بازدید 6043

سخنگوی انصارالله: روابط با ایران بسیار مهم است

سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت: روابط با ایران بسیار مهم و ارجمند است و ما برای حمایت تهران از مردم یمن قدردانی می‌کنیم.
کد خبر: ۱۰۶۸۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۱ 09 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از المسیره، «محمد عبدالسلام» یکشنبه شب افزود: مذاکرات میان ایران و عربستان سعودی باعث کاهش تنش خواهد شد؛ اما آنچه در یمن رخ می‌دهد موضوع داخلی است.

وی با بیان اینکه آمریکا از القاعده و داعش در مأرب حمایت می‌کند، اظهار داشت: جنگ در مأرب بسیار بزرگ است و بسیاری از مناطق این استان که در کنترل نیرو‌های متجاوز بودند، بازپس گرفته شده است.

سخنگوی انصارالله ادامه داد: فرستاده سازمان ملل متحد به یمن نمی‌تواند خارج از چارچوب سیاست‌های آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی و امارات متحده عربی اقدامی کند.

عبدالسلام همچنین اضافه کرد: تلاش‌های عمان در مورد یمن ادامه دارد؛ اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

وی بیان کرد: شکست تجاوز به یمن ثابت شده است و کشور‌های متجاوز با بازگشایی فرودگاه، بنادر و رفع محاصره مردم یمن مخالفت می‌کنند.

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل