بازدید 21112
پیمانه اقتصادی

نگرانی از طالبان دلار را صعودی کرد/ یک نماینده مجلس: ۶۰۰ هزار میلیارد تومان در سال حقوق می‌دهیم/ این خودرو را ۱۰ میلیون تومان بخرید/ شاخ‌های مجازی اظهارنامه مالیاتی بدهند

این پیمانه تیتر‌هایی همچون رکورد جدید در بازار رمزارزها، آیا طالبان به منابع بانک مرکزی افغانستان در آمریکا دسترسی خواهد داشت؟ درآمد چند میلیارد دلاری فایزر و مدرنا از دوز سوم واکسن کرونا، توقف صادرات بنزین، برنامه روس‌ها برای تنظیم بازار داخل و دغدغه صادرکنندگان با تعطیلات کرونایی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۷۰۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹ 17 August 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون رکورد جدید در بازار رمزارزها، آیا طالبان به منابع بانک مرکزی افغانستان در آمریکا دسترسی خواهد داشت؟ درآمد چند میلیارد دلاری فایزر و مدرنا از دوز سوم واکسن کرونا، توقف صادرات بنزین، برنامه روس‌ها برای تنظیم بازار داخل و دغدغه صادرکنندگان با تعطیلات کرونایی را در بر دارد.

رکورد جدید در بازار رمزارزها

قیمت بیت‌کوین، روز گذشته، مهمترین رمزارز جهان به بالای ۴۸ هزار دلار رسید و با وجود از دست دادن بخشی از این رشد در معاملات روز دوشنبه، ارزش بازار رمزارزها برای اولین بار در سه ماه اخیر از دو تریلیون دلار فراتر رفت. ریکاوری قیمت بیت‌کوین پس از آن اتفاق افتاد که قیمت آن در ماه ژوئن و جولای با سقوطی سنگین از ۳۰ هزار دلار هم پایین‌تر رفت. با این حال باید توجه داشت که قیمت بیت‌کوین نوسانات شدیدی را تجربه کرده است. قیمت آن در ماه آوریل به رکورد تاریخی ۶۴ هزار دلار هم رسیده بود. کارشناسان عامل رشد اخیر قیمت بیت‌کوین را تجمع سنگین سرمایه در زمان پایین‌ بودن قیمت آن و رسیدن به محدوده ۳۰-۲۹ هزار دلاری می‌دانند.

سرمایه‌گذاران بسیاری در آن زمان به خرید بیت‌کوین روی آورده بودند. قیمت بیت‌کوین در نیمه‌شب دوشنبه با یک درصد سقوط نسبت به قیمت بسته شده روز قبل به ۴۵,۸۴۶.۰۹ دلار بازگشت. کارشناسان همچنان نوسانات شدیدی را در آینده بیت‌کوین پیش‌بینی می‌کنند. جهان چو، مؤسس صندوق سرمایه‌گذاری رمزارز کینتیک کپیتال می‌گوید: در حالی که ممکن است قیمت بیت‌کوین به ۵۵ هزار دلار برسد، سرمایه‌گذاران باید منتظر سقوط قیمت به محدوده زیر ۳۰ هزار دلار باشند و سپس قیمت بیت‌کوین رشدی طولانی را تا قیمت ۱۰۰ هزار دلار در سال ۲۰۲۲ پیش روی خواهد داشت.

نگرانی از طالبان دلار را صعودی کرد

شاخص دلار در بالای میانه کانال ۹۲ واحدی تثبیت شد. به نقل از رویترز، با توجه به عملکرد ضعیف تر از حد انتظار اقتصاد چین، تقاضا برای اسکناس سبز به ویژه در کوتاه مدت بین معامله گران ارز تقویت شده است. از طرف دیگر با توجه به تسلط طالبان بر اکثریت مناطق افغانستان، نگرانی ها از افزایش تنش های ژیوپلتیکی در منطقه خاورمیانه به افزایش تقاضا برای دلار دامن زد. طالبان پس از کنترل بر کابل اعلام کرده است، به زودی حکومتی جدید در افغانستان تشکیل خواهد داد و با توجه به مواضع آن ها می توان انتظار داشت خاورمیانه شاهد تحولات جدیدی باشد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۱ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۶۱۸ واحد بسته شد. (شاخص دلار معمولا در برابر شش ارز مهم جهانی یا ۱۰ ارز برتر جهانی بیان می شود که شاخص دلار در گزارش های ایسنا، شاخص ۱۰ ارزی و در بردارنده تغییرات قیمتی دلار مقابل ارزهای: یورو، پوند انگلیس، روپیه هند، دلار استرالیا، دلار کانادا، دلار سنگاپور، فرانک سوییس، رینگت مالزی، ین ژاپن و یوان چین است) نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۶ دلار اعلام شد.  

آیا طالبان به منابع بانک مرکزی افغانستان در آمریکا دسترسی خواهد داشت؟

یک مقام آمریکایی گفته طالبان به منابع بانک مرکزی افغانستان در آمریکا دسترسی نخواهد داشت. پایگاه آکسیوس که این خبر را به نقل از مقام آمریکایی گزارش داده، نوشته: بانک مرکزی افغانستان تا ماه آوریل ۹.۴ میلیارد دلار ذخیره ارزی در خارج از کشور داشته است. رسانه‌ آمریکایی نوشته، نگرانی ناظران بین‌المللی این است که طالبان در صورت دسترسی به منابع ارزی افغانستان با آنها چه خواهد کرد.  یک منابع آگاه به پایگاه آکسیوس گفت: «بخش اعظم دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان در حال حاضر داخل این کشور نیستند.» بانک مرکزی کشورها معمولاً دارایی‌هایشان را در قالب طلا یا ارزهای رایجی مانند دلار آمریکا نگهداری می‌کنند. مقام آمریکایی به آکسیوس گفت: «هر دارایی بانک مرکزی دولت افغانستان که در آمریکا نگهداری می‌شود در دسترس طالبان قرار نخواهد گرفت.»

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. این در حالی است که طی هفته‌های اخیر طالبان موفق به پیشروی در افغانستان و تصرف شهرهای مهم این کشور شد. گروه طالبان روز یکشنبه وارد کابل شد و دولت اشرف غنی در افغانستان سقوط کرد. ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو ناتو در سال ۲۰۰۱ در پاسخ به حملات ۱۱ سپتامبر همان سال در آمریکا، به افغانستان حمله نظامی کردند و از آن زمان، حضور نظامی و اشغالگری آنها در افغانستان ادامه داشت. /فارس

درآمد چند میلیارد دلاری فایزر و مدرنا از دوز سوم واکسن کرونا

رویترز: تحلیل‌گران معتقدند بازار دوز سوم واکسن کرونا می‌تواند میلیاردها دلار درآمد اضافی برای فایزر / ‏بایون‌تک‬و مدرنا به همراه بیاورد و درآمد آن هم‌ردیف درآمد سالانه ۶ میلیارد دلاری واکسن آنفلوآنزا شود. فایزر و شریک آلمانی آن، بایون‌تک و مدرنا، روی هم رفته ۶۰ میلیارد دلار از فروش واکسن‌های خود در ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ درآمد کسب می‌کنند. توافقات کنونی شامل ۲ دوز اولیه واکسن و توافقاتی چندین میلیارد دلاری برای واکسن‌های دوز سوم برای کشورهای ثروتمند است. در آینده طبق تخمین کارشناسان درآمد فایزر / ‏بایون‌تک‬ و مدرنا در سال ۲۰۲۳ از فروش واکسن دوز سوم (بوستر) به ترتیب به ۶.۶ میلیارد دلار و ۷.۶ میلیارد دلار خواهد رسید. پیش‌بینی می‌شود با ورود رقبا به این بازار درآمد سالانه این بازار به ۵ میلیارد دلار برسد. سازندگان واکسن‌ها می‌گویند، شواهدی که نشان می‌دهد سطح آنتی‌بادی افراد واکسن زده بعد از شش ماه کاهش می‌یابد و افزایش نرخ شیوع کرونا در کشورها به علت گونه دلتا، نیاز به دوز سوم واکسن کرونا را بالا برده است. فایزر که پیش از این هر دوز واکسن خود را به دولت آمریکا ۱۹.۵ دلار و به اتحادیه اروپا ۱۹.۵ یورو می‌فروخت، در قراردادهای جدید خود، این مبلغ را ۲۴ درصد بالا برده است.

یک نماینده مجلس: ۶۰۰ هزار میلیارد تومان در سال حقوق می‌دهیم

زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مساله حقوق و دستمزد در حال تبدیل شدن به یکی از معضلات اصلی دولت است و یکی از مطالبات اصلی کارمندان، بازنشستگان و فرهنگیان، ساماندهی حقوق و دستمزد است. زنگنه با اشاره به اینکه بحث حقوق و دستمزد یکی از چالش‌های جدی دولت سیزدهم خواهد بود، گفت: به جهت تورم شدیدی که در چند سال اخیر داشتیم، بحث حقوق و دستمزد یکی از مشکلات اساسی ماست. دولت جدید باید قوانینی مانند قانون خدمات کشوری و قانون برنامه ششم توسعه و احکام آن را مورد توجه قرار دهد. دولت باید یک لایحه جهت اصلاح وضع حقوق و دستمزد به مجلس ارائه کند؛ به این معنا که یا لایحه اصلاح قانون خدمات کشوری و یا یک لایحه دیگر را به مجلس ارائه دهد تا این مسئله ساماندهی شود. ما الان تقریباً ۶۰۰ هزار میلیارد تومان در سال حقوق می‌دهیم در حالی که اگر کل نفتی را که انتظار داریم بتوانیم به فروش برسانیم، ۲۰۰ هزار میلیارد است. بنابراین ما سه برابر فروش نفت حقوق می‌دهیم و اگر همین گونه پیش برویم، هر سال باید از بانک مرکزی استقراض کنیم تا فقط بتوانیم حقوق‌ها را پرداخت کنیم. این یکی از چالش‌های جدی دولت است و باید به سرعت فکری برای رفع این مشکل کند و مجلس هم باید برای رفع این مشکل با دولت همکاری می‌کند. /مهر

این خودرو را ۱۰ میلیون تومان بخرید

بررسی قیمت‌ها در میان آگهی فروش خودرو، از نوسان شدید قیمت خودرو حکایت دارد؛ این در شرایطی است که در حال حاضر در بازار خودرو دیگر خودرو صفر کمتر از ۱۴۰ میلیون تومان وجود ندارد. با این حال، در میان آگهی‌های فروش خودرو، خودروهای قدیمی‌ دیده می‌شود که با قیمت‌های پایین برای فروش گذاشته شده است. یکی از فروشندگان، خودرویی را در یکی از سایت‌های اینترنتی برای فروش معروفی کرده که حدود ۱۰ میلیون تومان برای آن قیمت گذاشته است. به طوری که یک پیکان سدان مدل سال ۷۹ با ۱۸۰ هزار کارکرد ۱۰ میلیون تومان قیمت دارد. در بازار خودرو همچنین پژو آردی مدل سال ۸۱ با ۲۸۸ هزار کارکرد، به قیمت ۲۷ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است. همچنین پراید صندوق‌دار مدل سال ۷۳ در بازار خودرو ۲۷ میلیون تومان قیمت دارد. از سوی دیگر، پژو آردی مدل سال ۸۴ از سوی یکی از فروشندگان، به قیمت ۱۹ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است. /خبرآنلاین

شاخ‌های مجازی اظهارنامه مالیاتی بدهند

وزیر اقتصاد دستورالعمل نحوه پرداخت مالیات شاخ‌های مجازی بالای پانصد هزار دنبال کننده را به سازمان مالیاتی برای اجرا ابلاغ کرد. /جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید
 

دغدغه صادرکنندگان با تعطیلات کرونایی

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با ابراز نگرانی نسبت به تعطیلات کرونایی کشور تا یکشنبه هفته آینده گفت: از آنجا که ۴۰ درصد از تولیدات صادراتی کل کشور در گمرکات تهران ارزیابی و پلمب شده و این گمرکات تا یکشنبه هفته آینده تعطیل هستند، متاسفانه صادرات استان تهران تا یکشنبه هفته آینده متوقف خواهد بود که ضروری است که گمرک جمهوری اسلامی ایران برای این موضوع چاره اندیشی کند.
 

توقف صادرات بنزین برنامه روس ها برای تنظیم بازار داخل

الکساندر نوآک، معاون نخست وزیر روسیه و وزیر نفت پیشین این کشور گفت: دولت روسیه آماده است تا اقدامات سختگیرانه ای برای کاهش قیمت سوخت در داخل انجام دهد. وی هشدار داد، در صورتی که وضعیت وخیم تر شود، این اقدامات شامل توقف صادرات محصولات پتروشیمی است. این مقام روس خاطرنشان کرد، ممنوعیت احتمالی بر فعالیت تاجران تاثیر خواهد گذاشت، نه بر فعالیت تولیدکنندگان نفت خام در این کشور. نوآک با اشاره به روند کاهشی قیمت ها گفت: «ما انتظار داریم که بازار در آینده نزدیک بهبود یابد.» نوآک از شرکت های نفتی این کشور برای کمک به ثبات بخشیدن به بازار نفت داخلی کمک خواست و افزود: افزایش عرضه یکنواخت نفت کمک کننده خواهد بود. وزیر انرژی روسیه در ماه جولای گفته بود دولت این کشور در حال بررسی ممنوعیت صادرات بنزین در بحبوحه افزایش قیمت داخلی سوخت است. قیمت بنزین در روسیه طی چند ماه گذشته به سرعت در حال افزایش بوده است؛ از آنجایی که محدودیت های کرونایی سفرهای بین المللی را دشوارتر کرده، گردشگری داخلی روسیه رونق گرفته و این امر از دلایل افزایش قیمت بنزین عنوان شده است.

برنت وارد کانال ۶۸ دلار شد

قیمت نفت خام در معاملات امروز، سه‌شنبه در حالی تحت تأثیر گسترش سریع کرونای دلتا در جهان و احتمال کاهش تقاضای نفت خام افت کرد که در ابتدای امروز رشد کرده بود. گمانه‌زنی‌ها در مورد اینکه اوپک پلاس به این زودی تولید خود را بالا نخواهد برد باعث شده بود قیمت‌ها در ابتدای امروز رشد کنند اما در ادامه معاملات نگرانی از پاندمی کرونا باعث شد سود اولیه از دست رفته و شاخص‌ها افت کنند. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، تا ساعت ۱۱:۴۶ به وقت تهران، ۰.۸۲ درصد افت کرد و به ۶۸.۹۴ دلار رسید. قیمت این شاخص در ابتدای معاملات امروز تا ۶۹.۷۷ دلار بالا رفته بود. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۰.۷۴ درصد تا این لحظه افت کرد و به ۶۶.۷۸ دلار رسید. قیمت این شاخص صبح امروز تا ۶۷.۶۶ دلار بالا رفته بود. منابع آگاه به رویترز خبر دادند که اوپک پلاس معتقد است بازارهای جهانی علی‌رغم فشارهای آمریکا، فعلاً به افزایش تولید نفت نیازی ندارند.

طلای جهانی از صعود بازماند

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر دلار قوی که تقاضا برای خرید دارایی امن به دلیل شیوع کرونای دلتا را تحت الشعاع قرار داد، کاهش یافت.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۸۵ دلار و۸۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته به ۱۷۸۸ دلار و ۹۷ سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت یک هفته گذشته بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۸۸ دلار رسید. دلار آمریکا که اغلب یک ارز مطمئن شناخته می شود در معاملات روز جاری ۰.۱ درصد صعود کرد. استفن اینس از شرکت مدیریت دارایی اس پی آی گفت: به نظر می رسد اندکی تقاضا برای خرید دلار وجود دارد اما به شکلی نیست که طلا را کاملا از مسیر صعودی خارج کند زیرا احتمالا بانک مرکزی آمریکا در سمپوزیوم جکسون هال به برنامه تعدیل محرک مالی اشاره ای نکند. با این حال روند صعودی طلا نسبتا محدود خواهد بود.

رشد اقتصاد هند شتاب گرفت

اقتصاد هند با آغاز تسهیل محدودیت‌های کرونایی در بسیاری از ایالت‌های این کشور در پی فروکش کردن موج دوم کرونا، نشانه‌های قدرتمندی از ریکاوری از خود نشان می‌دهد. نومورا، شاخص بازگشت به کار شرکت‌های هندی، برای اولین بار از مارس ۲۰۲۰ که پاندمی کرونا در این کشور آغاز شد، به بالای ۱۰۰ واحد رسیده است. این شاخص که داده‌های حمل‌ونقل گوگل و اپل، نرخ مشارکت نیروی کار و تقاضای برق را ردیابی می‌کند، در هفته منتهی به ۱۵ آگوست به رکورد ۱۰۱.۲ واحد رسید.  این در حالی است که در اواخر می که تعداد مرگ‌ومیر ناشی از کرونای دلتا رکورد زده بود، این شاخص تا ۶۰.۴ واحد سقوط کرده بود. تا ۱۴ آگوست میانگین هفت روزه تعداد مبتلایان جدید روزانه هند از ۳۹۱ هزار تن در اواخر می به ۳۶٫۸۷۴ تن کاهش یافته است. نومورا ایندیا اعلام کرد، ریکاوری اقتصادی هند از موج دوم سریع‌تر بوده است. ده ماه طول کشید که بعد از موج اول کرونا شاخص نومورا به ۱۰۰ واحد بازگردد اما در مورد موج دوم تنها سه ماه کافی بود تا دوباره این شاخص از ۱۰۰ واحد فراتر برود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۶
اینم از رئیسی و دلار ۲۷تومنی.در یک هفته اول ایشان دلار حدود ده درصد رشد کرده.با همین فرمون بره جلو میشه ماهی چهل درصد سالی پانصد درصد.
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
دلار تا حدود یکسال آینده به ۶۰ هزار تومن و حتی ۷۰ هزار تومن می‌رسه و اگر فکری برای توقف رشد سرسام‌آور نقدینگی نشه، دلار تا حدود سه سال آینده به ۱۰۰ هزار تومان خواهد رسید . اگر اوضاع اقتصادی بدتر بشود، امکان رسیدن دلار به یک میلیون تومان در پایان هشتمین سال ریاست‌جمهوری رئیسی هست.
مالیات های پزشکان ، هنربندان ، خودروسازان ، سیاستمداران در اولویت باشد
یک نماینده مجلس: ۶۰۰ هزار میلیارد تومان در سال حقوق می‌دهیم!!! نمایندگان مجلس حقوق می گیرند یا حقوق پرداخت می کنند امیدوارم مشخص شود چه میزان از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان مربوط به مجلس می شود
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
اخوی چی میگی مجلس ۳۰۰ نماینده دارد ولی دولت دارد به ۶ میلیون نفر در قالب یک اقتصاد فاسد و ناکارامد دولتی حقوق می دهد و خلایق را در ۴۵ سالگی بازنشست میکنند تا ۵۰ سال حقوق مفت بگیرند و وارد شغل دوم شوند قطعا باید این وضع تغییر کند ۷۵ درصد نیروهای دولت زیادی اند و حتی اموزش و پروش را هم می توان با ۵۰۰ هزار نفر اداره کرد .بار این ناکارمدی را ۸۵ میلیون نفوس مملکت باتحمل تورم می پردازند دوران مفت خوری با پول نفت هم که تمام شده است
مسعود مطلع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
با سلام: با این طرح تبدیل وضعیت ایثارگران مجلس کمر دولت ر پرداخت حقوق را حواهد شکست، اونم تبدیل وضعیتی بدون حساب و کتاب و بصورت متاسفانه رسمی-قطعی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
آقای رضا خان!!!!!! آمار غلط ندهید. کل حقوق بگیران دولت (بدنۀ دولت/کشوری؛ غیر از نیروهای مسلح ) زیر 3 میلیون نفر است. این رقم عجیب 6 را از کجا آورید؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
رضا ضمن تایید نظر شما مجلس هم چند برابر این 300 نفر کارمند و نیروهای خدماتی و .... دارد
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
موافقم در صورتیکه
اول دلار به قیمت 4000 تومان برگردد
دوم حقوق نمایندگان به زمان قبل برگردد (تا کمی به زندگی ماها نزدیک شوند و فکر نکنند همه چی گل و بلبل است
سوم آقایان 6 ماه با این حقوقها زندگی کنند

اگر مشکلی پیش نیامد این نسخه را برای شاغلین و بازنشستگان بپیچند.
دولار در کشور ما چه ربطی به طالبان داره دولت ومجلس رسیدگی کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
اتفاقا قوانین اقتصادی مجلس ومدیران اقتصادی دولت باعث این گرانی هامیشوند حالاکجاشادیدی صبرکن
یک نماینده مجلس: ۶۰۰ هزار میلیارد تومان در سال حقوق می‌دهیم
زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت

جناب زنگنه شما ان وقت باید باین موضوع فکر میکردی که آشناها را استخدام کردید شما تعداد نمایندگان ادوار مجلس و مدیران دولتی را در این 40 سال را ضرب در 10 کنید خواهید دید که این کارمندان که بعضا هیچ کاری هم نمیکنند از کجا آمدند
جناب نماینده، شما که نگران حقوق پرداختی و بودجه دولت هستی کاش در کنار این آمار اعلام می کردی که حقوق نمایندگان مجلس و مدیران ارشد چند درصد این رقم می شود.
جناب زنگنه می خواهید مردم و کارمندها مفتی کار کنن؟!!!با این اوضاع گرونی این حقوق بخور و نمیر (بمیر) رو هم ندید. اگه شما نماینده ها و مدیرای سیاسی جامعه حقوقتون زیاده، به همه کارمندا نسبت ندید اونو.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
نه عزیز اصلا نمیخواهیم کار کنند چون به انها نیاز نداریم
آقای زنگنه عضو محترم برنامه وبودجه مجلس لطف کردی جمع حقوق ،حقوق بگیران را برای یکسال بررسی کردی دستت درد نکنه حالا که چی
میخوای دولت جدید اصلا حقوق نده به کارمندان یا اصلا هرکه بازنشسته شد حقوق بهش ندن
برادر مجلس انقلابی شما که دستت توکاره ممکنه بفرماید مجلس ما در سال که شاید محاسبه‌اش سنگینه ولی در روز چقدر هزینه اش میشه وبرابر چقدر فروش نفت هستش
افغانستانی که نه نفت داشته و نه گاز و نه اصلا قابل مقایسه با کشور ما است

دارای ۹/۴ میلیارد دلار پس انداز در خزانه امریکا است !!!

یعنی ما از نطر مدیریت منابع مالی مان از افغانستان هم عقب ماندیم و قطعا پس انداز ما کمتر از آنهاست

به صورتیکه ارز کافی برای خرید دارو و واکسن را نداریم
پاسخ ها
امیر
| United States of America |
۰۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
ایکیوسان ذخایر ارزی ما ده برابر افغانستان هستش،ولی همونطور که اشاره شد دست امریکاس و بلوکه شده،میفهمی پولمونو نمیدن،تازه به زور از داخل کشور دلاد نقدی جور میکنن واسه خرید واکسن،پولو که میدیم باز بخاطر تحریما واکسنو بهمون نمیدن،اینه امریکایی که شماها عاشقشین
هنوزکه دولت جدیدکارخودراشروع نکرده دلار۲۷۱۰۰ تومان شد یادیکماه پیش که دلاردرکانال ۲۳۰۰۰ تومان بود و ناشکری
کردیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
لطفا خالی بندی نکن
فیک بوده عزیزم در حالی که همه چیز بعد عید گران شده دلار درجا میزند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خواب هستی کاریت نمیشود کرد.
برو سنگ همتی را بیشتر به سینه بزن که ناشکری نکرده باشی
بزرگترین گرانی دلالی و پولهای سرگردان که ریشه ان از زمان احمدینژاد با طرح های زودبازده 760میلیارد دللر و با سفر های استانی ومصوبات الکی چهل هزار طرحهای نیمه تمام و مسکن مه تمام پولهای بانکها که باید صرف تولید و ابادی کشور مسد برباد دادوگرانی فعلی که خط فقر ده میلیون تومان اعلام شده مساله را حقوق ودستمزد که کارمندان وگارگران هر روز فقیر وفقیر تر می شوند اعلام میکنند چرا اظهار نظر بی مطالعه می کنید؟
چطور کل بودجه آموزش و پروش با 1 میلیون کارمند 80 هزار میلیارد ک بخشی حقوق آنوقت 600هزار میلیارد حقوق میدین به سایر کارمندها حالا با معلم ها ک کم کنین 80 کلا بگن حقوق این حقوق ها را کی میگیره که برا رتبه بندی 20 هزار میلیاردی اینقدر لایحه
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
فقط سالی ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به صندوق های بازنشستگی می دهند که خلق الله را در ۵۰ سالگی یا کمتر بازنشست کرده اند کجای کاری؟
نگرانی ازطالبان بماچه ربطی داردکه دلارصعودی میشود چون وضع اقتصادمان بی تعریف است وارزش پولمان کم‌وکمترمیشود
وازخودمان خجالت هم میکشیم که بگوئیم مرتب دسته گل به آب
میدهیم بالارفتن دلاروگرانترشدن مایحتاج زندگی وارزاق عمومی
راگردن دیگران میاندازیم. بکبارگردن زلزله درکشوری آفریقائی
بکبارهم گردن طالبان وچون همه روزه دردنیااتفاق جدیدی میافتد
بنابراین ارزش دلاردرکشورماهمه روزه ترقی میکندواین گردن ماومدیران اقتصادیمان نیست بلکه گناه بلواواشوب دردیگرنقاط جهانست
بدعت فاجعه باری که روحانی بجا گذاشت . 600 هزار میلیارد تومن فقط بابت پرداخت حقوق در سال !!! یعنی بخش اصلی هزینه های جاری دولت که تنها عامل کسری بودجه فعلیه حقوقهاست . وقتی حلاجی کنی می بینی در همین حقوقها بار اصلی و بخش عمده اش پرداختهای نامتعارف و نجومیه که هنوز ادامه داره . طرف یک مدیر ساده در سال 92 بوده با اجاره نشینی . حالا صدقه سر تدبیر شده سوپرمیلیاردر . ملت بدبخت هم برای تامین چنین کسری بودجه ای که فقط از طریق استقراض از بانک مرکزی و خلق پول جدید انجام میشده دارن در آتش مهیب ترین ابرتورم تاریخ میسوزن و خاکستر میشن . فی الواقع علی برکت الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
واقعا اقتصاد دانی؟
اولا افزایش حقوق واجرای نظام هماهنگ باید بابرنامه پنجم یعنی ساله اجر میشد بلکه ده سال ازاین برنامه گذشت واجرایی نکردند واین حق بازنشستگان کشری ولشگری وشاغلین هست که دولت احمدی نژاد وروحانی از پرداخت ان بهاطر کسری بودجه تضیع کردند
آقا شما که صیانت میکنی مالیات هم میخوای؟
آقاي نماينده 600 هزار ميليارد تومن!!!!! حقوق مي دهيد ؟!!!!
يه جوري ميگه انگار به هر ايراني چقدر ميرسه ؟!!!
همچين منت ميگذاره انگار به دلار حقوق داده !!!
راست ميگي بگو به دلار چقدر ميشه و بعد بايك كشور فقير تر و كوچك تر از خودت مقايسه كن !!!!
ديگه تومان به عنوان بي ارزش ترين پول دنيا اينقده منت نداره !!
ميخواي همين دوزار حقوق هم ندي ؟!!!!
آردی مدل ۸۱ سوارشیم اره؟ چه عزتی میارین برا ملت با این توصیه های عزیزتون
خیلی لطف دارین
تو این بکش بکش کرونا هنوز تلفات جاده ای یادمون نرفته سالی بیست سی هزار کشته این از واکسن اونم از ماشیناتون
۶۰۰ هزار میلیارد تومان در سال حقوق می‌دهیم
این یکی از چالش‌های جدی دولت است و باید به سرعت فکری برای رفع این مشکل کند
چطور است اول حقوق و مزایای نمایند ازقبیل حق مسکن ، هزینه دفتر ، هزینه مسافرت به حوزه انتخابی و ......
کم شود تا دیگران هم اقدام کنند
مگر این حقوق را از جیب خود می دهید که اینقدر نگرانید؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
بله
اگر ندن ميره تو جيب خودشان
اقاین کلاهشن را بالاتر بگذارند هنوز نوبت کالسکه سوار شدن نرسیده است
یک نماینده مجلس: ۶۰۰ هزار میلیارد تومان در سال حقوق می‌دهیم

خب که چی؟!
پاسخ ها
رضا
| Romania |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
خوب که حقوق بگیر زیادی زیاد داریم باید تعدادشان کم بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
حقوق کارمندای دولت که نزدیک خط فقره -ده تومن-، بعضی یه کم پایین تر بعضی یه کم بالاتر -البته از یه عده خاص بگذریم- نماینده های مجلس بهتر هست یه فکری به حال حقوق نجومی و مزایا و امکانات فراوانی که بهشون میدن بکنن
هزینه های جاری در کشور خیلی بالاست و عده ای افراد بانفوذ درامدهای زیادی دارن مثل پزشکان و وکلا و مدیران سازمانها و چون اکثر انها فرزندان افراد خاص و پر قدرت هستند به این درامدها دست پیداکردن و گرنه حقوقهای کارگری 5 میلیونی خیلی از بودجه کشور رو مصرف نمیکنه تو کشور ما اگه بخان صرفه جویی کنند باید درامدهای بالای ده میلیون رو رسیدگی کنن نه اینکه حقوق کارگرو کارمند رده پایین رو کم کنن
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
مشگل امثال تو این است که به تعداد این افراد توجه نمیکنی دولت الان به ۶ میلیون کارمند و بازنشسته حقوق می دهد که باید یک چهارم این باشند و درقالب سیاست های پوپولیستی تعداد کارمندان و بازنشستگان این تعداد شده است و مشگل در تعدادشان هست و نه رقم حقوقشان که ابدا این تعداد کارمند نیاز نداریم مملکت را میشود با یک چهارم این تعداد گرداند اگر هم سن بازنشسنگی ۶۵ سال بود بجای ۲/۵میلیون بازنشسته جوان که در حال کارکردن در شغل دوم هستند فقط ۲۵۰ هزار بازنشسته داشتیم
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
دلالها یادت رفت
تبعیش در مالیات ستانی یکی از ظلمهای بزرکی است که دیده نمی شود جناب پارسا چقدر از روند ونحوه عملکرد زیر مجوعه عریض و طویل خودخبرداری ...چرا یک شرکت که تمام تکالیف قانونی خودرا انجام میدهد و اسناد ومدارک مالی خودرا به حوزه مالیاتی ارایه میکند باز پوستش را می کنید ولی هستند مودیانی که دارای گردش مالی ، فروش ودرآمدهایی سرشار دارند ولی وقتی برگهای مالیاتشان را می بینی از تعجب شاخ که هیج دمم در میاری برای مثال طلا فروشانی که سرمایه بالا موقعیت کسبی و حجم نقدینگی قابل توحهی دارتپند ولی مالیاتی بسیار نازل وخنده آوری دارند آقای پارسا در برخی اداره کل مالیاتی تهران ماموران مالیاتی شما که شور بختانه کم هم نیستند با دریافت ..... و دریافت مالیات قطره چکانی حقوق دولت ومردم را به جیب مبارک خود سرازیر میکنند ...تبعیض مالیاتی بیداد میکند اقای رییس کل .
این اقتصاد فرو می باشد این خط این نشان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
داداش خیلی وقت هست که فروپاشیده منتهی صداشو درنیاوردن و قیمت واقعی دلار همین الان حدود 50 هزارتومان هست شاید هم بیشتر
سلام اقای زنگنه ایا میدانی هرپرسنل شاغل هرماه درصدی از حقوق خودرا برای تامین اینده اش بصندوق بازنشستگی کشوری واریز مینماید بنابراین حقوقی را که بازنشسته میگیرد نه ازجیب شما ونه از جیب دولت است در تمام دنیا همینطور است حقوق دریافتی بازنشسته پرداختی های زمان اشتغال است حالا چرا صندوق بازنشستگی برای پرداخت حقوق باز نشسته ازشما ودولت کمک خواسته این شما هستید که باید بررسی کنید چرا سازمان توانایی مالی ندارد پس دریافتی های ۳۰ ساله پرسنل کجاست شما باید جواب گو باشید نه اینکه منت سر بازنشسته بگذارید درضمن تابحال بررسی کرده اید که میزان صادرات نفت زمان اقای احمدی نژاد کجا سرمایه گذاری شده اگر سی درصد فروش زمان اقای احمدی نژاد در کشور خودمان سرمایه گذاری شده باشده ایا شرایط بیکاری کشور همین بود درصد بالای بیکاری شما وزارت کار بپرسید در پایان تقاضادارد هزینه کل سال قبل وامسال قوه مقننه چقدر است
بهانه های افزایش قیمت دلار واقعا جالبِ نگرانی از فلان چیز، فرض کنیم طالبان به ایران حمله هم بکنه -که جراتش رو هم نداره- بازم نباید رو قیمت دلار تاثیر بزاره، تا کی این بهانه ها باید زندگی مردم رو نابود و یه عده خاص رو ثروتمند کنه
تو دوهفته رئیسی نشون داده این کاره نیست، از اول هم معلوم بود
آقای رضا نمیدونم چکار هستی و شغلت چیه ولی خدا کار ملت رو بدست تو ندهد که بدبختی نلت از افرادی مثل تو است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی