با وزرای پیشنهادی رئیسی بیشتر آشنا شوید + سوابق و تصاویر
به گزارش «تابناک»؛ امروز (۲۰ مردادماه) سید ابراهیم رئیسی، نام ۱۹ وزیر پیشنهادی خود را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد؛ هرچند هنوز هیات رئیسه مجلس اعلام وزرای پیشنهادی را اعلام وصول نکرده است.
حجتالاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب (اطلاعات)
وی متولد سال ۱۳۴۰ است و حضور در درس خارج فقه رهبر معظم انقلاب و آیات عظام فاضل لنکرانی، مکارم شیرازی و مرحوم آیتالله حاج آقا مجتبی تهرانی، حضور و فعالیت در اطلاعات عملیات سپاه از سال ۱۳۵۹، فعالیت در وزارت اطلاعات با توجه به آشنایی با موضوعات اطلاعاتی و امنیتی، حضور در دفتر مقام معظم رهبری، ریاست مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه و رییس حراست آستان قدس رضوی از جمله سوابق اجرایی، مدیریتی و فعالیتهای وی است.
احسان خاندوزی (امور اقتصادی و دارایی)
وی متولد سال ۱۳۵۹ در شهر گرگان و دانشآموخته دکترای علوم اقتصادی است.
وی که اکنون نماینده مجلس یازدهم، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و رئیس فراکسیون فضای تولید و کسب و کار مجلس است، در سوابق مدیریتی خود مدیر گروه اقتصاد اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی، دبیر شورای اقتصادی سازمان صدا و سیما، مدیرکل مرکز پژوهشهای اقتصادی مجلس شورای اسلامی و عضویت در هیأت مقرراتزدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار را دارد.
خاندوزی تألیف و ترجمه ۵ عنوان کتاب و دهها مقاله علمی و پژوهشی در حوزه اقتصاد را در کارنامه علمی و تحقیقاتی خود دارد.
حسین امیر عبداللهیان (امور خارجه)
وی متولد سال ۱۳۴۳ شهرستان دامغان و دانش آموخته کارشناسی روابط دیپلماتیک از دانشکده وزارت امور خارجه، کارشناسی ارشد روابط بین الملل از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و دکترای تخصصی روابط بین الملل از دانشگاه تهران است که از سوابق متعدد اجرایی و میدانی در حوزه دیپلماسی برخوردار است.
دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی، معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه، مدیرکل خلیج فارس و خاورمیانه وزارت امور خارجه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بحرین، رئیس ستاد ویژه عراق در وزارت امور خارجه، معاون مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه، عضو کمیته سیاسی – امنیتی مذاکرات هستهای ایران با تروئیکای اروپایی، عضو کمیته مذاکرات ایران و عراق و آمریکا در موضوع عراق از جمله مسئولیتهای مهم اجرایی وی در حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی است.
امیرعبداللهیان همچنین علاوه بر تدریس اصول دیپلماسی و سیاست خارجی در دانشگاه، تألیفات و مقالات متعدد علمی و پژوهشی در این حوزه دارد.
امیر سرتیپ ستاد دکتر محمدرضا آشتیانی (دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح)
وی متولد سال ۱۳۳۹ تهران و دارای مدرک تحصیلی دکترای تخصصی علوم دفاعی راهبردی و عضو هیأت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی با مرتبه دانشیاری است.
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، رئیس بازرسی و ایمنی ستاد کل نیروهای مسلح، جانشین فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، عضو هیأت رئیسه فرماندهی نیروی زمینی ارتش، فرماندهی یگانهای رزمی در دوران دفاع مقدس و خدمت در مشاغل راهبردی، فرماندهی، ستادی و اطلاعاتی کشور از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی وی در حوزه دفاعی و نظامی است.
مهندس رستم قاسمی (راه و شهرسازی)
وی متولد سال ۱۳۴۳ لامرد کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه امیرکبیر و عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع) است. فرمانده مهندسی نیروی دریایی سپاه، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)، عضو هیئت مدیره سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران،مدیرعامل شرکت قطارهای شهری کشور، عضو اتاق بازرگانی ایران، وزیر نفت دولت دهم، عضو هیأت عامل بانک مرکزی، ریاست اوپک و عضو هیأت عامل صندوق توسعه ملی از جمله سوابق وی است.
سیدرضا فاطمی امین (صنعت، معدن و تجارت)
وی متولد سال ۱۳۵۳ و دارای مدرک مهندسی الکترونیک، مهندسی سیستمهای اقتصادی و اجتماعی (کارشناسی ارشد) و دکترای تخصصی مدیریت راهبردی دانش (در مرحله اخذ دانشنامه) است.
وی تجربیات و سوابق اجرایی مهمی از جمله معاونت برنامهریزی وزارت «صنعت، معدن و تجارت»، معاون برنامهریزی توسعه و فناوری وزارت صنایع و معادن و عضو هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، مشاور وزیر و رئیس ستاد تحول صنایع و معادن، مدیر عامل سازمان اقتصادی رضوی و مجری طرح نوسازی خودروهای فرسوده را دارد.
وی در کنار فعالیتهای علمی و پژوهشی و سوابق اجرایی و مدیریتی مرتبط با حوزه صنعت و معدن، تألیفات متعددی در این حوزه دارد.
احمد وحیدی (کشور)
وی متولد سال ۱۳۳۷ شیراز و دانش آموخته دکترای تخصصی مدیریت راهبردی و رئیس و عضو هیأت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی است.
عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو و رئیس کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام، از مسئولین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دولت دهم، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عضو هیأت نظارت بر حسن اجرای سیاستهای کلی نظام، عضو شورای راهبردی روابط خارجی و ریاست مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی وی میباشد.
مهندس سید عزتالله ضرغامی (میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری)
وی متولد سال ۱۳۳۸ تهران و دانشآموخته مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، کارشناس ارشد مدیریت صنعتی است و در حال حاضر دانشجوی دکترای ارتباطات میباشد.
دو دوره ریاست سازمان صدا و سیما با حکم مقام معظم رهبری، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با حکم مقام معظم رهبری و همچنین عضویت در شورای عالی فضای مجازی با حکم مقام معظم رهبری، معاون امور مجلس و استانهای صدا و سیما، معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رئیس کارخانجات صنعتی شهید حسن باقری، معاون فرهنگی و عضو شورای مرکزی جهاد دانشگاهی دانشگاه امیر کبیر از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی وی است.
مهندس جواد اوجی (نفت)
وی متولد سال ۱۳۴۵ شیراز و دانش آموخته رشته مهندسی نفت از دانشگاه صنعت نفت است، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در دولت دهم، رئیس هیأت مدیره نظارت بر تولید و پالایشگاههای گازی، مدیرعامل و نایب رئیس هیأت مدیره شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، رئیس هیأت مدیره شرکت مهندسی توسعه گاز ایران، مدیرعامل گروه اقتصاد مفید، مدیرعامل هلدینگ انرژی گستر سینا و مدیرعامل و نایب رئیس هیأت مدیره هلدینگ نفت و گازی توسعه پترو مفید، عضو هیأت امنای دانشگاه صنعت نفت و عضو هیأت رئیسه صندوق بازنشستگی صنعت نفت از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی وی در حوزه نفت و گاز است.
مهندس علی اکبر محرابیان (نیرو)
وی متولد سال ۱۳۴۸ خوانسار و دانش آموخته مهندسی عمران از دانشگاه علم و صنعت ایران و کارشناسی ارشد اقتصاد از دانشگاه تهران، درحال حاضر دانشجوی دکترای اقتصاد واحد علوم تحقیقات و در مرحله دفاع از پایان نامه با موضوع: اثرات آزادسازی تعرفه برق بر رشد اقتصادی و رفاه خانوار با رویکرد اقتصادی مقاومتی است.
وزیر صنایع و معادن در دولتهای نهم و دهم، دستیار ویژه رئیس جمهور و مجری طرح مهر ماندگار (با هدف تکمیل و راهاندازی صدها طرح و پروژه کلان کشور بویژه در حوزه سد، نیروگاه، آبرسانی، پالایشگاه پتروشیمی، راه و راه آهن، بندر و...)، مشاور رئیس جمهور، ریاست ستاد تبصره ۱۳ مجری نوسازی ناوگان خودرویی کشور، سهمیهبندی بنزین و توسعه حمل و نقل عمومی، عضو شورای عالی فنی کشور، عضو شورای پول و اعتبار و رئیس کارگروه حمایت از تولید کالاهای داخلی از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی محرابیان است.
وی علاوه بر فعالیت علمی و پژوهشی در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی در کسوت عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد سوابق و تجربیات مدیریتی و اجرایی متعددی در حوزه تعلیم و تربیت در کارنامه خود دارد.
مدیرعاملی بنیاد فرهنگی رضوی ـ مدارس عام المنفعه امام رضا(ع) ـ عضو متخصص کارگروه پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، مشاور تخصصی در طراحی برنامههای آموزشی و تربیتی، عضو هیأت موسس شرکت صنایع خلاق، عضو هیأت مدیره موسسه جوانان آستان قدس رضوی و عضویت در هیأت اندیشهورز کودک و نوجوان حرم مطهر رضوی و همچنین تدریس در دانشگاه فرهنگیان از اهم مسئولیتها و سوابق اجرایی وی در حوزههای آموزشی و فرهنگی است. وی همچنین دارای مقالات علمی و پژوهشهای متعددی در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی است.
بهرام عیناللهی (وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)
وی متولد ۱۳۳۷ سراب، متخصص چشمپزشکی، فلوشیپ قرنیه و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.
حجتالله عبدالملکی (تعاون، کار و رفاه اجتماعی)
وی متولد سال ۱۳۶۰ شهرری و دانشآموخته دکترای اقتصاد از دانشگاه اصفهان، اقتصاددان و عضو هیأت علمی دانشگاه است.
تألیف هشت عنوان کتاب در حوزههای اقتصاد مقاومتی، اقتصاد کرونا و الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت و دهها عنوان مقاله علمی و پژوهشی در حوزه اقتصاد از جمله فعالیتهای علمی و تحقیقاتی عبدالملکی است.
سید جواد ساداتینژاد (جهاد کشاورزی)
وی متولد سال ۱۳۵۱ کاشان و دکترای آبخیزداری گرایش هیدرولوژی از دانشگاه دولتی مسکو و رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس یازدهم است.
معاونت پارلمانی وزارت علوم در دولت دهم، ریاست دانشگاه کاشان، معاون ادارای و مالی دانشگاه تهران و دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی شورای علوم، تحقیقات و فناوری کشور از جمله فعالیتهای علمی و اجرایی وی است.
امینحسین رحیمی (دادگستری)
وی متولد سال ۱۳۴۷ ملایر و دانش آموخته دکتری در رشته فقه و حقوق جزا، قاضی دادگستری با بیش از ۳۵ سال خدمت در مشاغل مختلف قضایی است.
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه، نماینده مردم ملایر در مجلس هشتم، مشاور رئیس قوه قضائیه، دادستان دیوان محاسبات کشور، رئیس کل دیوان محاسبات کشور، معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور و مشاور عالی رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز امور هماهنگی مجلس از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی وی است.
محمدعلی زلفی گل (علوم، تحقیقات و فناوری)
وی متولد سال ۱۳۴۵ روستای صالحآباد از حومه شهرستان آشتیان استان مرکزی و دانش آموخته دکترای شیمی آلی از دانشگاه شیراز و عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینای همدان است.
قائم مقام معاون اول رئیس جمهور در بنیاد نخبگان در دولت نهم، عضو کمیسیون مشورتی نخبگان و استعدادهای درخشان شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاون آموزشی دانشکده علوم پایه، ریاست و معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه بوعلی سینا همدان، دبیر و نایب رئیس انجمن شیمی ایران (به صورت انتخابی به مدت چهارده سال که اکنون ادامه دارد) از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی وی در مراکز علمی، دانشگاهی و تحقیقاتی کشور است.
دریافت نشان درجه ۲ پژوهش، رتبه اول جشنواره بین المللی خوارزمی، انتخاب به عنوان استاد نمونه و پژوهشگر برتر کشوری، کسب رتبه شیمیدان برجسته، دانشمند یک درصد آی.اس.آی، برنده جایزه علامه طباطبایی(ره) بنیاد ملی نخبگان، انتخاب به عنوان دانشمند برگزیده کشورهای اسلامی و تألیف کتب و مقالات متعدد علمی و پژوهشی بینالمللی از جمله موفقیتهای علمی وی است. نامبرده مقالات متعدد در زمینه سیاستگذاری علم، فناوری و فرهنگی منتشر نموده است. کتاب «دانش برای دانایی» وی برگرفته از مقالات نامبرده در این زمینه می باشد.
محمد مهدی اسماعیلی (فرهنگ و ارشاد اسلامی)
وی متولد سال ۱۳۵۴ در شهرستان کبودرآهنگ همدان و دانش آموخته دکتری علوم سیاسی از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران است، تحصیلات حوزوی را نیز تا پایان دوره سطح ادامه داده است.
معاون فرهنگی مرکز برررسیهای استراتژیک ریاست جمهوری در دولت نهم، معاون پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی و تولید بیش از ۲۰۰ اثر در حوزه تاریخ، معاون استاندار اصفهان، عضو کارگروه تحول فرهنگی وزارت ارشاد در دولت نهم، مشاور فرهنگی تولیت آستان قدس رضوی، مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس قوه قضائیه، مدیرکل نظارت سیمای صدا و سیما و مدیرکل برنامه ریزی مرکز تحقیقات صدا و سیما از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی وی است.
اسماعیلی تألیفات متعددی اعم از کتاب و مقاله در حوزه فلسفه، اندیشه و فرهنگ از خود برجای گذاشته است.
سیدحمید سجادی هزاوه (ورزش و جوانان)
وی متولد سال ۱۳۴۸ تهران و دانشآموخته دکترای تخصصی مدیریت و برنامه ریزی در تربیت بدنی است.
معاون امور ورزشی سازمان تربیت بدنی و معاون ورزش قهرمانی و حرفهای وزارت ورزش و جوانان در دولت دهم، عضویت در هیأت رئیسه و هیأتهای مختلف فدراسیون دو و میدانی، مدیرعامل و عضو هیأت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا، مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم منطقه آزاد کیش، عضو شورای عالی سیاستگذاری ورزش سیما، مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد و نایب رئیس کمیته تربیت بدنی بین دول یونسکو از جمله مهمترین مسئولیتهای اجرایی و مدیریتی وی در حوزه ورزش است.
سجادی که خود از قهرمانان ملی، المپیک و مدال آور در مسابقات آسیایی رشته ورزشی دو و میدانی است، همچنین دارای سوابق علمی و آموزشی در حوزه ورزش بوده و ضمن تدریس رشته تربیت بدنی در دانشگاههای کشور تألیفات و مقالات متعدد ملی و بین المللی در زمینه مدیریت ورزشی به رشته تحریر درآورده است.
اتحاد اتحاد را بهتر معنی میکنه
یا از دانشگاههای درجه دو و سه
یا مدارک غیریکسان در دوره دکتری با کارشناسی و کارشناسی ارشد
یا آدم های پرحاشیه و امتحان پس داده
و یا به کارگیری در رشته غیر مرتبط
متاسفم ......
حداقل یک نفر در کابینه با تجصیلات مرتبط برای تصدی وجود دارد
همه این کشورها بهجز جمهوری اسلامی ایران کنوانسیون دریای خزر را در مجالس خود هم تصویب کردهاند؛ اما تا زمانی که ایران هم این کنوانسیون را در مجلس شورای اسلامی تصویب نکرده باشد، کنوانسیون قانون لازمالاجرا نیست. برای همین روسیه به طور مداوم به ایران فشار میآورد تا کنوانسیون خزر را به مجلس بفرستد. درباره این کنوانسیون دریای خزر و سهم ایران چه میدانیم؟
***
در اظهار نظری نگرانکننده «کاظم جلالی»، سفیر جمهوری اسلامی گفته است کنوانسیون دریای خزر در حال بررسی در دولت ایران است. اگر سفیر جمهوری اسلامی در مسکو دقیق خبر داده باشد، میتوان گفت که زنگ خطر برای ایران به صدا درآمده است؛ چرا که دولت ایران تاکنون با این هدف کنوانسیون را تصویب نکرده بود تا بتواند در مذاکرات خط تعیین خط مبدا خود در دریای خزر، امتیازی را که به روی کاغذ از روسیه و دیگر همسایگان خزر کسب کرده، عملی کند. این امتیاز قرار است مشکلات متعدد جغرافیایی ایران در خزر را در زمان تعیین خط مبدا جبران کند.
خط مبدا به خطی فرضی در دریا گفته میشود که پشت آن آبهای داخلی کشورها قرار دارند. در دریای خزر قرار است ۱۰ مایل دریایی پس از این خط دریای سرزمینی کشورها باشد که به منزله خاک آنها خواهد بود. سپس تا ۱۵ مایل دریایی پس از آن، منطقه انحصاری ماهیگیری کشورها قرار دارد. هرچقدر خط مبدا کشورها جلوتر از نقطه خشکی، یعنی جایی که آب دریا به سرزمین خشکی میرسد باشد، دریای سرزمینی و منطقه انحصاری ماهیگیری آن وسیعتر خواهد بود که در نهایت یعنی سهم بیشتری از دریا در اختیار خواهد داشت.
وضعیت نامطلوب جغرافیایی ایران در دریای خزر عبارت است از سواحل بسیار کوتاه این کشور از دریا، گود یا مقعر بودن شکل آن و نداشتن جزایر طبیعی در خزر که هر میزان بیشتر باشد، میتواند سهم کشورها از آبهای دریا را هم بیشتر کند.
این وضعیت باعث میشود سهم آن از سواحل دریای خزر در حدود ۱۰ درصد از کل دریا باشد، در صورتی که ایران پیش از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و اعلام استقلال سه جمهوری تازه در سواحل خزر یکی از دو شریک دریای خزر بوده است. حتی در وضعیتی که خزر سه دولت تازه ساحلی یافته، سهم ایران از سواحل آن کمتر از کشورهای استقلال یافته از شوروی است. معنی این وضعیت این است خط مبدا ایران هم نسبت به دیگر کشورهای خزر کوتاهتر است و به دنبال آن سهم ناچیزی از دریا را در اختیار خواهد گرفت.
برای جبران این وضعیت و تشویق جمهوری اسلامی به پذیرش کنوانسیون دریای خزر، چهار کشور دیگر پذیرفتهاند که ایران محدودیتهای مرسوم دولتها برای ترسیم خط مبدا را نداشته باشد و بتواند به شکلی خط مبدا خود در خزر را ترسیم کند که عوارض جغرافیایی و وضعیت نامطلوب طبیعی خود را جبران کند.
مطابق متن کنوانسیون دریای خزر، توافقنامههای مربوط به خط مبدا دریا باید مستقل از کنوانسیون امضا و سپس ضمیمه آن شود. ایران برای اینکه بتواند اطمینان کسب کند که از امتیاز به دست آورده در کنوانسیون به طور کامل میتواند استفاده کند، تاکنون متن کنوانسیون را در مجلس تصویب نکرده تا از لازمالاجرا شدن آن جلوگیری کرده باشد؛ سپس خط مبدا دریایی خود را در مذاکره با جمهوری آذربایجان در غرب دریا و ترکمنستان در شرق که دو کشور همسایه آبی ایران هستند، تعیین کند.
هر زمان که خط مبدا ایران در دریای خزر مشخص شد و موافقتنامههای آن امضا شد، به معنی تغییر در مرزهای سیاسی کشور است و باید آن را به تصویب مجلس برساند. در این زمان متن کنوانسیون خزر هم برای تصویب به مجلس فرستاده میشود. در صورتی که «کاظم جلالی»، سفیر جمهوری اسلامی در مسکو می گوید ایران خود را آماده امضای این کنوانسیون میکند؛ بدون اینکه اشارهای به اهمیت مذاکرات ترسیم خط مبدا کرده باشد که افکار عمومی ایران هیچ اطلاعی از محتوی آن ندارد.
دولت حسن روحانی تا پایان کار خود سه سال فرصت برای مذاکرات مربوط به ترسیم خط مبدا خزر داشته اما تا پایان عمر دولت هیچگونه اطلاعرسانی درباره محتوای گفتوگوهای احتمالی با جمهوری آذربایجان و ترکمنستان منتشر نکرده و هیچ شرحی حتی درباره کلیات مذاکرات نداد.
حالا کار به دست دولت «ابراهیم رئیسی»، رییسجمهور جدید افتاده که کمتجربهتر از روحانی و ناآگاهتر از دولتهای قبلی به امور اساسی و مهمی همچون مذاکراتی است که به تغییر دائمی مرزهای آبی ایران در خزر میانجامد. هولناکتر اینکه مذاکرات در یکی از ضعیفترین دورههای وضعیت بینالمللی ایران در تاریخ معاصر انجام میشود که اتکای آن بیش از همه به کشورهایی همچون روسیه است.
هم اکنون برای اولین بار در تاریخ ایران همه مقامهای ارشد تحت تحریم ایالات متحده هستند و این کشور به طور مداوم تحت اتهامهایی همچون ایجاد تهدید بینالمللی همچون ایجاد خطرات مرگبار برای کشتیرانی تجاری و حمایت از اقدامات بیثباتکننده در منطقه است.
در چنین وضعیتی، به سختی میتوان تصور کرد که ماموران دولتی ایران موفق به کسب امتیازی شوند که در متن کنوانسیون خزر به ایران داده شده است. به طور مثال اظهارات کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی در روسیه و نادیده گرفتن اهمیت مذاکرات تعیین خط مبدا و سکوت سه ساله دولت ایران درباره این موضوع اساسی، در کنار فشار مداوم مقامهای مسکو بر ایران برای پیوستن رسمی به کنوانسیون خزر میتواند درباره سرانجام سهم ایران در دریای خزر بسیار نگرانکننده باشد.
شاید در وضعیتی که ایران به سر میبرد، بهتر باشد مقامهای جمهوری اسلامی تا زمانی که این کشور وضعیت بینالمللی مناسبی داشته باشد، از مذاکرات تعهدآور درباره تعیین خط مبدا خزر خودداری کنند و آن را تا رسیدن دورهای مناسب با مذاکرهکنندگانی توانمند مسکوت بگذارند.
اینها همشون مقصران وضع موحود هستند
و رستم خان هم که در دولت احمدی نژاد کارنامه موفقی در نفت نداشته
امیر عبدالهیان هم که مخالف برجام و تصویب اف ای تی اف بوده و هست
خدا خودش به فریاد مان برسد
کابینه خوبیه
اسامی تکراری و قدیمی توش نیست
در عین حال افراد باتجربه هستند
خدا به همراهشون باشه
مملکت با این همه نخبه ، دست کی افتاده
مسولین همان مسولین هستند فقط صندلی ها عوض میشه
هستند و در کادر درمانی می باشند نه به کسانی که تحصیلاتشان از نظر آکادمی
پایان گرفته است .بیاییم این فرهنگ را جا اندازیم .....






