بازدید 3353

رایزنی وزرای خارجه پاکستان و آمریکا درباره افغانستان

وزیر امور خارجه پاکستان در تماس تلفنی از جانب همتای آمریکایی خود آخرین رویداد‌های افغانستان و تحولات روند صلح این کشور را مورد بررسی قرار داد.
کد خبر: ۱۰۷۰۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۴ 17 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان، «شاه محمود قریشی» دوشنبه شب در تماس تلفنی «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا درباره رخداد‌ها و تغییرات سریع در افغانستان تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان با ارائه دیدگاه این کشور به تغییر چشمگیر وضعیت در یک بازه کوتاه و اجتناب از خشونت‌ها در افغانستان اشاره کرد.

وی همچنین بر اهمیت حل و فصل سیاسی فراگیر به عنوان بهترین راه پیش روی ذی نفعان داخلی افغانستان تاکید کرد.

قریشی اظهار داشت: پاکستان همچنان در ارتباط نزدیک با ایالات متحده و سایر شرکای بین المللی برای ترویج تلاش‌ها برای حمایت از یک افغانستان صلح آمیز و با ثبات است.

وزیر خارجه پاکستان، همتای آمریکایی خود را در جریان تلاش‌های اسلام‌آباد برای تخلیه پرسنل و کارکنان نمایندگی‌های دیپلماتیک، سازمان‌های بین المللی، رسانه‌ها و دیگران از افغانستان قرار داد.

اعضای کمیته امنیت ملی پاکستان در جلسه امروز خود برای بررسی اوضاع افغانستان بر لزوم پیروی از اصل عدم دخالت در این کشور تاکید و گفتند: همه طرف‌ها در افغانستان به قانون احترام و از حقوق بنیادین مردم حفاظت کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست