افزایش تامین مالی از طریق بورس در بهار ۱۴۰۰

تغییرات شاخص‌ها و نماگرهای بازار اوراق بهادار نشان می‌دهد در سه ماهه نخست امسال، تامین مالی از طریق بازار سرمایه روند مثبتی داشته است.
کد خبر: ۱۰۶۸۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰ 08 August 2021

به گزارش بورس تابناک، بر این اساس شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در بهار ۱۴۰۰ به رقم یک میلیون و ۱۶۸ هزار و ۶۶۵ واحد رسیده است که نسبت به بهار سال قبل، ۸ درصد کاهش داشته است. همچنین در خردادماه امسال، نماگر کل بورس نسبت به خردادماه سال ۹۹ بیش از ۱۰ درصد افت داشته است.

شاخص هم وزن نیز در سه ماهه اول سال، با کاهش ۹.۶ درصدی نسبت به سه ماهه ۹۹ به رقم ۳۷۰ هزار و ۲۸ واحد رسیده است. همچنین در این مدت، ارزش بازار سهام با افت دو درصدی نسبت به بهار ۱۳۹۹ به رقم ۴۶۶۵۹.۷ هزار میلیارد سهم رسیده است.

ارزش بازار بدهی نیز در سه ماهه نخست امسال به رقم ۲۵۷.۱ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۹۹.۳ درصد افزایش داشته است. از سوی دیگر در این مدت، ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران با افت ۶۳.۱ درصدی نسبت به سه ماهه سال قبل، به رقم ۱۸۶۲.۹ هزار میلیارد ریال رسیده است. همچنین حجم معاملات بورس در بهار ۱۴۰۰ با کاهش بیش از ۳۷ درصد نسبت به سه ماهه سال قبل، به رقم ۳۰۵.۳ میلیارد سهم رسیده است.

اما در بخش فرابورس نیز شاخص کل در سه ماهه نخست امسال، به رقم ۱۷۳۱۹ واحد رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۲.۱ درصد افزایش داشته است. شاخص صکوک نیز در این مدت با رشد بیش از ۱۹ درصدی به رقم ۴۸۹ واحد رسید.

ارزش بازار سهام فرابورس نیز در سه ماهه نخست سال به رقم ۱۵۱۸۵.۵ هزار میلیارد ریال رسیده است که نسبت به سه ماهه سال قبل، ۱۴.۶ درصد افزایش داشته است. ارزش بازار بدهی در بخش فرابورس نیز در بازه زمانی، با رشد بیش از ۹۹ درصدی نسبت به بهار سال قبل، به رقم ۲۶۴۹.۶ هزار میلیارد ریال رسید.

بر اساس این گزارش، در مجموع میزان تامین مالی از طریق بازار سرمایه در سه ماهه ابتدایی سال جاری به رقم ۷۹۶.۳ هزار میلیارد ریال رسیده است که نسبت مدت مشابه سال قبل، بیش از ۱۰۳ درصد رشد داشته است.

منبع: ایبنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها