بازدید 9986

شمخانی: رفتار‌های مشکوک در منطقه را زیر نظر داریم

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تداوم حضور مخاطره‌آمیز و شرارت‌بار نظامیان آمریکا و دخالت‌های آشکار و پنهان آنان در امور داخلی کشور‌های منطقه تصریح کرد: ادامه این شرایط تنش در منطقه را بیش از پیش افزایش خواهد داد.
کد خبر: ۱۰۶۹۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸ 10 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار «فواد حسین» وزیر خارجه عراق با او که بعداز ظهر امروز سه شنبه انجام شد با اشاره به تداوم حضور مخاطره‌آمیز و شرارت‌بار نظامیان آمریکا و دخالت‌های آشکار و پنهان آنان در امور داخلی کشور‌های منطقه تصریح کرد: ادامه این شرایط تنش در منطقه را بیش از پیش افزایش خواهد داد.

در این دیدار شمخانی با بیان اینکه کشور‌های منطقه بدون هرگونه دخالت خارجی قادر به تامین امنیت خود هستند، گفت: رفتار‌های مشکوکی که اخیرا آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در منطقه آغاز کرده‌اند، بسترسازی برای ایجاد ناامنی و سوء تفاهم میان کشور‌های حوزه خلیج فارس است.

او گفت: با اِشراف کامل نسبت به اهداف و پشت پرده‌های این اقدامات، برای خنثی‌سازی طرح‌های ضربه زننده به ثبات منطقه کاملا آماده‌ایم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به اقدام روز گذشته آمریکا در تحریم عناصر شاخص مقاومت ضد تروریستی در عراق، سوریه و لبنان و در عوض چراغ سبز کاخ سفید به گروه‌های تروریستی برای تداوم کشتار مردم منطقه گفت: انزجار ملت‌ها از آمریکا و متحدانش به علت اِعمال همین رفتار‌های دوگانه و شیطنت‌آمیز است.

شمخانی همچنین بر ضرورت اجرای کامل و هر چه سریعتر توافق‌نامه‌های میان تهران-بغداد که می‌تواند گام بلندی در افزایش سطح همکاری‌های همه‌جانبه و رفاه مردم دو کشور باشد، تاکید کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان ضمن اشاره به لانه‌گزینی برخی گروه‌های تروریستی مسلح مخالف ایران در منطقه اقلیم کردستان اظهار داشت: از دولت عراق می‌خواهیم که نسبت به اخراج این گروه‌ها از کردستان عراق تحرک جدی‌تری داشته باشد تا ایران مجبور به اقدام پیش‌دستانه برای جلوگیری از تداوم شرارت تروریست‌های مسلح در کردستان عراق نشود.

در این دیدار فواد حسین وزیر خارجه عراق نیز با تبریک برگزاری باشکوه و موفق انتخابات ریاست جمهوری در ایران اظهارداشت: ثبات سیاسی و اجتماعی در ایران باعث خرسندی و شعف دولت و مردم عراق است.

او هرگونه اقدام علیه ایران از هر نقطه از خاک عراق را مغایر با منویات دولت عراق عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: با هر گروه و جریانی که به هر شکل بخواهد از خاک عراق برای تهدید امنیت ایران سوء استفاده کند قویا برخورد خواهیم کرد.

فواد حسین با ابراز خرسندی از رفع تدریجی مشکل پرداخت بدهی‌های عراق به ایران افزود: اگرچه روابط اقتصادی و تجاری میان تهران و بغداد در سطح مناسبی است، اما با توجه به ظرفیت‌های فراوان همکاری میان دو کشور آماده ارتقاء مناسبات همه‌جانبه با دولت جدید در ایران هستیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان