وزیر اقتصاد آینده چه تأثیری روی بازار می‌گذارد؟

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه معاملات امروز حول محور سهم‌های کوچک می‌گشت، از تأثیر وزیر پیشنهادی اقتصاد روی بازار سهام توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۱۰۶۹۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷ 14 August 2021

به گزارش بورس تابناک، علی رضوانفر، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با معاملات امروز بورس اظهار کرد: روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌داد که کفه ترازوی سهم‌های کوچک بازار نسبت به سهام شاخص‌ساز و بنیادی سنگین‌تر شده است و به همین علت، در مقطعی از معاملات، شاهد افت شاخص کل و شاخص هم‌وزن بودیم، اما در پایان دیدیم که شاخص هم‌وزن از نماگر اصلی بورس پیشی گرفت و در نهایت مثبت شد.

وی با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی اقتصاد می‌تواند تأثیر بسزایی در عملکرد بورس داشته باشد، گفت: به دلیل آنکه خاندوزی قبل از آنکه در مجلس حضور داشته باشد به عنوان کارشناس در مرکز پژوهش‌های مجلس بوده است، نظرات و گزارش‌ها کارشناسی زیادی را درباره اقتصاد و مشخصا بازار سرمایه داده است. پس حضور او در وزارت اقتصاد می‌تواند نوید بخش این موضوع باشد که تصمیمات خلق‌الساعه و غیر کارشناسی شده در اقتصاد و بازار سرمایه گرفته نشود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: خاندوزی بارها در صحبت‌هایش بر اصل مکانیزم بازار توجه زیادی داشته است و با قیمت‎‌گذاری دستوی هم همان طور که گفته شد مخالف است. پس در نتیجه به نظر می‌رسد در دولت جدید  تحرکات بهتری در بازار سرمایه شاهد باشیم.

رضوانفر در رابطه با روند معاملات در این هفته مطرح کرد: معاملات این هفته بازار سهام مثبت خواهد بود، اما این در صورتی است که شرایط به همین حال بمانند، اما برای تغییرات بیشتر باید گوش به زنگ اخبار لحظه‌ای باشیم و هرگونه اخباری از مذاکرات هسته‌ای، تقویت ریال و یا اخبار منطقه‌ای می‌توانند در تغییر روند بازار تأثیرگذار باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سه گروه فلزات اساسی، پالایشی و پتروشیمی همیشه مورد توجه بازار بوده و هستند، اما این هفته با توجه به معاملات امروز، سهم‌های کوچکی از جمله سهم‌های غذایی و دارویی هم می‌توانند به طور ویژه‌ای مورد توجه بازار باشند و روی شاخص کل اثرگذار باشند.

منبع: بازار
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی