بازدید 6326

هشدار نسبت به پرواز در حریم هوایی افغانستان

سازمان هوانوردی افغانستان امروز به پرواز‌های ترانزیتی توصیه کرد از حریم هوایی این کشور دوری و از مسیر‌های دیگر برای پرواز‌های خود استفاده کنند.
کد خبر: ۱۰۷۰۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴ 16 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، به دنبال استقرار نیرو‌های طالبان در پایتخت افغانستان، شماری از خطوط هوایی کشور‌های جهان یا پروازهایشان را به کابل لغو کرده اند و یا از حریم هوایی افغانستان استفاده نمی‌کنند.

خطوط هوایی امارات، بریتیش ایرویز، ویرجین آتلانتیک، قطر ایرویز، خطوط هوایی سنگاپور، خطوط هوایی چین، ایرفرانس و لوفتهانزا از جمله این خطوط هوایی در جهان بوده اند.

سازمان هوانوردی کشوری افغانستان اعلام کرد که هرگونه پرواز ترانزیتی از طریق حریم هوایی کابل غیرقابل کنترل خواهد بود.

در ادامه این پیام آمده است: حریم هوایی کابل به ارتش واگذار شده و توصیه می‌شود هواپیما‌های ترانزیتی تغییر مسیر دهند.

همزمان با استقرار طالبان در کابل و ترک پایتخت از سوی محمد اشرف غنی، خلاء قدرت در کابل حاکم شد و در نتیجه هرج و مرج شهر را فرا گرفت و در پی آن رسانه‌های افغانستان نیز انتشارات عادی خود را متوقف کرده اند.

شب گذشته هزاران شهروند پایتخت به فرودگاه بین المللی کابل سرازیر شدند تا در صورت امکان حتی بدون داشتن شناسنامه و گذرنامه سوار هواپیما شده و از کشور خارج شوند. اما فرودگاه غیرنظامی کابل بطور عملی فلج است و همه کارمندان مسئولان امنیتی و غیر نظامی این فرودگاه محل کار‌های خود را ترک کرده و کسی در سیستم مدیریتی فرودگاه حضور ندارند.

پیشتر شاهدان عینی گفته بودند که هزاران نفر در فرودگاه کابل سرگردان هستند و حتی داخل برخی هواپیما‌های سوار شده اند که خدمه و یا خلبانی در آن نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات
وب گردی