بازدید 5169

آژانس: غنی‌سازی ایران به سطح نظامی نزدیک شده

آژانس بین المللی انرژی اتمی روز سه شنبه در گزارشی مدعی شد که ایران غنی‌سازی اورانیوم خود را سرعت داده و آن را به سطح نظامی نزدیک کرده است.
کد خبر: ۱۰۷۰۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۷ 18 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا بنقل از "رویترز" این خبرگزاری مدعی شد در گزارش ماه مه آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته است که ایران از یک آبشار یا خوشه‌ای از سانتریفیوژ‌های پیشرفته برای غنی‌سازی تا ۶۰ درصد در مرکز غنی‌سازی روی سطح زمین خود در نطنز استفاده می‌کند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی روز سه شنبه در گزارش خود به کشور‌های عضو ادعا کرد که ایران هم اکنون از آبشار دوم نیز برای این منظور استفاده می‌کند.

بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که رویترز مدعی شده آن را دیده، پیشتر ایران از یک آبشار ۱۶۴ عددی از سانتریفیوژ‌های آی آر- ۶ برای غنی‌سازی اورانیوم تا ۶۰ درصد در نطنز استفاده می‌کرده، اما در حال حاضر علاوه بر این آبشار ۱۶۴ عددی، یک مجموعه ۱۵۳ عددی از سانتریفیوژ‌های آی آر- ۴ نیز برای غنی‌سازی تا ۶۰ درصد استفاده می‌شود.

رویترز افزود: بر اساس این اطلاعات غنی‌سازی اورانیوم ایران تا سطح ۳. ۶۷ درصد محدود شده است. آمریکا و متحدان اروپایی آن هشدار داده‌اند که چنین اقداماتی مذاکرات برای احیای برجام را تهدید می‌کند.

روز دوشنبه آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی شد که ایران با وجود مخالفت‌های قدرت‌های غربی، در زمینه فلزات اورانیوم غنی شده پیشرفت کرده است و تحقیق در این زمینه هیچ هدف غیر نظامی معتبری ندارد.
ایران بار‌ها اعلام کرده است که اهداف آن صلح آمیز است و در حال توسعه سوخت راکتور است.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی امروز ضمن تصریح بر غیرنظامی و صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد: در صورتیکه سایر طرف‌ها به تعهدات خود ذیل برجام بازگشته و واشنگتن نیز به صورت کامل و موثر و قابل راستی آزمایی تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی اش بر ضد مردم ایران را مرتفع نماید، کلیه اقدامات کاهشی و جبرانی ایران ذیل برجام برگشت‌پذیر خواهند بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی