بازدید 5942
۱

دو خبرنگاری که شهید شدند

عزیزالله امیریان و علیرضا شاملو، دوتن از شهدای رسانه هستند که در دوران هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۱۰۶۸۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸ 08 August 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، عزیزالله امیریان، یکم فروردین سال ۱۳۴۳ در زنجان متولد شد. او تا سال چهارم دبیرستان ادامه تحصیل داد و دیپلم گرفت. عزیز با پیروزی انقلاب اسلامی به صورت نیمه وقت در واحد تبلیغات و انتشارات سپاه کار خود را آغاز کرد. در سال ۱۳۶۰، برادر بزرگ او به شهادت رسید. عزیز، بار مسئولیت خانواده را بیش از بیش احساس می‌کرد.

عزیز از جمله شهدایی بود که در جبهه به فعالیت‌های خبری هم می پرداخت. این خبرنگار پس از سال‌ها حضور در جبهه در تاریخ ۴ اسفند ماه سال ۱۳۶۵، در عملیات «کربلای ۵» بر اثر اصابت ترکش به کتف و سینه به شهادت رسید. پیکر مطهرش را پس از تشییع، در گلزار پایین شهدای زنجان به خاک سپردند.

همچنین علیرضا شاملو یکی دیگر از شهدای رسانه است. او بعد از پیروزی انقلاب از جمله افرادی بود که با تشکیل جهاد سازندگی وارد این نهاد شد که از طریق جهاد به روستاها برای کار فرهنگی هجرت کرد و هم‌زمان در هفته نامه سروش نیز کار خبرنگاری می‌کرد. پس از مدتی کارکردن در جهاد سازندگی اراک، بنا بر فرمان حضرت امام (ره) به خاطر کمک به مردم کردستان و برای سازندگی به آن خطه سفر کرد تا هجرت از خود به خدا را شروع کند و در کردستان نیز لحظه‏‌ای آرام نگرفت و به روستاها می‌‏رفت و در میان مردم کُرد حضور پیدا می‌‏کرد.

شاملو به دلیل مجاهدت‌های فراوانی که داشت بین ضد انقلاب کردستان به «بهشتی» معروف شده بود. سرانجام روز آزادسازی پاوه، در سنندج اسیر ضد انقلاب شد و بعد از چند ماه اسارت در زندان حزب دمکرات در منطقه «دوله تو» شهرستان سردشت کردستان و پس از چند ماه تحمل شکنجه‌های وحشیانه مانند سوزاندن تن و بریدن رگ‌های گردن، در هفتم بهمن ۱۳۵۹ به شهادت رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خدا هر دو شون رو رحمت کنه، ان شاء الله
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار