بازدید 8743

مشکل عربستان و امارات با حماس از زبان الحوثی

رهبر جنبش انصار الله یمن تأکید کرد جلوگیری رژیم سعودی از برگزاری مراسم حج برای دومین سال متوالی به بهانه کرونا، مسئله خطرناکی است و توهین به بیت الله الحرام به شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۰۶۹۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷ 09 August 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس، عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله یمن به مناسبت آغاز سال هجری تأکید کرد که مسلمانان در اهمیت دادن به تاریخ هجری کوتاهی می‌کنند.

شبکه خبری المسیره به نقل از الحوثی گزارش داد، جلوگیری رژیم سعودی از برگزاری مراسم حج برای دومین سال متوالی به بهانه کرونا، مسئله خطرناکی است و توهین به بیت الله الحرام است.

وی تأکید کرد، حج به عنوان یک نماد اسلامی، یک نماد جهانی نیز به شمار می‌رود و محدود کردن آن به یک کشور یا تعداد محدودی، حرمت این رکن اسلامی از بین می‌رود و اقدام خطرناکی علیه جهان اسلام است.

رهبر انصارالله ادامه داد: «بسیاری از کشور‌های اسلامی، توجیهات عربستان را پذیرفتند، ولی ما آن را قانع کننده و قانونی نمی‌دانیم... لذا از رژیم سعودی می‌خواهیم که از ممانعت از برگزاری حج، دست بردارد».

الحوثی با بیان اینکه کشور‌های اسلامی در جلوگیری از برگزاری مراسم حج، بازنگری کنند، ابراز امیدواری کرد که این کشور‌ها به عربستان فشار وارد کنند تا زمینه را برای حج فراهم کند.

وی در بخش دیگر سخنرانی خود به نبرد رزمندگان فلسطین با رژیم صهیونیستی تحت عنوان «شمشیر قدس» پرداخت و گفت: «این عملیات، اقدام موفقی بود که با پیروزی الهی به پایان رسید».

رهبر انصارالله با بیان اینکه این عملیات، کشور‌هایی را رسوا کرد که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کردند، تأکید کرد، این کشورها، اقدامات صهیونیست‌ها را توجیه و تحرکات مقاومت را سرزنش می‌کنند.

مشکل عربستان و امارات با حماس، مقاومت در برابر اسرائیل است

الحوثی با اشاره به حملات گسترده به جنبش حماس، تصریح کرد: «مسئولیت مذهبی، اخلاقی، قومی و ملی این است که همه از مسئله فلسطین حمایت کنند... اگر رژیم سعودی در کنار مقاومت فلسطین قرار گیرد، ما از این موضعگیری استقبال خواهیم کرد».

وی با بیان اینکه مشکل امارات و عربستان با حماس این است که این جنبش در برابر دشمن اسرائیلی ایستادگی کرده است، صدور حکم‌های ظالمانه زندان علیه زندانیان فلسطینی در بند ریاض را محکوم کرد.

رهبر انصار الله تأکید کرد، جرم‌انگاری حمایت از مقاومت فلسطین از نگاه عربستان و امارات و حامیان آنان، انحراف بزرگی است و ریاض نیز با صدور این حکمها، به دشمن صهیونیست، ابراز دوستی کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل