بازدید 9304

اقدام جدید بایدن برای مداخله در امور داخلی چین

رئیس جمهور آمریکا با صدور دستور تمدید حضور افراد دارای تابعیت هنگ‌کنگ در آمریکا، این اقدام را در راستای منافع واشنگتن در منطقه توصیف کرد.
کد خبر: ۱۰۶۸۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲ 06 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، دولت آمریکا روز پنجشنبه با تکرار ادعاها علیه وضعیت حقوق بشر در هنگ‌کنگ، دستوری را در این زمینه صادر کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با امضای دستوری به وزارت امنیت داخلی این کشور اجازه حضور افراد دارای تابعیت هنگ‌کنگی در آمریکا را تا هجده ماه دیگر افزایش داد.

بایدن در نامه‌ای به این وزارتخانه مدعی شد، دولت چین در یک سال گذشته دموکراسی در هنگ‌کنگ را تضعیف کرده و آزادی رسانه‌ها در این منطقه خودمختار را سرکوب کرده است.

رئیس جمهور آمریکا با ادعای «حمایت تزلزل ناپذیر از مردم هنگ‌کنگ» گفت، تأمین «بهشتی امن» برای آن‌ها در آمریکا، در راستای «منافع ایالات متحده در منطقه» است.

دولت آمریکا در راستای افزایش تنش با دولت چین، تحریم‌های بیشتری را علیه مقامات محلی هنگ‌کنگ وضع کرد و به شرکت‌های آمریکایی درخصوص فعالیت در این منطقه هشدار داد.

دولت چین نیز در واکنشی متقابل، اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه هفت نهاد و شهروند آمریکایی از جمله «ویلبِر راس» وزیر تجارت دوره «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا اعمال می‌کند.

وزارت خارجه چین افزود که تحریم‌های جدید، پاسخ مستقیم به تصمیم پیشین آمریکا در تحریم هفت مقام دفتر ارتباط هنگ‌کنگ بوده است.

علاوه برا این وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای تحریم‌های جدید آمریکا علیه این کشور به بهانه نقض حقوق بشر در هنگ‌کنگ را محکوم و آن را «به شدت گستاخانه» و «به شدت نامعقول» توصیف کرد.

سال گذشته در پی مطرح شدن قانون استرداد مجرمین به سرزمین اصلی، مخالفان دولت هنگ‌کنگ با تحریک دولت‌های غربی دست به تظاهرات گسترده زدند. رفته رفته این اعتراضات به تخریب اموال عمومی و حمله به نیروهای پلیس کشیده شد.

پس از آن قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ توسط کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین به تصویب رسید و اجرایی شد که بر اساس آن، پکن می‌تواند با اعمال این قانون جرائم مربوط به ایجاد جدایی، براندازی، تروریسم و تبانی با نیروهای خارجی را مجازات کند. این مجازات می‌تواند شامل حکم حبس ابد نیز باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار