین خارجی هم بیاد میتونیم بخریم؟
با همین سرعت افزایش قیمت ها به زودی همه خودروها بالای یک میلیارد قیمت خواهند داشت و همه مردم باید مالیات خودروهای با قیمت یک میلیارد و بیشتر را پرداخت کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Belgium |
۰۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
دولت هم بدش نمیاد جیب مردم رو خالی کنه
امروزدلار ۲۷۴۷۵ تومان رکوردشکست
میانگین قیمت خرید مسکن متری 30 میلیون تومان یعنی:
مردم در فشار بسیار شدید هستند و به زور تحمل می کنند
اگر به همین صورت دولت گذشته بیش بریم



فکر نکنم بتونم صاحب لونه مرغ بشیم




فرصت کم است جوانان رو دریابید
مردمی که به نان شب محتاجشان کرده اید از کجا یک میلیارد فراهم کنند تا در مناطق محروم تهران سر پناه تهیه کنند؟
وقتی برای پژوه پارس 4 میلیون نفر ثبت نام می کنند و 10 هزار بیشتر خودرو عرضه نمیشه یعنی خودرو ساز نمیتونه تقاضاهای مردم را تأمین کند و فساد به وجود می آید.
وزیر محترم باید فکر به این حال کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
دو تا مشتری داری یکی 200 میلیون پول داره یکی ده ها هزار 200 میلیون هرساله
وزیر کدوم میشی اون که بیشتر پول داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
یادتون هست چند ماه قبل روغن نایاب شده بود وقتی قیمت را 40 تا 50 درصد رشد دادند در همه جا روغن به راحتی گیر میاد و مردم دیگر برای خرید ان از هم سبقت نمی گیرند برای خودرو نیز این بازی خودرو سازان است تا زمانی واردات ازاد نشود و تعرفه ها صفر نشود مشکل حل نمی شود
هر خبر خوشی برای خودروسازان یعنی خبر بد برای تمامی مردم ایران!
اخه مگه مردم دیوانه شدن برای یک آپارتمان ۵۰ متری در تهران سه میلیارد پول زبونه بسته رو بریزن تو جوب خب میرن ترکیه و یا دبی با بهترین امکانات سرمایه گذاری میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
اگر صحبت سرمایه گذاری هست، پس افزایش قیمت در اینجا بهترین شرایط برای سرمایه گذاری میشه. در این صورت پول های مملکت در خارج کشور هم هزینه نمیشه
اگر واقعا به فکر ملت ایران باشید، تشویق سرمایه گذاری در خارج کشور نمی کنید
یعنی ممکنه یک روز تیتر بزنید خبر خوش برای خریداران خودرو(مردم)؟
تا الان همه ی خبر های خوش برای خودرو سازان بوده .
این انحصار و اجبار مردم به خرید حلبی ها با قیمت خودرو های با کیفیت جهانی چیزی به جز ظلم نیست
بازم میگن خبر خوش بسه دیگه عمرمون تموم شد
مگه تا حالا خبر بد بوده برای فرقون سازها؟
قیمت جوجه یک روزه رکورد زد:
من فقط توجه شما را به مصاحبه همین آقایان پس از خاک ریختن روی چند میلیون جوجه یک روزه جالب میکنم. که گفتنه بودند: "قیمت جوجه یک روزه خیلی پایین همین باعث شده که که ما جوحه یک روزه مازاد داریم". مصاحبه آقایان موجود است. حالا از قیمت بالا جوجه یک روزه میگویند!!
خبر خوش برای خودروسازان ایرانی:
خبر خوش برای مردو مصرف کنندگان چیست!!
اقتصاد مملکت تماشا دارد یک کیلو هویج بده یک کیلو مرغ ببر
مصرف ماهیانه جوجه یک روزه در کشور حد اکثر یک صدو بیست میلیون قطعه می باشد که بر اساس روند تولید این مقدار تولید می شود قیمت اعلامی متاسفانه توسط واسطه ها به بازار تحمیل می شود بطور مثال قیمت هر قطعه جوجه یک روزه نژاد ارین حدود شش هزار و پانصد تومان و سایر نژادها حد اکثر هفت هزار و پانصد تومان می باشد لذا چیزی که دست تولید کننده می رسد این مبالغ است و نه بیشتر ومسلما قیمت مصوبی که مربوط به سال گذشته می باشد با توجه به افزایش شدید هزینه های تولید کا رائی نداشته و باید باز نگری و بروز شود
همینی که هست هر کی ناراحته جمع کنه بره ...
در همه جای دنیا بحران های اقتصادی پیش می آیند، در همین آمریکا که قبله برخی شده، سال ۲۰۰۸ بحران اقتصادی دهها میلیون نفر را یک شبه بی خانمان کرد، ایران علیرغم اینکه تحت بدترین تحریمهای ظالمانه ی غربی های وحشی صفت قرار دارد، شرایط اقتصادی را کنترل کرده است.
کی وضع برای یک جوون طوری میشه که بتونه راحت خونه و ماشین بخره؟
ماشین هر جوری بسازن ولی قشر متوسط نتونن بخرن چه فایده داره؟
وام مسکن هم این قدر کمه که گوشه ای از خرید مسکن رو هم پوشش نمیده !
هویج چند؟ .. دلار چند؟ ... پراید چند ؟....... همه چی در حال گران شدن است به جز جان مردم که هر روز 500 نفر 500 نفر بر اثر کرونا می میرند!!!!..... و مسئولین هنوز خواب ....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر