بازدید 4029

رگبار پراکنده باران در نقاطی از کشور

کد خبر: ۱۰۶۸۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲ 09 August 2021

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، کبری رفیعی درخصوص آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: امروز بعدازظهر و اوایل شب در مناطقی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، استان مرکزی، جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، فارس، ارتفاعات جنوب کرمان و هرمزگان و نیز در ارتفاعات البرز مرکزی شامل استان‌های تهران، البرز، قزوین و مازندران رگبار پراکنده باران رخ می‌دهد که گاهی با رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: فردا همین شرایط را در بخش‌هایی از شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از جنوب کرمان شاهد خواهیم بود. روز چهارشنبه هم ادامه بارش‌ها را در همین مناطق خواهیم داشت. روز‌های پنجشنبه و جمعه در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود. به جز مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی که باز هم بارش‌ها در این مناطق به شکل پراکنده خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: اما پدیده دیگر وجود باد شدید است که با توجه به افزایش سرعت وزش باد در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه بخش‌هایی از استان‌های ایلام و خوزستان احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد. طی پنج روز آینده نیز در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور به ویژه در منطقه زابل و خراسان جنوبی وزش باد شدید رخ خواهد داد که احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق وجود دارد. طی پنج روز آینده شرق دریای عمان را هم مواج پیش بینی می‌کنیم.

رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: تهران هم امروز آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد خواهد بود. حداکثر دمای هوا در تهران امروز به سی و هشت درجه بالای صفر خواهد رسید و حداقل دما هم به بیست و هفت درجه سانتیگراد رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار