بازدید 5745

نگرانی روسیه از تشدید تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای از تشدید تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۱۰۶۸۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹ 06 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه در بیانیه خود گفت: مسکو با نگرانی شاهد تشدید تنش‌ها در اورشلیم شرقی (شرق بیت المقدس) و سایر اراضی اشغالی فلسطین است.

در ادامه بیانیه آمده است:درگیری‌ها بین فلسطینی‌ها و اسراییلی‌ها بخاطر فعالیت‌های شهرک سازی غیرقانونی ازجمله در نزدیکی شهر نابلس حدود دو ماه است که ادامه دارد. در این زد و خورد‌ها ۵ فلسطینی کشته و بیش از ۲ هزار نفر مجروح شدند.

وزارت خارجه روسیه افزود: امکان اخراج اجباری چند خانواده از ناحیه شیخ جراح در شرق اورشلیم (بیت المقدس) همچنان وجود دارد. به رغم ارائه اسناد از طرف اردن برای تایید حق فلسطینیان برای سکونت در این ناحیه، مساله همچنان حل نشده باقی مانده که ممکن است منجر به تشدید خطرناک تنش‌ها شود.

در بیانیه گفته شده است: بر این باوریم که غصب اراضی و املاک و نیز شهرک سازی اسراییل در اراضی اشغالی فلسطین نقض قوانین بین المللی است. این گونه اقدام‌ها تا اندازه قابل توجهی تلاش جامعه جهانی برای ازسرگیری فوری مذاکرات مستقیم اسراییل و فلسطین به منظور حل و فصل مسائل مربوط به تعیین موقعیت فلسطین بر مبنای تصمیمات شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل بر اساس اصل دو حکومت را دشوار می‌کند.

در ۱۰ روز اخیر فلسطینیان ساکن کرانه باختری ۶۳ بار با نیرو‌های نظامی و امنیتی اشغالگران صهیونیست درگیر شدند که در نتیجه آن دست کم چهار فلسطینی توسط این نیرو‌ها به شهادت رسیدند.

به گزارش مرکز «اطلاع رسانی فلسطین»، در این درگیری‌ها علاوه بر شهادت چهار فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست، ۴۳۵ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

از سوی دیگر، چهار نظامی و شهرک‌نشین اشغالگر صهیونیست نیز در درگیری‌ها با مردم معترض فلسطینی زخمی شدند.

از سوی دیگر، یک مرکز حقوقی از رصد بیش از ۱۰۰ مورد بازداشت سیاسی توسط سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین پس از نبرد «شمشیر قدس» و ترور «نزار بنات» مخالف سیاسی این تشکیلات خبر داد.

منابع محلی در شهر جنین از درگیری مسلحانه مبارزان فلسطینی با اشغالگران اسرائیلی خبر دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «معا»، روز سه شنبه درگیری مسلحانه‌ای در شهر جنین واقع در شمال کرانه باختری رخ داده است.

منابع فلسطینی می‌گویند که تیراندازی نظامیان صهیونیست به ساکنان شهر جنین، به زخمی شدن ۶ فلسطینی منجر شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم