بازدید 7122

رمال اینترنتی دستگیر شد

کد خبر: ۱۰۶۹۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰ 14 August 2021

مرد شیاد که با انتشار آگهی طالع بینی و فالگیری در تلگرام، پس از جلب اعتماد و دادن وعده‌های دروغین از مشتری‌هایش مبالغ زیادی پول دریافت می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش خراسان، سرهنگ حمید رضا سلطان آبادی، رئیس پلیس فتای شرق استان تهران در تشریح این خبر گفت: در پی رصدهای مستمر کارشناسان این پلیس، کانال تلگرامی که اقدام به تبلیغ دعانویسی، جادوگری و دادن طلسم می‌کرد شناسایی شد و رسیدگی به آن در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

در نخستین بررسی‌ها مشخص شد متهم با تبلیغ فالگیری و رمالی و فروش طلسم و ارسال آنها به وسیله پست پیشتاز برخی از شهروندان را فریب داده که با انجام تحقیقات فنی متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در مخفیگاه موقتش دستگیر شد.

این مقام مسئول ادامه داد؛ متهم پس از انتقال به پلیس فتا و روبه رو شدن با ادله جرم ضمن پذیرش جرم خود اعتراف کرد و گفت: با درج و انتشار آگهی طالع بینی و فالگیری، پس از جلب و سوء‌استفاده از اعتماد قربانیان، با دادن وعده‌های دروغین از آنها مبالغ زیادی پول دریافت می‌کردم.

سرهنگ سلطان‌آبادی ضمن اشاره به این موضوع که با تقویت باورهای دینی و افزایش آگاهی، راه سوء‌استفاده و سودجویی این کلاهبرداران بسته خواهد شد، افزود: افراد سودجو، مسائل خرافاتی را که پایه دینی و علمی ندارند به روش‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی منتشر و به این ترتیب با سوء‌استفاده از اعتماد کاربران اقدام به کلاهبرداری از آنها می‌کنند.

رئیس پلیس فتای شرق استان تهران از شهروندان خواست که در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس https:‎//www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی