بازدید 20417
آخرین تحولات خاورمیانه

کشته شدن ۵۷۲ عضو طالبان در ۲۴ ساعت گذشته/ سقوط شهر قندوز افغانستان به دست طالبان/ استقرار گروهی از نیروهای ویژه انگلیس در شرق یمن/ درخواست دبیر کل سازمان ملل برای آرامش در مرز لبنان

کشته شدن ۵۷۲ عضو طالبان در ۲۴ ساعت گذشته، سقوط شهر قندوز افغانستان به دست طالبان، استقرار گروهی از نیروهای ویژه انگلیس در شرق یمن، درخواست دبیر کل سازمان ملل برای آرامش در مرز لبنان و سفر وزیر خارجه عراق به ریاض، از مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۶۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴ 09 August 2021

کشته شدن ۵۷۲ عضو طالبان در ۲۴ ساعت گذشته/ سقوط شهر قندوز افغانستان به دست طالبان/ استقرار گروهی از نیروهای ویژه انگلیس در شرق یمن/ درخواست دبیر کل سازمان ملل برای آرامش در مرز لبنان

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: کشته شدن ۵۷۲ عضو طالبان در ۲۴ ساعت گذشته، سقوط شهر قندوز افغانستان به دست طالبان، استقرار گروهی از نیروهای ویژه انگلیس در شرق یمن، درخواست دبیر کل سازمان ملل برای آرامش در مرز لبنان و سفر وزیر خارجه عراق به ریاض، از مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

کشته شدن ۵۷۲ عضو طالبان در ۲۴ ساعت گذشته

وزارت دفاع افغانستان در بیانیه‌ای در توییتر نوشت: در ۲۴ ساعت گذشته و در نتیجه عملیات‌ مختلف نیروی دفاع مردمی افغانستان در ولایت‌های ننگرهار، لغمان، غزنی، پکتیا، پکتیکا، قندهار، ارزگان، هرات، فراه، جوزجان، سرپل، فاریاب، هیرمند، نیمروز، تخار، قندوز، بدخشان و کاپیسا، ۵۷۲ نیروی طالبان کشته و ۳۰۹ تن دیگر مجروح شدند.  

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد، حداقل ۴۵ نیروی طالبان از جمله سه شبه نظامی وابسته به گروه القاعده در حملات هوایی شنبه شب در حومه لشکر گاه در ولایت هیرمند کشته شدند.  
بر اساس برخی گزارش‌ها، مولوی هجرت رئیس طالبان در هیرمند در این حملات هوایی شنبه شب کشته شده است.  

وزارت دفاع افغانستان مدعی شد، در حمله هوایی دیگر به داند، ولسوالی‌های زرای و حومه مرکز ولایت قندهار، دست کم ۴۷ شبه نظامی طالبان کشته و ۲۶ تن دیگر زخمی شدند.  

کشته شدن ۵۷۲ عضو طالبان در ۲۴ ساعت گذشته/ سقوط شهر قندوز افغانستان به دست طالبان/ استقرار گروهی از نیروهای ویژه انگلیس در شرق یمن/ درخواست دبیر کل سازمان ملل برای آرامش در مرز لبنان

روز جمعه، نیروهای افغان مدعی شدند که ۱۱۲ نیروی طالبان، از جمله ۳۰ شبه نظامی خارجی وابسته به القاعده را در حومه لشکرگاه کشته‌اند.  
درگیری‌های سنگینی در داخل و اطراف لشکرگاه رخ داده است و نیروهای هوایی دولت آمریکا و افغانستان چندین حمله هوایی را در این شهر انجام داده‌اند. به گزارش آسوشیتدپرس، طالبان ۹ منطقه از ۱۰ منطقه این شهر را تحت کنترل خود دارند.  

سقوط شهر قندوز افغانستان به دست طالبان

منابع خبری در افغانستان اعلام کردند که گروه طالبان روز یکشنبه شهر قندوز مرکز استان به همین نام را در شمال افغانستان تصرف کردند و شهر در یک درگیری شدید بین افراد طالبان و نیروهای دولتی افغانستان در آتش جنگ نابود شده است.

ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی نشان می دهد که شعله های آتش در فروشگاه های شهر از کنترل خارج شده و مردم از شهر در حال فرار هستند.

جنگ در شهر سرپل مرکز این استان نیز ادامه دارد و منابع خبری گفته اند که گروه طالبان به بخش هایی از شهر سرپل داخل شده و درگیری برای کنترل این شهر به شدت ادامه دارد.

خبرگزاری افق نیوز افغانستان از استان تخار نیز گزارش کرده است که گروه طالبان، زندان مرکزی شهر تالقان را تصرف و زندانیان این گروه را آزاد کرده اند.

با وجود آنکه گزارش هایی توسط وزارت دفاع افغانستان از حملات بمب افگن های بی۵۲ آمریکا به مواضع طالبان تائید شده است، پیشروی این گروه همچنان ادامه دارد.

کشته شدن ۵۷۲ عضو طالبان در ۲۴ ساعت گذشته/ سقوط شهر قندوز افغانستان به دست طالبان/ استقرار گروهی از نیروهای ویژه انگلیس در شرق یمن/ درخواست دبیر کل سازمان ملل برای آرامش در مرز لبنان

مقامات دولتی افغانستان تاکنون در باره سقوط شهر قندوز و رسیدن گروه طالبان به زندان مرکزی شهر تالقان در مرکز استان تخار واکنش نشان نداده است، اما طالبان پیش از این شهرهای زرنج در نیمروز و شبرغان در جوزجان را نیز تصرف کرده بودند.

استقرار گروهی از نیروهای ویژه انگلیس در شرق یمن

روزنامه انگلیسی «دیلی اکسپرس» گزارش کرد که یک تیم ۴۰ نفری از نیروهای هوایی ویژه انگلیس (SAS) وارد شرق یمن شده تا به اصطلاح‌ آن‌هایی را که مسئول حملات اخیر به نفتکش «مرسر استریت» در آب‌های عمان بوده، تعقیب کنند.

این روزنامه انگلیسی مدعی شده، تیم نیروهای ویژه انگلیس شامل یگان جنگ الکترونیک با قابلیت رهگیری ارتباطات است؛ این یگان وظیفه تعقیب گروهی را دارد که انگلیس مدعی است، این گروه پشت حمله اخیر به نفتکش مرسر استریت قرار دارد. آن طور که در این گزارش آمده، نظامیان انگلیسی همچنین مربی‌های محلی [یمنی] ترکیه را دارند که حقوق‌بگیر وزارت خارجه انگلیس هستند.

این روزنامه انگلیسی مدعی شد، ظاهراً لندن بر این باور است که اعضای جنبش انصار‌الله که غرب مدعی است با ایران ارتباط دارد، نفتکش مرسر استریت را هدف قرار داده‌اند. پیشتر انگلیس و آمریکا بدون ارائه مستندات، ایران را عامل این حمله دانسته بودند.

یک منبع نظامی انگلیسی در این خصوص به دیلی اکسپرس گفت: «همه چیز به پرتاب پهپاد از یمن اشاره دارد. در حال حاضر نگرانی این است که پهپاد با برد تقویت شده به آن‌ها قابلیت جدیدی داده باشد.»

کشته شدن ۵۷۲ عضو طالبان در ۲۴ ساعت گذشته/ سقوط شهر قندوز افغانستان به دست طالبان/ استقرار گروهی از نیروهای ویژه انگلیس در شرق یمن/ درخواست دبیر کل سازمان ملل برای آرامش در مرز لبنان

دیلی‌ اکسپرس همچنین مدعی شده است که یک پهپاد انتحاری که کشتی مرسر استریت را هدف قرار داده است از شرق یمن پرتاب و از طریق «جی پی اس» به سمت این کشتی هدایت شده است و یک اپراتور انسانی نیز در آخرین لحظه آن را کنترل می‌کرده است.

بر اساس این گزارش، تیم نیروهای هوایی ویژه انگلیس به همراه نیروهای عملیات ویژه آمریکا که پیش از این در یمن مستقر شده بودند، در حال همکاری هستند و نیروهای آمریکا همچنین در حال آموزش یگان کماندوهای سعودی در یمن هستند.

درخواست دبیر کل سازمان ملل برای آرامش در مرز لبنان

دفتر مطبوعاتی دبیر کل سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت: دبیر کل سازمان ملل، نگرانی عمیق خود از تنش‌های اخیر در امتداد مرز آبی میان لبنان و اسرائیل از جمله حمله موشکی از لبنان به اسرائیل و حملات هوایی اسرائیل به خاک لبنان را ابراز می‌دارد.  

در ادامه این بیانیه مطبوعاتی آمده است: آنتونیو گوترش از همه طرف‌ها می‌خواهد تا نهایت خویشتنداری را داشته باشند و به طور فعال با مکانیزم‌های ارتباط و هماهنگی نیروهای موقت سازمان ملل در لبنان مشارکت داشته باشند. این بسیار مهم است که همه بازیگران درگیر از اقداماتی که می‌تواند تنش‌ها را بیشتر کند و منجر به محاسبه اشتباه شود اجتناب کنند.  

دبیرکل سازمان ملل روز جمعه نیز خواهان کاهش تنش‌ها در مرز مشترک لبنان با رژیم صهیونیستی شده بود.  

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب به مناطقی از لبنان از جمله زمین‌های باز در مناطق «الجرمق» و «الشواکیر» حمله کرد و حزب الله لبنان روز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام نمود که در ساعت ۱۱: ۱۵ صبح جمعه در پاسخ به این حملات،  گروه های «شهید علی کامل محسن» و «شهید محمد قاسم طحان» در مقاومت اسلامی، زمین‌های مجاور پایگاه اشغالگران اسرائیلی در مزارع شبعا را با ده‌ها فروند موشک ۱۲۲ میلی متری هدف قرار داده است.  

پیش از این، «میشل عون» روز چهارم مرداد امسال در دیدار «ژان پیر لاکروا»، نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور صلح در کاخ بعبدا با اشاره به اینکه لبنان قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل در همه بندهای آن را متعهدانه اجرا کرده است، از سازمان ملل خواست که رژیم اسرائیل را به رعایت اجرای این قطعنامه متعهد کند.  

کشته شدن ۵۷۲ عضو طالبان در ۲۴ ساعت گذشته/ سقوط شهر قندوز افغانستان به دست طالبان/ استقرار گروهی از نیروهای ویژه انگلیس در شرق یمن/ درخواست دبیر کل سازمان ملل برای آرامش در مرز لبنان

رئیس جمهور لبنان در این دیدار نقض هوایی رژیم اسرائیل به ویژه موارد اخیر از جمله حملات نیروی هوایی این رژیم به خاک سوریه را یاد آور شد و آن را محکوم کرد.  

قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت در ۱۱ اوت سال ۲۰۰۶ میلادی (۲۰ مرداد ۱۳۸۵) با هدف پایان دادن به جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان صادر شد که بر اساس آن میان لبنان و رژیم صهیونیستی آتش بس و توقف عملیات تجاوزکارانه اعلام شد.

سفر وزیر خارجه عراق به ریاض

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی امروز در دفتر خود در ریاض میزبان «فؤاد محمد حسین» وزیر خارجه عراق بود.
به گزارش روسیا الیوم، در این دیدار روابط عربستان سعودی و عراق و راه‌های حمایت و تقویت آن در راستای تامین منافع دو کشور و دو ملت مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، دو طرف همچنین ضمن تاکید بر لزوم تقویت هماهنگی مشترک عراق و عربستان در راستای کمک به حفظ ثبات منطقه و امنیت و صلح بین المللی درباره پاره‌ای از مسائل منطقه و جهان هم به بحث و تبادل نظر پرداختند.

روسیا الیوم روز یکشنبه به نقل از یک مقام عراقی اعلام کرده بود که یک هیات بلندپایه عراقی، شامگاه یکشنبه با سفر به ریاض از «محمد بن سلمان» ولی‌عهد این کشور برای حضور در اجلاس سران منطقه در بغداد دعوت می‌کند.

این مقام عراقی جزئیاتی از اجلاس سران کشورهای منطقه که قرار است به دعوت مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور در ماه جاری میلادی برگزار شود، منتشر کرد.

این منبع نوشت: این نشست قرار است در بیست و هشتم یا بیست و نهم آگوست (ششم و هفتم شهریور ماه آتی) برگزار شود، البته هنوز این تاریخ قطعی نشده است.

 این مقام عراقی با اشاره به دعوت عراق از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه برای حضور در این نشست گفت که شامگاه یکشنبه هم یک هیات عراقی با سفر به ریاض از ولی‌عهد عربستان سعودی برای حضور در اجلاس دعوت می‌کند.
منبع مذکور گفت که دولت عراق هنوز معین نکرده که آیا از بشار اسد، رئیس جمهور سوریه هم برای حضور در اجلاس مذکور دعوت می‌کند یا خیر!

چندی پیش، روزنامه العربی الجدید، از برنامه‌ریزی دولت عراق برای برگزاری قریب‌الوقوع یک اجلاس منطقه‌ای با حضور همسایگان این کشور از جمله ایران، عربستان سعودی و ترکیه خبر داد.

یک مقام مسئول بلندپایه در وزارت خارجه بغداد گفته بود که نخست‌وزیر عراق قصد دارد یک کنفرانس برای کشورهای همسایه عراق و سایر کشورهای منطقه برگزار کند تا طی آن، پرونده‌های مرتبط با عراق و دارای ابعاد سیاسی، امنیتی و اقتصادی را بررسی کند. به همین منظور، یک کمیته کوچک در داخل دفتر الکاظمی برای تدارک این امر، تشکیل شده است.

بنا بر این گزارش، این کمیته مسئول تدارک مقدمات لازم برگزاری یک کنفرانس با حضور کشورهای همسایه عراق از جمله، ایران، ترکیه، عربستان سعودی، کویت و اردن، نمایندگانی از سوریه و شماری از کشورهای عربی تاثیرگذار و نمایندگانی از اتحادیه اروپا است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۳۴
انگلیس امد به کمک عربستان سعودی در جنگ با یمن کم کم خبر ناتو هم می آید که در یمن حضور دارند برای کمک به عربستان سعودی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
درود بر آمریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
سربازان انگلیسی به باطلاق جدید بد آمدید کیسه های مخصوص جنازه به اندازه کافی همراه داشته باشید
وقتی مواضع طالبان رابمباران میکنند چطورتعداددقیق کشته ها وزخمی ها رامیشمارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
یعنی در این 20 سال امریکا با ارتش دولت افغانستان چیکار کرد؟
این همه تشکیلات سازمان ملل و اینها یک بار در عمرشون به ملت های مظلوم کوچکترین کمکی نکردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
عجب!!!

یکم تحقیق کن بعدا نظر بده

ببین ایالات متحده چه خدمتی به افریقا کرده، چه قدر وام بلاعوض داده، چه قدر برای استقرار دموکراسی در کشور های جهان سوم زحمت کشیده، بعدا نظر بده
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
ایران که هست قیم و ولی خیلی از همین باصطلاح شما مظلوم
سوریه مظلوم لبنان مظلوم فلسطین مظلوم یمن مظلوم عراق مظلوم.
مظلوم یعنی کسیکه بر او ظلمی روا داشته شد که هیچ یک از این ها مظلوم نیستن بلکه اویغور ها و چچنی ها مظلومند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
در ظاهر یک کمک هائی می کنند، ولی در نهایت بنفع کشور های استعماری کار می کنند!؟
طالبان و طالبانی ها باید از ریشه خشکانده شوند.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
جچوری غربی ها تسلیحات بفروشند به کی؟
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
جچوری پاکستانیها تسلیحات بفروشند به کی؟
بازم بگین آمریکا بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
بهتره زود قضاوت نکنیم
حمله به کشتی بشدت اشتباه بود.
این کار صدور چراغ سبز به غرب برای حمله پهپادی به انصارالله هست.
ما داریم در چند جبهه با امارات و عربستان و غرب و اسراییل می جنگیم در حالیکه تحریم هستیم.
هزینه انسانی و مالی و روانی این نبرد خیلی زیاد هست.
مرگ بر طالبان حیوان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
توروخدا حیوانات را درسطح این موجودات خشک مغز ونادان قرارندهید
نظامیان انگلیسی همچنین مربی‌های محلی [یمنی] ترکیه را دارند که حقوق‌بگیر وزارت خارجه انگلیس هستند. این جمله یعنی چی؟ مربی‌های محلی [یمنی] ترکیه
پاسخ ها
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
یعنی تابناک بالاخره یک چیزی بر علیه ترکیه باید بنویسد والا هیچ معنی خاصی ندارد.0
امید به خدا بزودی زود هر چه متحجر طالبانی است نابود شوند
این آمریکای طالبان و القاعده و داعش و ... را ساخته برای ناامن کردن منطقه خاورمیانه

حالا هم ..ا دارن افغاستان به بهانه مبارزه با تروریسم نابود میکنند و همچنین بی52 را تست میکنند
طالبان نه زامبی
خدا وکیلی این سه تا تیتر انتقادی بخونید؟بهش توجه کنید؟متناقض نیستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
دقیقا
تمام دنیا تناقض است دمکراسی تناقض حقوق بشر تناقض
رفاه و عدالت دروغ و تناقض
امیدوارم همه طالبان به درک اسفل السافلین واصل بشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
درود برآمریکا
چرا به ایندفعه به مردم مظلوم مک نمی کند کاری که طالان می کند کم از اسرائیل ندارد بلکه زشتتر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
این لشگر فاطمیون کجا هستند که بروند برای مردم و قبور افغانستان بجنگند؟

ایا در قبال مردم و قبور خود در افغانسان هیچ مسولیتی ندارند؟
ای بابا مگه با برادران دینی خود! یعنی طالبان بیعت نکردیم؟! مگه این طالبان با 10 سال پیش متفاوت نشده بود؟!
پانصد تا طالبانی نجس مردند... پانصد هموطن عزیزمون از بی واکسنی و بی دارویی مردند!
طالبان یا داعش ؟؟؟
کدام خطرناکتر است؟؟
از نوامیس و مرزها در مقابل کدام باید دفاع کرد؟؟
کدام به مرزهای ما نزدیکتر است؟؟
کدامین خطرش برای ملت دولت بیشتر است؟؟
مسئله این است؟؟؟
خدا لعنت کند این طالبان و حامیان آنها را که افغانستان را نابود کردند
درود برآمریکا
بنویسید ۵۷۲ تن از شیاطین به درک واصل شدند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست