بازدید 12737

مهریه معمول در کشور‌های دیگر چیست؟

میانگین نرخ مهریه در میان اقوام مختلف کشور هند در حدود ۱۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار روپیه تعیین می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۷۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷ 04 August 2021

به گزارش تابناک به نقل از خبرفوری؛ شاید برایتان جالب باشد که بدانید در کشورهای دیگر عرف مهریه به چه صورت است، پس در این قسمت همراه ما باشید.

در عربستان، عرف مهریه ۱۴ هزار دلار در جمهوری آذربایجان، میانگین نرخ مهریه در حدود ۲۰۰۰ منات برآورد می‌شود.

میانگین نرخ مهریه در میان اقوام مختلف کشور هند در حدود ۱۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار روپیه تعیین می‌شود.

مهریه در کشور‌های دیگر

در ترکیه نیز نرخ مهریه به طور متوسط ۳۵ هزار لیر است.

در مناطق مختلف چین در میان اقوام مختلف، نرخ مهریه حدود ۱۰۰ هزار یوان تخمین زده می‌شود.

در عمان نرخ مهریه در حدود ۱۰ هزار ریال عمان است.

در این راستا مریم صدرایی کارشناس مسائل خانواده معتقد است که در جامعه‌ای که زندگی از حالت سنتی آن خارج شده و زندگی‌های شهری توسعه زیادی پیدا کرده است، معضلی به نام «چشم و هم‌چشمی» رشد کرده، بنابراین دختران برای این‌که در مقایسه با رقبای خود کمبودی احساس نکنند، تلاش می‌کنند بیشترین رقم مهریه را بر شوهران خود تحمیل کنند و این تلاش‌ها سبب شد که نرخ مهریه‌های سرسام‌آور، هر روز در حال افزایش باشد؛ تعیین مهریه سنگین نمی‌تواند ضامن خوشبختی زندگی زناشویی یک زوج شود.

این‌روزها با توجه به شرایط اقتصادی بهتر است جوانان ما برای ازدواج کمی با دید بازتری نسبت به تعیین مهریه خودشان نگاه کنند و از آن طرف بر اساس یک سری معیارهای خاص و به نوعی بچه‌گانه، مهریه‌هایی عجیب و غریب و غیرقابل تحقق مشخص نکنند زیرا همان طور که در بالا گفته شد، مهریه ضامن خوشبختی نیست چه برسد به مهریه‌هایی که به قیمت جان انسان تمام می‌شود.

همچنین اگر کمی به گذشته بازگردیم می‌بینیم که مهریه‌ها کم اما دوام زندگی‌ها بیشتر بوده است و با افزایش میزان مهریه مسائل و معضلات اجتماعی نیز افزایش یافته است.

حال منظور از مهریه به لحاظ روانشناسی از دید مثبت آن ایمنی روانی، عاطفی و هیجانی است که سبب پایداری در رابطه زوجین می‌شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۲
خلاصه کلام بین 300 الی 500 میلیون تومان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
زیاد هست..چه خبر هست مگر پسر بدبخت با تهیه مسکن.ماشین و خرج خوراک و پوشاک و نفقه..باز دوباره میخواد 300 تا سکه بده
در تعیین مهریه بالا فقط پدر مادر و خود دختر مقصرند و عامل انحراف اکثر ازدواجها هم همین است.
تابی جان
این چه مقاله ای است که نوشتی ؟! خواننده که نمی‌داند این مبالغ خارجی معادل چند تومان ایرانی می شود و در واقع چیزی به معلومات ما اضافه نشد و اصلا مشخص نیست هدف از این گزارش چه بوده
ایران سرزمین مهریه بگیران
میزان متوسط مهریه در دیگر کشورها حدود ۱۰۰میلیون تومان هست و اگر هم نرخ درآمد هرکشور را هم در نظر بگیریم میتوان کل مهریه رو حداکثر در ۶ ماه پرداخت کرد ولی در ایران مهریه ها رو نمیتوان تا ۲۰۰سال پرداخت کرد حتی اگر همه این ۲۰۰ سال رو فقط پس انداز کنیم و هیچی نخوریمو خرج نکنیم بازم نمیشه مهریه رو ادا کرد این یعنی خانواده ها ی دختران ترفندی به کار میبرند که هیچوقت یک مرد نتواند همسرخود را طلاق دهد و یا اگر طلاق دهد دیگر قادر به ازدواج دوم نباشد چون تا آخرعمر باید قسط مهریه بدهد وقانون هم یقه مرد رو به دست زن داده وتا ابد زندانی زن هست و این نتیجش این شده که پسران قید ازدواج را بزنن و دختران هم منتظر یکی باشند که به خواستگاریشان بیاید و آنها ازدواج کنند و تشکیل خانواده بدهند که با این فرهنگ هیچوقت اتفاق نمیفتد من تعجب میکنم از مجلسی که خودش رو مردمی میداند و برای آب آشامیدن هم قانون تصویب میکند چرا در مورد این معضل بسیار بزرگ ایرانی حتی وارد شور نمیشود
مگه خارجیها مهریه دارن که دخترای ایرانی داشته باشن،بعدم میگن مهریه هدیه ای است که شوهر باید بده، هدیه یعنی گل ،نه اینکه عدد میلیارد،غلط کنیم اگر بخوایم اینجور هدیه ای بدیم
مهریه بالا اشتباه است 100 درصد
ولی از طرفی اسلحه که روی سر داماد نگذاشته اند
اگر عاقل باشد و با مهریه بالا و اصرار مواجه شود همان اول کار باید متوجهخ شود که این ازدواج پایدار نیست
مگر پسر بدبخت با تهیه مسکن.ماشین و خرج خوراک و پوشاک و نفقه..باز دوباره میخواد 300 تا سکه بده
والا مگر مغز خر خورده باشد و یا دل شیر داشته باشد که همچین کاری را بکند!!!
مهریه یعنی هدیه ای که باید شوهر به زنش بده،ما فقط گل هدیه میدیم و فقط گل رو هدیه میدونیم نه سکه،موردی بود درخدمتم
در کشورهای غربی و آمریکایی و ژاپن و کره چیزی به نام مهریه وجود ندارد. من برای همسرم فقط یک حلقه 200 دلاری ازدواج خریدم و او هم یک حلقه ازدواج 150 دلاری برای من خرید، همین. کل هزینه ازدواجمان 200 دلار برای من شد در حالیکه مهریه همسر اول ایرانیم 800 سکه طلا بود که تمام آن را پرداخت کردم تا از دستش راحت شوم.
چرا مقصر دختر و والدینش هستند؟ مقصر اصلی داماد است که مهریه بالا را قبول میکند. اگر در آمریکا و اروپا دختران مهریه میخواستند هیچ مردی با آنها ازدواج نمی کرد و دختران تا آخر عمر می ترشیدند. راه حل عملی فقط یک چیز است، هیچ مردی مهریه بیشتر از یک حلقه ازدواج قبول نکند. آنوقت دخترها حاضر میشوند بدون حلقه ازدواج هم ازدواج کنند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل