بازدید 5351

لبنانی‌ها در سالگرد انفجار بیروت تظاهرات کردند

بیروت پایتخت لبنان امروز (چهارشنبه) در سالگرد انفجار بزرگ این شهر که طی آن صد‌ها تن کشته و هزاران تن دیگر مجروح شدند، صحنه تظاهرات هزاران نفر از شهروندان بود.
کد خبر: ۱۰۶۸۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۴ 05 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از رسانه‌های لبنانی، شهروندان بیروت با برپایی تظاهرات مسالمت‌آمیز خواستار مجازات عاملان این انفجار شدند.

سال گذشته (۱۴ مردادماه/ ۴ اوت) بود که انفجارمهیب در اسکله شهر بندری بیروت پایتخت لبنان بار دیگر این کشور را که با چالش‌های سیاسی و اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند، به کانون توجه جهانیان تبدیل کرد.

این انفجار بزرگ، بیش از ۲۰۰ کشته و ۶ هزار زخمی برجای گذاشت و ۳۰۰ هزار نفر نیز به دلیل تخریب خانه و کاشانه خود آواره شدند.

لبنان پس از انفجار بیروت، وارد یک بحران سیاسی شد و موجب شد تا دولت «حسان دیاب» نخست وزیر لبنان به دنبال اعتراضات استعفا دهد و این کشور از آن زمان وارد بحران تشکیل کابینه شود.

اخیرا ژنرال «میشل عون» رییس جمهوری لبنان با رایزنی با تشکل‌های پارلمانی «نجیب میقاتی» را مامور تشکیل دولت این کشور کرده است.

وی دوشنبه هفته پیش، با کسب ۷۲ رای از مجموع ۱۱۸ رأی نمایندگان پارلمان مأمور تشکیل کابینه شد.

میقاتی پس از ناکامی ۱۱ ماهه «سعد الحریری» در تشکیل دولت و کناره گیری او از این امر، مامور تشکیل کابینه شد.

ناکامی دو مامور سابق تشکیل دولت یعنی «مصطفی ادیب» و سعد الحریری و شدت پیچیدگی بحران سیاسی لبنان به حدی بود که بسیاری از تحلیلگران پیش بینی نمی‌کردند که گروه‌های سیاسی لبنان بتوانند به سرعت در مورد معرفی نخست وزیر جدید مامور تشکیل کابینه به توافق برسند، اما برخلاف این پیش بینی، میقاتی پس از رایزنی‌های ضروری پارلمانی توانست به سرعت آرای لازم را بدست آورده و مامور تشکیل دولت شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی