بازدید 5604

آمریکا: امیدواریم ایران از فرصت دیپلماسی استفاده کند!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بدون اشاره به نقش واشنگتن در به بن بست رساندن برجام، از دولت جدید ایران خواست تا هرچه زودتر به مذاکرات وین بازگردد.
کد خبر: ۱۰۶۸۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸ 06 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری امروز خود، در واکنش به مراسم تحلیف «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور جدید ایران، مدعی شد: امیدواریم اکنون ایران از فرصت‌های موجود برای رسیدن به راه حلی دیپلماتیک استفاده کند و به مذاکرات وین باز گردد.

وی ادعای پیشتر مطرح شده از سوی «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا را تکرار کرد و گفت: فرصت بازگشت متقابل به برجام همیشگی (نامحدود) نیست.

پرایس در تکمیل این ادعا افزود: ما از ایران می‌خواهیم به زودی به مذاکرات برگردد. این جزو اولویت‌های فوری ما است. اگر رئیس‌جمهور رئیسی در عزم خود برای رفع تحریم‌ها راسخ است، این دقیقاَ همان چیزی است که در وین روی میز قرار دارد.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که آمریکا با خروج یک جانبه از برجام، وضعیت را به بن بست فعلی کشاند حال آنکه به خواست معقول ایران مبنی بر اینکه باید سازوکاری برای ممانعت از تکرار اشتباه مشابه از سوی دولت‌های آتی واشنگتن اندیشیده شود؛ تن نمی‌دهد.

از سوی دیگر، آمریکا به رغم آنکه به دفعات مدعی شده که توپ در زمین ایران است، در واقع تلاش می‌کند تا مسائلی چون فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران را که هیچ ربطی به اصل برجام ندارد؛ وارد جریان مذاکرات کند!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل