بازدید 5252
سیاستمدار عراقی:

تاخیر انتخابات، عراق را وارد روند خطرناکی می‌کند

رهبر گروه انتخاباتی «جنبش حقوق» نزدیک به گروه‌های مقاومت عراق تاکید کرد: تاخیر انتخابات، کشور را وارد روند خطرناکی خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۶۸۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۰ 05 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «حسین مونس» امروز چهارشنبه در گفتگو با رسانه‌ها افزود: آن‌هایی که خواهان تاخیر انتخابات زودهنگام پارلمانی هستند باید مسوولیت تبعات احتمالی آن‌ها را بپذیرند، زیرا این تاخیر، عراق را وارد روند خطرناکی خواهد کرد.
وی با اشاره به تبعات خطرناک تحریم انتخابات در ۲۰۱۸، خطاب به طرفداران تاخیر انتخابات در عراق گفت: تحریم انتخابات را در گذشته تجربه کردید و نتائج سیاسی مصیبت بار متعاقب آن را به چشم خود شاهد بودید.
این فعال سیاسی از فرا رسیدن زمان تغییر در عراق خبر داد و گفت که همه جریان‌های سیاسی حاضر در روند سیاسی در طول سنوات گذشته، در قبال گسترش فساد در کشور و سهمیه بندی‌ها در توزیع مناصب مسوول هستند و زمان تغییر، اکنون فرارسیده است.
مونس خاطر نشان کرد که جنبش حقوق با پایگاه اجتماعی گسترده و به نام جهاد دینی و اجتماعی برای ارائه یک نمونه جدید از کار سیاسی در انتخابات آینده شرکت کرده است.
وی افزود: ما تجارب شکست خورده گذشته را که برخی با سیاست‌های خاضعانه، حقوق پایگاه اجتماعی خود را قبل از حقوق غیر از دست دادند، تکرار نخواهیم کرد.
به گفته وی، جنبش حقوق معتقد است که قضیه عقب نشینی نیرو‌های اشغالگر یک موضوع پایان یافته و حتمی است و دیر یا زود به اجرا گذاشته خواهد شد.
حسین مونس از اعضای برجسته گروه «کتائب حزب الله عراق» است که برای نخستین بار به گفته خود، کار در لوای این گروه با همه احترامی که برای آن قائل است، کنار گذاشته و وارد روند سیاسی شده است.
وی تصریح کرده است که جنبش حقوق، شاخه سیاسی کتائب حزب الله در روند سیاسی نیست، اما می‌کوشد که به عنوان مدافع سیاسی کتائب حزب الله و همه گروه‌های مقاومت عراق در پارلمان و دولت آینده حضور داشته و از حقوق ایثارگران و مقاومان عراقی و خانواده‌های آن‌ها دفاع کند.
مونس حدود چهار سال از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ (خروج بخشی از نیرو‌های اشغالگر آمریکایی از عراق) به اتهام مشارکت در حملات کتائب حزب الله به نیرو‌های اشغالگر در زندان‌های آمریکایی به سر برد و با خروج بخشی از نیرو‌های اشغالگر از زندان آزاد شد.
این اعتقاد وجود دارد که «ابوعلی العسکری» سخنگوی نظامی کتائب حزب الله، حسین مونس است، اما او اخیرا در گفتگو با شبکه تلویزیونی «آی نیوز» عراق، این ادعا را تکذیب کرد، اما گفت که به دوستی اش با ابوعلی العسکری افتخار می‌کند.
ابوعلی العسکری به انتشار توئیت‌های تند و تهدید آمیز برضد شخص «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق و همچنین نیرو‌های آمریکایی معروف است.
در طول ۱۸ سال گذشته این نخستین بار است که یک جریان سیاسی برخاسته از متن گروه کتائب حزب الله به طور رسمی اعلام حضور در روند سیاسی عراق می‌کند.
جنبش حقوق اعلام کرده است که ۴۰ کاندیدا را برای انتخابات آینده که قرار است دهم اکتبر (۱۸ مهرماه ۱۴۰۰) برگزار شود، معرفی کرده که همه، چهره‌های جدید و دارای پرونده‌های پاک از حیث فساد و شخصیت‌های توانمند هستند.
لازم به ذکر است که برخی از گروه‌های بزرگ انتخاباتی پیش بینی کرده اند که با توجه به قانون جدید انتخابات در عراق، حداکثر ۴۰ کرسی در انتخابات آتی به دست آورند و بر اساس برخی برآورد‌های دیگر، از ۳۵ کرسی تجاوز نکنند.
جریان صدر تنها گروهی است که سهمیه خود را حدود ۱۰۰ کرسی پیشگویی کرده بود، اما مقتدا صدر رهبر این جریان اخیرا به خاطر آنچه فساد گسترده در کشور نامید از روند انتخابات کناره گیری کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی