بازدید 253583
آقای خاص ورزش ایران با چهارمین طلا دست نیافتنی شد

پایان کشتی فرنگی المپیک: محمدبنا در تاریخ جاودان شد

محمد بنا سرمربی تیم ملی فرنگی ایران با لقب آقای خاص با دو نشان از پنج کشتی گیر اعزامی که یکی از آنها طلای ارزشمند بود، به عنوان پرافتخارترین مربی ایران در تاریخ ورزش کشورمان در ادوار المپیک دست یافت.
کد خبر: ۱۰۶۸۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵ 04 August 2021

تیم ۵ نفره ایران با یک مدال طلای محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم و یک مدال برنز محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم و دو عنوان پنجمی محمدعلی گرایی و امین میرزازاده در اوزان ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم به کار خود در المپیک ۲۰۲۰ توکیو پایان داد.

به گزارش تابناک ورزشی، محمد بنا سرمربی تیم ملی فرنگی ایران با دو نشان از پنج کشتی گیر اعزامی که یکی از آنها طلای ارزشمند بود، به عنوان پرافتخارترین مربی ایران در تاریخ ورزش کشورمان در ادوار المپیک دست یافت.

در پایان این رقابت‌ها کوبا با کسب ۲ مدال طلا به عنوان قهرمانی رسید، مجارستان و اوکراین با یک طلا و یک نقره مشترکا در جایگاه دوم قرار گرفتند و روسیه نیز با یک طلا و ۲ برنز در جایگاه چهارمی ارزش مدال‌ها جای گرفت. تیم ملی کشتی فرنگی ایران نیز با یک طلای محمدرضا گرایی در ۶۷ و برنز محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم به عنوان پنجمی المپیک رسید.

پایان کشتی فرنگی المپیک: محمدبنا به تاریخ پیوست

به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، نتایج کشتی‌گیران ایران و رده‌بندی انفرادی این مسابقات به شرح زیر است:

وزن 60 کیلوگرم: علیرضا نجاتی در دور نخست مقابل آرمن ملکیان از ارمنستان با نتیجه 5 - 5 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در دیدار بعدی، نجاتی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

وزن 67 کیلوگرم: محمدرضا گرایی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر  جولین هورتا از کلمبیا را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم و در یک کشتی بسیار نزدیک با نتیجه 5 - 5 از سد فرانک استابلر قهرمان جهان از آلمان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 6 بر 1 راماز زوئیدزه از گرجستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. گرایی در دیدار فینال با نتیجه 9 بر یک پرویز نصیبوف از اوکراین را از پیش رو برداشت و با اقتدار و شایستگی به مدال طلای المپیک دست یافت.

وزن 77 کیلوگرم: محمدعلی گرایی در دور نخست با نتیجه 7 بر 3 یوسوانیس پنا فلورس از کوبا را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی در یک کشتی زیبا با نتیجه 5 - 5 از سد بوزو استارسویچ از کرواسی گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. گرایی در این مرحله در یک کشتی نزدیک و با نتیجه 6 بر 5 مغلوب تاماس لورینچ قهرمان جهان و دارنده مدال نقره المپیک از مجارستان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه 13 بر 3 مغلوب شوهی یابیکو از ژاپن شد و به عنوان پنجم رسید.

وزن 97 کیلوگرم: محمدهادی ساروی در دور اول به مصاف آدم بودجملین از الجزایر رفت و با نتیجه 9 بر صفر به پیروزی رسید. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 6 بر صفر کریل میلوف از بلغارستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان با نتیجه 4 بر یک مغلوب شد و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در این دیدار مقابل آروی ساوولاینن از فنلاند در یک کشتی زیبا با نتیجه 9 بر 2 به پیروزی رسید و به مدال برنز دست یافت.

وزن 130 کیلوگرم: امین میرزازاده در دور اول با نتیجه 6 بر صفر مین سئوک کیم از کره جنوبی را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل میخاین لوپز دارنده سه مدال طلای المپیک و چندین مدال طلای جهان از کوبا با نتیجه 8 بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، میرزازاده به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه مقابل آلین الکسیوس سیوراریو از رومانی با نتیجه 5 بر یک به پیروزی دست یافت و به دیدار رده‌بندی رفت. میرزازاده در این دیدار با نتیجه 7 بر 2 مقابل رضا کایالپ دارنده مدال طلای جهان و نقره المپیک از ترکیه مغلوب و پنجم شد.

رده‌بندی انفرادی اوزان مختلف مسابقات کشتی فرنگی به شرح زیر است:

60 کیلوگرم: 1- لوئیز اورتا سانچز (کوبا)، 2- کنیچیرو فومیتا (ژاپن)، 3- سرگئی امیلین (روسیه) و والیهان سایلیکه (چین)، 5- لنور تمیروف (اوکراین) و ویکتور سیوبانو (مولداوی) و ... 10- علیرضا نجاتی (ایران)

67 کیلوگرم: 1- محمدرضا گرایی (ایران)، 2- پرویز نصیبوف (اوکراین)، 3- محمدابراهیم السید (مصر) و فرانک استابلر (آلمان) و 5- آرتم سورکوف (روسیه) و راماز زوئیدزه (گرجستان)

77 کیلوگرم: 1- تاماس لورینچ (مجارستان)، 2- آکژول محموداف (قرقیزستان)، 3- شوهی یابیکو (ژاپن) و رفیق حسین اف (آذربایجان) و 5- محمدعلی گرایی (ایران) و کاراپت چالیان (ارمنستان)

87 کیلوگرم: 1-  ژان بلنیوک (اوکراین)، 2- ویکتور لورینچ (مجارستان)، 3- دنیس کودلا (آلمان) و زورابی داتوناشویلی (صربستان) 5- محمد متوالی (مصر)  و ایوان هوکلک (کرواسی)

97 کیلوگرم: 1- موسی اولویف (روسیه)، 2- آرتور الکسانیان (ارمنستان)، 3- محمدهادی ساروی (ایران) و تادیوز میچالیک (لهستان) و 5- آروی ساوولاینن (فنلاند) و الکس زوکه (مجارستان)

130 کیلوگرم: 1- میهاین لوپز (کوبا)، 2- یاکوبی کاجایا (گرجستان)، 3- رضا کایالپ (ترکیه) و سرگئی سمینوف (روسیه) و 5- امین میرزازاده (ایران) و یاسمانی آکوستا فرناندز (شیلی).

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
تاریخ ساز شد نه اینکه به تاریخ پیوست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
بیسوادی کل مملکت رو گرفته
اگردرکشور همه کارها به کاردان سپرده میشد مشکلی نداشتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
دقیقا منظورش همینه منتها همه چیزو صاف و پوست کنده نمیگن بعضی چیزها کنایه آن پرفسور
سلام، سلامت‌وتندرست‌باشید، آقای‌بنابیش‌ازدومدال‌میگرفتی‌خارج‌ازعدالت‌بود.
دمت گرم پهلوان چه کردی زحمت کش
درود بر محمد بنا
شما هم که بقول بچه ها اند تیتر هستید.ان شاالله جناب بنا سالیان سال تیمهای ملی ایران را هدایت کند وخداوند بهش طول عمر با عزت عطا کند.
اگه امکانات فوتبال و پول فوتبال در اختیار کشتی بود الان 5 تا مدال طلای المپیک داشتیم
من در باخت اول کشتی از محمد بنا گله کردم و قضاوت خوبی نداشتم از اینجا از او عذر میخوام درود بر شما که کار بلدی مربی طلایی
به تاریخ پیوست چیه؟خدایی نکرده فوت نکرده که بایدبگید تاریخ سازشد
دمش گرم . آقای خاص کارش درسته...!
به نظر من حمید سوریان قهرمان ارزنده و محبوب کشورمون میتونست با بدنسازی خوب و تخصصی تر تا المپیک توکیو کشتی بگیره و تعداد مدالهای خود رو به 10 برساند.وقتی که میبینم کشتی گیر پرقدرت کوبایی لوپز که در سنگین وزن با جسارت و پشت کاری که داره تونست چهارمین طلای المپیک هایی که در اونها شرکت کرده بود بدست بیاره اونم در شرایط سنی بالا و وزن بالای 130 کیلو افسوس میخوریم که چرا حمید اون طور ناباورانه طلای المپیک پکن رو از دست داده پس از اون چرا بعد از طلای المپیک لندن که با شایستگی ب دستش آورد دیگه بخصوص بعد از مسابقات سال 2014 و 2015 روز به روز آمادگیش کم شد طوری که توی المپیک قبل متاسفانه هیچ نشانه‌ای از اون حمید سوریان همیشگی نداشت و مقابل کشتی گیر ژاپن باخت که اون کشتی گیر تو فینال هیچ حرفی مقابل حریف کوبایی نداشت و جالب است بدانید که سوریان تو مسابقات جهانی 2014 کشتی گیر کوبایی رو با قدرت شکست داده بود. به هر حال حمید سوریان همیشه در آسمان ستاره های کشتی ایران به عنوان یک ستاره تماشایی و متفاوت خواهد درخشید ولی همیشه خیلی از دوستان و دوست داران او این حسرت رو خواهند داشت که چراوقتی با توجه به بدنسازی تخصصی و رها نکردن کشتی میتونست از حد فاصل المپیک قبل تا المپیک توکیو چند مدال طلا جهانی دیگر به 7 مدال طلای خود اضافه کند و با کسب طلای المپیک توکیو با اقتدار و افتخار بیشتر از دنیای قهرمانی خداحافظی کند. افسوسسُسسس
دمش گرم
آفرین به بنا و جوانان ایرانی مخصوصا گرایی خوبی این نفرات این بود که همه جوان بودن و آینده درخشانی را خواهند داشت
با سلام و احترام و تبریک به عزیزان کشتی گیر فرنگی کار و مربی فهیم و با دانش آقای محمد بنا که به حق زحمات زیادی رو متحمل شدند دست و پای همه عزیزان تیم ملی فرنگی کار و مربی فهیم شون رو می بوسم و از درگاه خداوند برایشان آرزوی توفیق بیشتر رو دارم. واقعا گل کاشتید و خسته نباشید دلاور مردان ایرانی همه رو خوشحال کردید.
زنده باد مرد تمام نشدنی
آقای بنا و آقای گرایی هر دو از دلیرمردان قشقایی و ایران زمین هستند ما قشقایی ها به وجودشون افتخار می‌کنیم
نوشتن متن خیلی موثّرهستش بنویسیددر تاریخ کشتی فرنگی ماندگارشدمحمدآقابنابه جرأت بایدگفت پرفسورکشتی فرنگی ومنصورخان برزگرپرفسورکشتی آزاد
برای هردوبزرگوارآرزوی سلامتی راازخدای بزرگ خواستارم
آقای محمدبنابایددرکشتی فرنگی بماندرئیس فدراسیون باید
برکنارشودچون کشتی راباشورای شهراشتباه گرفت
بدون اغراق وصرف نظر از مدال های کنونی محمد بنا بهترین مربی کشتی فرنگی دنیاست که بدون هیچ ادعایی کارش را درست انجام می دهد افتخارآفرینی او مربوط به امسال و پارسال نیست امیدوارم قدر این آدم دانسته شود و به سرنوشت مهماندوست که بعد از رفتن او ما رنگ مدال المپیک را در تکواندو ندیدیم گرفتار نشود. این طور آدمها نیاز به حمایت دارند.
اقای دکتر !!!!!!دبیر کلاتون بذارید بالاتر .
تیم کشتی ازاد بدون مربی هم میرفت همین مدالها رو میاورد .
محمد بنا قبلا خودشو ثابت کرده و بهترشو نداریم . اما اصرارتون برای غلام محمدی چی بود ؟؟
اقای بنا قبلا خودشو ثابت کرده بود . اما یه سوال از اقای دبیر اگر تیم ازاد حتی بدون مربی میرفت به مسابقات ایا نتیجه بدتر از اینی که بدست امد میومد؟؟؟ لطفا نتایج کشتی فرنگی رو به حساب خودتون نریزید.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی