بازدید 6927
۷

وحشیگری پلیس آلمان با معترضان محدودیت‌های کرونایی

گزارشگر ویژه‌ی سازمان ملل در امور شکنجه گفت: پلیس آلمان خشونت علیه شهروندان را بخشی از نظام حقوقی کشورشان می داند!
کد خبر: ۱۰۶۹۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲ 12 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از راشاتودی، گزارشگر ویژه‌ی سازمان ملل در امور مربوط به شکنجه در دیدار با وزیر کشور و مقام‌های ارشد پلیس آلمان به بررسی گزارش‌هایی پرداخت که درباره‌ی خشونت و وحشیگری پلیس با معترضان به محدودیت‌های کرونایی منتشر شده است.

پلیس برلین در دیدار با این مقام سازمان ملل از پذیرش هر گونه مسئولیت یا عذرخواهی از بدرفتاری و استفاده از زور در برخورد با معترضان خودداری کرد.

سخنگوی پلیس آلمان، تیلو کابلیتز، در بیانیه‌ای گفته است: «زورگویی مستقیم و توسل به زور عین خشونت است؛ خشونت آسیب می‌زند؛ خشونت زخمی می‌کند؛ زورگویی مستقیم - حتی با همه‌ی صحنه‌هایی که بوقوع پیوسته - هنوز هم بخشی از نظام حقوقی ما (آلمان) است.»

هنگامی که تصویر ویدیویی بدرفتاری افسر پلیس آلمان با زن سالمند منتشر شد و مردم دیدند که افسر پلیس چگونه پیرزن را به زمین کوباند، فریاد‌هایی از سراسر جهان در محکومیت خشونت و وحشیگری پلیس به گوش رسید. مردم از دیدن این تصویر متاثر، نگران و حتی عصبانی شدند.

اما اداره پلیس برلین همان تصویر را تماشا کرد و در واکنش به آن گفت: «خشونت امری عادی است؛ هیچ چیز تازه‌ای در این تصویر دیده نمی‌شود!»

اکنون پس از انجام بررسی رسمی در این رویداد و شکایت‌های بیشماری که درباره‌ی بدرفتاری پلیس با مردم در جریان تظاهرات روز نخست اوت اتفاق افتاده بود، صدور بیانیه‌ای که در آن، خشونت و بدرفتاری را بخشی جدایی ناپذیر از نظام حقوقی آلمان می‌خواند بسیار تکان دهنده است.

روز اول اوت، بیش از ۵ هزار نفر از مردم آلمان در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی گسترده‌ی این کشور به خیابان‌های برلین آمده بودند. هنگامی که نیرو‌های پلیس برای پراکنده کردن معترضان دست به خشونت زدند و به زور متوسل شدند اوضاع به شدت متشنج شد. افسران پلیس با مشت و لگد به جان مردم افتادند و اسپری فلفل به صورت شان پاشیدند. پلیس در مجموع ۶۰۰ نفر از معترضان را بازداشت کرد. تصاویری که پس از تظاهرات در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد آنقدر تکان دهنده بود که خیلی زود در زمره‌ی پربازدیدترین‌ها قرار گرفت و کار بدانجا کشید که گزارشگر ویژه‌ی سازمان ملل در امور شکنجه نیز وارد عمل شود.

نِلس مِلسِر‏، گزارشگر ویژه‌ی سازمان ملل در امور شکنجه گفت: «تصاویری که منتشر شده نگران کننده است. مواردی که در این تصاویر دیده می‌شود آنقدر محکم و مستند است که نقض حقوق بشر را به آسانی به اثبات می‌رساند.».
اما به نظر می‌رسد این تصاویر نه تنها پلیس برلین را تحت تاثیر قرار نداده بلکه آن‌ها خشونت را بخشی از نظام حقوقی کشورشان می‌دانند!

چندی پیش نیز گزارشگر شورای حقوق بشر سازمان ملل در زمینه منع شکنجه با توجه به خشونت پلیس برلین علیه معترضان به اقدامات کرونایی از این کشور توضیح خواسته بود.

گزارشگر شورای حقوق بشر سازمان ملل در زمینه منع شکنجه، در گفتگویی با خبرگزاری آلمان اعلام کرد که دولت آلمان حدود ۶۰ روز زمان دارد تا در این باره توضیح دهد. وی تاکید کرد که برخی ویدئو‌ها منتشر شده که نگران کننده هستند. این مقام حقوق بشر سازمان ملل همچنین تاکید کرد که شواهد به اندازه‌ای قوی است که احتمالا نقض حقوق بشر را اثبات می‌کند. وی اعلام کرد که قبلا با شاهدان عینی صحبت کرده است و در اولین نگاه امکان ده‌ها مورد نقض حقوق بشر وجود داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۷
خدا رو شکر ما اصلاً تجربه چنین خشونتهایی رو در کشورمون نداریم
وحشیگر پلیس المان رو مقایسه کنید با برخورد محترمانه پلیس ما با مردم خوزستان
وای وای چه فاجعه ای !!!!!!!!!!
بیان از پلیس ایران یاد بگیرن
اینجا سر را نوازش میکنند و هرزگاهی هم پارا
جدیت و نظم از ارکان توسعه است . آلمانی ها به خوبی این فرهنگ را نهادینه کردند.
وقتی یک عده شعور ندارند و با جان خود و دیگران بازی می کنند باید با آنها برخورد شود. شما رفتار وحشسانه خود با معترضین بحق را نمی بینید ؟
جای بسی تاسف است که از وحشی گری در آلمان می نویسید اما از وحشی گری در خوزستان نمی نویسید
نامش وحشیگری نیست . لیاقت است که ما نداریم . دوراندیشی است که ما نداریم
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی