بازدید 197724
همه آنچه که می‌خواهید درباره حبیب، آمدنش، زندگی‌اش در تهران و ...

کنسرت حبیب در تهران در روزهای آخر عمرش!

حبیب تصمیم قطعی‌اش را برای زندگی در ایران گرفته و امیدوار است که نه تنها به خودش بلکه به پسرش هم مجوز انتشار آلبوم و برگزاری کنسرت داده شود. او طی مدت اقامتش در ایران کلیپ‌هایی را ضبط کرده که یکی از این کلیپ‌ها سر مزار مادرش در بهشت زهرای تهران گرفته شده است. همه کادر کارگردانی و فنی این آلبوم از جوان‌ترهای این کار هستند و اکثرا از میان افراد فعال در شبکه ماهواره‌ای ایران میوزیک. هیچکدام این افراد از جمله آدم‌های معتبر و معروف کارگردانی نیستند. به جز این، او در چند جای دیگر ایران هم حبیب کلیپ‌هایی را ضبط کرده است. همیشه و در تمام اوقات یکی از افراد بانفوذ همراه اوست و گفته می‌شود که تمامی مسیر حضور و فعالیتش در ایران با راهنمایی افراد با نفوذ است
کد خبر: ۱۰۶۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۳ 30 June 2010
ورود خواننده های لس آنجلسی به ایران که در انتخابات نهم طرفداران برخی کاندیداها از آن بعنوان حربه ای برای تخریب رقیبان کاندیدای خود در میان قشر ارزشی و انقلابی کشور استفاده می کردند، اکنون سوزه ای برای تفاخر دولت شده است تا جایی که نه تنها این مسئله را تقبیح نمی کنند بلکه به نوعی از حضور این افراد دفاع کرده و حضور این افراد را نیز توجیه می کنند همانطور که دبیر شورای‌ اطلاع رسانی ‌دولت در این باره نوشته است: «اخيراً خبرهايي منتشر شده، كه البته تاييد هم نشده است و حاكي از آن است كه برخي خوانندگان لس‌آنجلس نشين به كشور برگشته‌اند و البته همين شايعه موجب عصبيت شديد محافل ضد نظام مقدس جمهوري اسلامي در خارج از كشور بخصوص امريكا شده است.

حالا تصور كنيد به فرض صحت اين اخبار برخي خوانندگاني كه صدها لقب استاد و ... به خود داده‌اند و پس از 30 سال در جريان فتنه سال گذشته، پشت به ملت و حق كرده و با طمع خام به دامن دشمنان تابلودار ايران خزيدند و عليه مردم ايران و انقلاب اسلامي سخن گفتند امروز چه حالي دارند؟ راهي كه ديگران پس از 30 سال پيمودن آن عملاً به بن‌بست رسيده و شكست خود را پذيرفته‌اند برخي‌ها با تأخيري 30 سال آن را آغاز كرده‌اند آن هم در روزهاي آخر عمر!" اما آنچه در این میام مهم است واکنش مردم قشرهای مختلف کشور نسبت به این موضوع است.»

خبرنگار «تابناک اجتماعی» در گزارشی مفصل به داستان یکی از خواننده های لس آنجلسی که اکنون در ایران بوده و مشغول فعالیت است پرداخته است.

اینکه شما در لس آنجلس باشی، آنجا یک خواننده پاپ معروف شده باشی و هیچوقت با هیچ جنس مخالفی در یک کادر ظاهر نشوی خودش کلی مشکوک است و سوال برانگیز. حالا مرد تنهای شب بعد از عمری در ینگه دنیا زندگی کردن و ظاهرا عمری برنامه‌ریزی طولانی مدت داشتن برای شیوه متفاوت بودن، خواندن و کلیپ ضبط کردن تصمیم گرفته که به سرزمین مادری برگردد و در اینجا بخواند و آلبوم منتشر کند. ضمنا پسرش را هم با خودش آورده! آدم که بدون خانواده جایی نمی‌رود. اما ماجرا به این سادگی‌ها هم نیست...باور کنید ما دیر خبردار شدیم... حبیب نامه‌نگاری‌هایش را کرده، امضاهایش را گرفته، خانه و زندگی‌اش را آورده ایران و خلاصه اینکه هم قصد ماندن دارد و هم قصد کنسرت دادن و آلبوم دادن.

حبیب کیست؟
حبیب محبیان در سال 1331 در شمران به دنیا آمده. سه سال در رضاییه و چند سالی هم در تبریز زندگی كرده است و اصالتاً اهل رضاییه است. حبیب هم از همان دوران كودكی به گیتار علاقه فراوانی داشته و تنها كسی هم كه به راه موسیقی كشیده شد خود حبیب بوده و با مخالفت های اعضای خانواده روبرو شد و به خاطر این كار تنبیه بدنی هم شده است، ولی او از كارش دست نمی‌كشد. دوران دبیرستان او مصادف با دهه شصت اروپا و پیدایش گروه بیتلز بود كه ذوق و شوق موسیقی را در وجود حبیب ایجاد می‌کند و باعث می‌شود كه به آموختن موسیقی و نواختن گیتار كه ساز مورد علاقه اش بوده روی آورد. چند سال بعد طی تبلیغ رادیو و تلویزیون برای استخدام خواننده راهی آنجا می‌شود و پس از گذراندن مراحلی مورد تایید داوران قرار می‌گیرد و در بین شانزده – هفده نفر دیگری كه در این مسابقه قبول شده بودند جای می‌گیرد. دو سال در آنجا می‌ماند و در طول این دو سال آموزش موسیقی هم می‌بیند. بعد از آن به خدمت سربازی می‌رود رفت و در خدمت نیز جزء خوانندگان باشگاه افسران می‌شود تا در كاخ جوانان برنامه اجرا كنند و این گونه از طرف كاخ جوانان رضاییه به تمام كاخ های جوانان سرتاسر ایران سفر كرده است. پس از اتمام سربازی با دختری به نام شادی ازدواج می‌كند كه یك پسر هم به نام احمدرضا از او دارد كه در ایران زندگی می‌كند. همسر اولش به علت اشتباهی زدن آمپول كزاز می‌میرد و چند روز بعد مادرش هم فوت می‌كند تا این گونه دو خاطره ی بد در ذهن حبیب نقش ببندد.

حبیب در سال 1356 اولین آلبومش را با عنوان "مرد تنهای شب" روانه بازار می‌كند. مرد تنهای شب آلبومی بود كه بیشتر كارهایش ازجمله شعر، آهنگ و تنظیمات حاصل کار حبیب بود. همین آلبوم او را به شهرت رساند و برایش محبوبیت زیادی بین مردم به دست آورد. او بیشتر آهنگ های این آلبوم را برای مادر و همسرش خواند؛ قطعاتی چون "شهلای من" و "نگاهم"، "مادر" یا "خرس كوكی (ببار ای برف)". سپس با زن دیگری به نام ناهید ازدواج كرد كه پسرش محمد حاصل ازدواج آنهاست.

حبیب علاوه بر خوانندگی آهنگسازی و ترانه سرایی هم می‌کند. در نوازندگی گیتار هم متبحر است و از معدود خوانندگانیست كه در كارهایش از گیتار دوازده سیم استفاده می‌كند. آلبوم‌های مختلفی از او منتشر شده؛دو آلبوم اول او با نام های مرد تنهای شب و سلام همسایه كه قبل از انقلاب منتشر شدند ریتمی آرام داشتند و بیشتر آهنگ های آن غمگین بودند. از سال 1360 به بعد كه حبیب به لس آنجلس رفت سه آلبوم به نام‌های آفتاب مهتاب، خورشید خانوم، آخه عزیزم چی میشه و همراز را منتشر کرد. بعد از آن او آلبوم‌های صفر، بزن باران، كویر باور، خداوندا و خانه كوچك را منتشر كرد و در دو آلبوم بعدی خود پسرش را هم به عرصه خوانندگی وارد کرد كه در آنها -"جوونی" و "خودشه" - بیشتر ریتم تند و امروزی مورد استفاده واقع شده بود. آخرین آلبومش "ایران بانو" است كه در آن همه جور سبکی وجود دارد. ضمنا او سال گذشته کتابی هم منتشر کرد که در آن تمامی اشعارش چاپ شده بود.

حبیب که در کارهایش گاه مواضع اجتماعی را هم دنبال می‌کند، در مصاحبه‌ای که سال گذشته داشته دیدگاهش را اینطور بیان می‌کند:"مسجد باید باشد اما مشروبخواری هم باشد. باید مردم آزاد باشند که حرفشان را بزنند. ایران تنها جایگاه آخوندها نیست. در ایران جوان‌ها هستند که دارند این مملکت را می‌گردانند. یک مغزهایی هستند که اصلا استثنایی هستند. متأسفانه بعضی‌هایشان می‌زنند بیرون. ولی وطن‌پرست هم زیاد داریم. نمونه‌اش همین ماهواره که فرستادند فضا."

وقتی همه خوابیم
ماجرای آمدن حبیب به ایران و درخواست مجوز و آلبوم و کنسرت و باقی جریانات از وبلاگ رضا رشید پور، مجری جنجالی تلویزیون شروع شد. او که مدتی است هیچ فعالیت رسانه‌ای ندارد و در وبلاگش هراز گاهی اخبار پشت پرده می‌نویسد در وبلاگش نوشت: "حبیب محبیان، خواننده اهل لسآنجلس قصد دارد در ایران کنسرت برگزار کند. این خواننده لس‌آنجلسی که از حدود شش ماه قبل به ایران بازگشته شاید به زودی در ایران کنسرت برگزار کند. او از ریشه‌ها حرف می‌زند و از تمام دلتنگی‌هایش در آمریکا. خیلی‌ها به او کمک کرده‌اند تا مسیر ادامه کارش در داخل کشور هموار شود. این بار که او را دیدم خبرهای خوبی داشت . ظاهرا به زودی مجوز رسمی برای اجرای کنسرت با صدای حبیب صادر خواهد شد." در همان پست وبلاگی بود که رشیدپورحضور محمد در ایران را هم ذکر کرد و تا اینجا جلو رفت که حتی شاید در کنسرت پدر با او همراه شود. همین نوشته وبلاگی که بعدها همراه با عکسی از رشیدپور و حبیب شد آغاز ماجرای رسانه‌ای حضور این خواننده لس آنجلسی در تهران بود.

حبیب و شایعه نامه به یک شخص
حبيب در حالی که مشغول آماده كردن آلبوم موسيقي خود درتهران بود شایعه شده به یک شخص نامه نوشت. او در نامه خود كه به نظر مي‌رسد دليل اصلي مساعدت براي حضورش در تهران بود، گفت: "اينجانب تاكنون در آهنگ هاي خود هيچگاه عليه نظام جمهوري اسلامي ايران چيزي نخوانده ام . خواهشمندم به دليل وضعيت جسماني من، با بازگشتم به ايران موافقت فرماييد زيرا من از يك بيماري صعب العلاج(سرطان) رنج مي برم."!

حبیب و رحیم مشایی
در اینکه از سال گذشته چهره متفاوتی از اسفندیار رحیم مشایی درایران ارائه شده است شکی نیست؛ چهره‌ای علاقمند به هنر و هنرمندان. از لطفش به هدیه تهرانی گرفته تا دیدار اخیرش با حبیب. شاید اولین روزی که پارسا نیوز گزارش دیدار این دو را منتشر کرد باورش سخت می‌نمود و بیشتر شبیه شایعه بود اما بعد تر و با انتشار اخبار دیگر درباره ماجرای حضور حبیب در تهران این ماجرا هم تائید شد. واقعیت این بود که مشایی در دیدار خود با حبیب مطالبی را در خصوص مسایل هنری و فرهنگی مطرح كرده بود. ضمن اینکه به جز این دو چند تن دیگر از فعالان عرصه موسیقی نیز در این دیدار خصوصی حضور داشتند. جالب اینجاست که اوایل بهمن ماه سال گذشته وقتی در برخی سایتها خبر ملاقات رئیس دفتر رئیس جمهور با یکی از خوانندگان لس آنجلسی منتشر شد از طرف هیچ مسئولی تایید و یا تکذیب نشد  تا اینکه خبرهای کامل‌تری از این دیدار منتشر شد. گفته می شود در این دیدارها رایزنی هایی در خصوص مسائل هنری میان این خواننده لس آنجلسی و این مقام دولتی صورت گرفته و حتی گفته شده در صورت موافقت مقامات،  این هنرمند می‌تواند در تهران کنسرت دهد.

حبیب و وزارت ارشاد
شاید نمی‌شد به یک نوشته وبلاگی و خبر تابناک آنقدرها استناد کرد و اصلا این ماجرا را باور کرد که یکی که هنوز کلیپ‌هایش از شبکه‌های ماهواره‌ای لس آنجلسی در حال پخش است در همین تهران خودمان به سر می‌برد و درخواست مجوز هم داده اما وقتی که رییس دفتر موسیقی ارشاد در این باره توضیحاتش را ارائه داد همه چیز رنگ و بوی جدی و رسمی پیدا کرد. "علی ترابی" اعلام کرد که مدتی قبل ایشان برای انتشار یك آلبوم موسیقی در داخل كشور درخواستی برای دفتر موسیقی ارشاد نوشته‌اند، اما صحبتی از برگزاری كنسرت در داخل كشور نبوده است. برای اعطای مجوز به این آلبوم نیز همچون آلبوم‌های دیگر و براساس برنامه اداری؛ مطابق ضوابط عمل خواهیم كرد و درخواست ایشان درحال بررسی است.

جالب اینجاست که ترابی کلا حضور حبیب در لس انجلس را طی این سال‌ها ظاهرا ندیده گرفته و در پاسخ به این سوال كه علاوه بر ضوابط معمول اعطای مجوز، در این بررسی چه موارد دیگری مورد توجه دفتر موسیقی برای اعطای مجوز است، گفت:" دفتر موسیقی در زمان اعطای مجوز به آلبوم‌ها مشخصا موسیقی و شعر آثار را بررسی می‌كند. البته درخصوص صلاحیت‌ افراد نیز از مراجع ذیصلاح نیز استعلام خواهد كرد. بررسی این آلبوم نیز در چارچوب‌های قانونی دفتر موسیقی انجام می‌شود و روال متفاوتی نخواهد داشت."

حبیب این روزها در ایران چه می‌کند؟
این سوال را می‌شود یک کلمه‌ای جواب داد و گفت:"زندگی"! اما جزئی‌ترش را که بخواهید باید بگوئیم طی چندماهه گذشته حبیب به همراه همسر و فرزندش در تهران خانه گرفته و زندگی می‌کند. ماه‌های اول حضورش در ایران را بیشتر به دنبال بازپس گرفتن پاسپورت و لپ‌تاپش بوده که در بدو ورودش به فرودگاه ایران ضبط شده بود.

حبیب تصمیم قطعی‌اش را برای زندگی در ایران گرفته و امیدوار است که نه تنها به خودش بلکه به پسرش هم مجوز انتشار آلبوم و برگزاری کنسرت داده شود. او طی مدت اقامتش در ایران کلیپ‌هایی را ضبط کرده که یکی از این کلیپ‌ها سر مزار مادرش در بهشت زهرای تهران گرفته شده است. همه کادر کارگردانی و فنی این آلبوم از جوان‌ترهای این کار هستند و اکثرا از میان افراد فعال در شبکه ماهواره‌ای ایران میوزیک. هیچکدام این افراد از جمله آدم‌های معتبر و معروف کارگردانی نیستند. به جز این، او در چند جای دیگر ایران هم حبیب کلیپ‌هایی را ضبط کرده است.  همیشه و در تمام اوقات یکی از افراد بانفوذ همراه اوست و گفته می‌شود که تمامی مسیر حضور و فعالیتش در ایران با راهنمایی افراد با نفوذ است


حبیب و پیامدهای احتمالی گرفتن مجوز
طبق یک قانون ننوشته حضور برخی از خوانندگان لس آنجلسی در ایران ممنوعیتی ندارد به شرط اینکه فعالیتی نداشته باشند. اما حالا اینکه حبیب یا بیژن درخواست مجوز می‌دهند یا دلشان خواسته که در ایران فعالیت کنند بحثی است جدا.

پیامدهای احتمالی گرفتن مجوز حبیب را شاید بشود به دو قسمت تقسیم کرد، یکی مواجهه مردم با این ماجرا و دیگری اهالی موسیقی. حبیب خواننده کم طرفداری نیست و مردم هم بدشان نمی‌آید که به کنسرت او بروند شاید همین یک جمله به دور از انواع و اقسام سوال‌هایی که درباره چرایی حضور حبیب در ایران از سوی مردم مطرح می‌شود برای برخورد مردم و طرفداران حبیب در ایران کافی باشد. 

اما مهم‌ترین پیامدی که می‌تواند اخذ مجوز کنسرت یا آلبوم حبیب در ایران در میان اهالی موسیقی داشته باشد، سردرگمی فعالان موسیقی پاپ است. وقتی که بسیاری از فعالین موسیقی پاپ ایران که از شروع فعالیتشان در ایران تا به امروز همه مجوزها را گرفته و دست به عصا راه رفته‌اند تا نکند اتفاق ویژه‌ای در کارنامه هنری‌شان بیفتد و پرونده‌ای برایشان ساخته شود ببینند که به راحتی خواننده‌ای از آن سر دنیا با دیدگاه‌ها و فعالیت‌های خاص موسیقی لس‌آنجلس به ایران می‌آید و مجوز می‌گیرد، سردرگمی کمترین اتفاقی است که می‌افتد.

نکته دیگر اینکه کم نیستند خوانندگان، ترانه سرایان و کلیپ سازان داخلی که به دلیل همکاری هرچند مختصر با شبکه‌های ماهواره‌ای کلا ممنوع‌الفعالیت یا ممنوع‌القلم شده ‌اند. مهدى مقدم به خاطر ارائه چند كليپ به همان شبكه‏ هايى كه حبيب و امثال حبيب ادامه حيات هنرى خود را مديون آنها هستند، سه سال است با منع قانونى براى ادامه فعاليت در موسيقى مواجه شده است و دو سال پيش تعدادى كليپ‏ساز كه در آثارشان مرتكب تخلفاتى شده بودند، مدتى بازداشت شدند. تعداد خواننده‏ هايى كه به خاطر اجراى چند قطعه بدون مجوز، ماه‏هاست نمى‏توانند براى آثارشان مجوز بگيرند و به جمع خواننده‏هاى رسمى بپيوندند، غيرقابل شمارش است و ترديدى نيست كه بسيارى از اين خواننده‏ها استعداد و خلاقيت بسيارى دارند و فقط به خاطر آن كه در قسمتى از فعاليت خود به بيراهه رفته ‏اند، دچار مشكل شده ‏اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶۸۳
انتشار یافته: ۸۲
به نظر من اینکه به امثال مهدی مقدم مجوز داده نشده نباید دلیل بر انجام یک اشتباه دیگر از سوی مسئولین شود. باید حبیب و مهدی مقدم و .... اجازه فعالیت داشته باشند
رضاییه یعنی چی؟ نمی تونید بنویسید ارومیه یا شما هم سلطنت طلب هستید؟
شما کی هستید که اینطوری حرف می زنید در مورد یه هموطن.
به خاظز دشمنی با احمدی نژاد دارید زندگی یه هموظن رو با مشکل روبه رو می کنید.
بمیرید که انقدر کوته فکرید.
کار خوب خوبه حتی اگه کشایی کرده باشه.حبیب ایرانیه و هیچکس حق نداره در مورد زندگی حبیب تو ایران مانعی ایجاد کنه
پاسخ ها
ميترا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
سلام ........واقعاااااااااااااااااااااااا براي بعضي از ايراني ها متاسفمممممممممم
جدای از همه مسائل سیاسی و مسخره کردن های بی پایان شما
همین آقای حبیب نزد قشر کثیری از مردم بسیار محبوب تر از کسانی است که خود را بت وصاحب اختیار مردم می دانند.
کاسه داغ تر از آش !! مگر نه اینکه خداوند متعال در قرآن کریم درب توبه را برای همه باز گذاشته ؟
بزار بيايد . بزار حبيب بياد محمد بياد معين بياد بزار همه بيان اينجا بشه لس آنجلس ما ديگه نريم لس آنجلس.
به نطر من هم اگر 10هفته کنسرت بذاره بازهم کمه
حبیب صداش و کارش حرف نداره
صذایه حبیب بی نظیره.
حبیب عشقه
سلام
یه جوری با مطلبت بهش حمله کردی انگار هفت نسل شمارو ایشون از بین برده.چه خبر تونه بابا.اووه
پاسخ ها
ميترا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
واقعاااااااااااااااااااااااااا
سلام به همه .@ میگم مگه حبیب نمیگه بیماره و اومده برا گذراندن سالهای آخر عمرش . پس چرا اینقدر خودشو دچار مشکل کرده. من و خیلی ها دوسش داریم@ ارزشش بیشتر از این حرفهای حاشیه ایه.به امید روزهای خوب
خدا نگهدار همه .
پاسخ ها
بی نام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
حبیب جرأت داشت بیاد و توی وطنش مرد. ولی خیلیها اونقدر جرأت و غیرت ندارن که دست از اجنبی ها بردارن! اینجا براشون زندونه و میخوان تو خارج باشن به کثافتکاری شون ادامه بدن. حبیب اهل این حرفا نبود و فقط بخاطر خوندن و کارش تو خارج مونده بود ولی آخر عشق وطن او رو آخر عمری به میهنش کشونده بود آیا دیگران که برعلیه این ملت خوندن میتونند مثل حبیب دل از خارج بکنن و به وطنشون برگردن؟هرگز
خیلی قشنک
عشق من حبیب
من مرد تنهای شبم...
کجا بودم کجا رفتم کجایم من نمیدانم
به ناریکی درافتادم ره روشن نمیدانم
حبیب عاللیییییه
اگر واقعا مسلمون هستین یکم فکر کنین ببینین چه بدی از این ایرانی وطن پرست به ما رسیده که اینقدر بد در موردش حرف زدین.
حبیب عشقه
آرزوی سلامتی و تندرستی براش دارم
خیلی عزیز و دوست داشتنیه
حبيب هم هموطن ماست و ايران هم وطن اونه.اگر كاري برضد ايران نكرده چه اشكالي داره مجوز بگيره؟؟؟؟؟؟؟؟
جبیب کارش درسته باید کنسرت بده
حبیب جونم عاشقتم.
حبیب عشق منی بیا شهر ما
فقط حبیب
سلام
موسیقی تنهازبان بی حدومرزیست که نمیتوان آنرادرهیچ قیدوبندی محصورکرد.حبیب جووونم فدااااااااااات.
عشق من حبیب
از اول دوستش داشتم الان هم دوستش دارم عاشق صداشم خوشحالم به ایران برگشته منتظر کنسرتش در ایران هستم نمی دانم شایعه است یا نه ولی شنیدم ایشان بیماری سرطان دارن امیدوارم نداشته باشه ولی اگر دارند به احترام این روزهای عزیز خداوند شفاف بده
دوست داریم حبیب امیدوارم همیشه سالم وسرحال باشی دربناه خدا//......
خدايش بيامرزد
خواننده لس آنجلسی ،خواننده لس آنجلسی ! حبیبب هم یک هموطن بود یک خواننده از جنس همین مردم . خدا رحمتش کنه .
دوستان حبیب خواننده مردمی در گذشت من که حالم خوب نیست
خدارحمتت کنه حبیب بااهنگات شادبویم منوهمسرم اهنگاتوخیلی دوس داشتیم
خدا رحمتش کنه
الان مرد و بعد این همه سال هم هیچ مجوزی نگرفت - خیالتان راحت
میگن مهمان حبیب خداست.ولی امشب حبیب مهمان خداست.حبیب خواننده خوبی بود.خدا بیامرزتش
حبیب به ملکوت پیوست....روحش شاد و یادش گرامی...
ای کاش و ای کاش وهزاران ای کاش که میدونستم تو در ایران هستی و میومدم برای بوسیدن دستان هنرمندت حبیب عزیزما
بسيار خوب
حبیب رفت!
برا مرگ سلطان صدای ایران متاسفم
حبیب دوستت دارم تا ابد
خدابیامرزه
وقتی کامنتهای هموطنان عزیز رو قبل و بعد از درگذشت حبیب عزیز رو خوندم به این نتیجه رسیدم که بر خلاف نظر تعداد قلیلی که روزی خودشون رو با دروغ و فریب وتهمت زدن و دشمن تراشی بدست میارند؛ قریب به اتفاق مردم قدر هنرمندانشون رو میدونند چقدر زیبا خونده حبیب عزیز.....
بزن باران که دین را دام کردند
شکار خلق و صید خام کردند
بزن باران خدا بازیچه ای شد
که با آن کسب ننگ و نام کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
موافقم
خدا رحمت كندحبيب را ،وخداايمان دهد ما را
واقعیت از ته دل تسلیت میگم خدا حافظ ای ای اسطوره
برو جناب نویسنده دیگه خوش باش. حبیب دیروز رفت تا مهمون خدا باشه.. مرد تنهای شب برای همیشه رفت تا از دست تهمت های امثال تو راحت بشه. حالا دیگه خوش حال باش و بشکن بزن..
اول اینکه خدای بزرگ ببخشش،دوم اینکه چرا بعضیا خیال میکنن هرکی خارج ایران بود یعنی ضد ایران، هیچ چیزنمیتونه ایرانی هارو جداکنه ازهم،مرزومحدوده وزبان اصلامهم نیست...
به هرکسی برنخوره.
با سلام خداوند روح همه اموات ودر گذشتگان را رحمت کند خصوصا مرحوم حبیب را
رفت و از دست بعضی تنگ نظران راحت شد
خدا بیامرزتش خیلی ادم خوبی بود این چند روزواقعا عزا دارم دلم خیلی براش تنگ میشه .بعد از 7 سال سکوت اخر نتونست مجوز خوانندگی بگیره .اینم از قانون های کشور .من مرد تنهای شبم....
حبیب آمرزیده خدایی هست ولی وای به حال اونایی که از اسم اسلام سوءاستفاده میکنن حبیب دیگه دزدنبود حبیب دیگه حق یتیمان مملکت رونمیخورد و...فقط برای دل خودش ومردم میخوند.
حبیب به راستی خواننده ای مردومی و وطن پرست بود . روحش شاد باشد
حبيب عزيز صدايت خواموش نخو اهد شد
تو تا زماني كه مادر هست تا زماني كه عشق هست وتأ زماني كه مرد هاي تنها در دل شبها ي غم زده ي تهران قدم ميزنند تو هستي
حبيب خيال مي كرد مرد تنهاي شب است يك ايران عاشقش بوده وهست
من هر دو هفته یکبار آهنگاشو گوش میکردم حالا یکروز در میان! خدا رحمتش کنه
گفته بودی مرد تنهای شبی،تنهاشدی؟/دروطن بودی ولی تنهاچرامعناشدی؟
ای حبیب آسوده خاطرباش بعدازمردنت/مردتنهانیستی،درقلب ماها جاشدی!!!
حبیب جان همیشه درقلبم جاداشتی وخواهی داشت...
کاش توی قطعه هنرمندان در تهران دفع میشد.اونوقت جمعیت چند صدهزارنفری براش شرکت می کردن.روحش شاد
فقط حبيب تنها نبود ملت ايران هم تنها هستند.
خدا رحمتش کنه ،،،،،،،،‌،،،،چی بگم ........
حیف شد حبیب دار فانی را وداع گفت ولی تا زنده بود چه میشد به حبیب مجوز میدادن کنسرت اجرا میکرد ما و خیلی از جونا میرفتیم کنسرتش تو ایران هیچ چیزی واسه ما نداره خودمونو سرگرم کنیم تفریح که اصلا نداریم حبیب خودش اقای صدا بود خیلی از این خاننده های الکی تو ایران که دارن کنسرت اجرا میکنن بهتر بود با اون صدا های مسخره ........حیف شد حبیب خودش اومد ایران کاش اینجوری باهاش برخورد نمیکردن ( همیشه حبیب دوست داریم ما )
سلام.مگه هرعید وتابستان ک مردم ایران میرن انتالیا وتایلند.ودبی.چقد خرجشون میشه.خب این بهترین اقتصاده.چرا جووناپولاشون برا دیدن کنسرت اونجا خرج بشه.بیاین خوانندهها تو ازادی بخونن.ببینید مردم نمیرن..اخه یه کم ب نظر مردم احترام بزارین
خدا رحمت کند
حبیب رفت
خدا همیشه آدمهای خوب رو زودمیبره پیش خودش،
خدا بگم چی کار کنه اونایی که جلوی کنسرت حبیب رو گرفتن،
حبیب واسه اینها دق کرد ،
خدا رحمتت بکنه حبیب من،
ترچی اشک بریزم بخدا کمه،
روحش شاد ویادش گرامی
حبیب دوست دارم
سلام، نویسنده محترم چند درصد از جملاتی که 6 سال قبل در سال 89 نوشتید الان در سال 95 با مرگ حبیب واقیعت پیدا کرده؟
حبیب لس آنجلس مجوز خوندن داشت خواننده لس آنجلسی بود، اگه تو تهران بهش مجوز می دانند می شد خواننده تهرانی.
حبیب تو این چند سال کوتاه بازگشتش به ایران حاشیه ساز نبود، سرگرم زندگی عادی مثل بقیه مردم بود.
مثل یه آدم معمولی بعد از مرگش تو محل زندگیش به خاک سپرده شد،جایی بین کوه و دریا،سبز جنگل و آبی دریا، خاک اونجا با آرمیدن حبیب در دلش تبدیل شده به قطعه از بهشت.
رفتی و از رفتن تو
قلب آئینه شکسته
کوچه ها در خلوت شب
پنجره ها همه بسته
آسمان خاکستری رنگ
بغض باران در نگاهش
خنجری در سینه دارد
توده ابر سیاهش
بی تو من از نسل بارانم بارانم بارانم
چون ابر
بهارانم
گریانم گریانم گریانم
بی تو من با چشم گریان
برده سیل آشیانم
خواب سرخ
بوسه هایت
بر گرفته از لبانم......
خدا بیامرزدت حبیب جان..روحت شاد.
حیف که وقت گذاشتم چرندیات شما خوندم حیف.
همه تون فدای یه تار موی حبیب بشید
حبیب کجای کجایی
روحت شاد مرد بزرگ.
همیشه در قلب ما زنده ای
خدا رحمت کنه استاد عزیییییئیزم حبیب واقعا تو این سی سال هیچ حاشیه ای درست نکرد جاش وسط بهشته
هر موقع بیادت میوفتم حبیب دلم میگیره خدا تو رو بیامرزه خیلی خوب بودی الان راحت شدی تو این دنیا نیستی
حبیب خواننده ای بود که صداش از ته دلش بودویک سوز خاصی داشت؛ازسال۷۶تاحالاصداشو گوش میدم،جالب اینکه هربار برام تازگی داره…خیلی غریبانه رفت…همیشه در قلب من جادارد.واقعامرد بود.ازتمام خوانندگان یه سروگردن بالاتر بود،خدایش بیامرزد.
https://telegram.me/habib_music
واقعا برا مسولین متاسفم
عالی
حبیب یه شخصیتی به خصوص داشت آهنگهاش ما رو پیوند میداد به اجدادمون توی دنیای امروزی کدوم خواننده دیگه ای میتونه با آهنگهاش ما رو به پاکی و صداقت راه بده وقتی آهنگهایی مثل هوای امامزاده و خداوندا و آخرین آهنگش دنیا باعث میشد روح آدم با شنیدنش آرامش بگیره نکنه خواننده های داخلی که با پارتی میان خواننده میشن و فقط هم بلدن از عشق به دخترا و دوست دختر و چرندیات اجرا کنن نسلی که میره با خودش اوج هنر ایرونی رو هم میبره به احترام حبیب که واسه دلمون میخوند لازمه از منتقدینش سوال کنیم که حبیب به شما چیکار کرده که کینه بزرگی ازش دارین!!!
خیلی خوب بود من از دوست داران سبک خواندن حبیب هستم
حبیب مرد صدای ایران ،روحت شاد
حبیب عشق ماست
ای حبیب!حبیب کجایی؟
واقعا صدای حبیب سوز دردناکی داشت!!!
واقعا!!
هر وقت صداش رو می شنوم محاله که گریه نکنم!!!
مخصوصا آهنگ دنیا ش!!!
خیلی خیلی دوستش دارم واقعا عشق بود!!!
حبیب وطن پرست بود!!!
با ایمان بود!!!!!
مطمئنم که تو بهشته!!
مثل بعضی از مسئولین که فقط حق مردم رو میخورند نبود و کمک می کرد!!!!
عالیترین بود.حبیب راهیچکس نشناخت جزخدای او
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار