بازدید 25879

بروز حادثه برای ۴ کشتی در سواحل امارات/ ادعای رسانه‌های انگلیسی: نیرو‌های ایران، یک کشتی را ربوده اند!

‏اسکای نیوز گزارش داده یک گروه شامل ۸ تا ۹ مرد مسلح وارد یک تانکر در آب‌های امارات شده‌اند. یک منبع امنیتی گفت به نظر می‌رسد آن‌ها کشتی را ربوده‌اند. تایمز لندن نیز به نقل از منابعی مدعی شد، احتمالا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پس ربایش کشتی‌ها در دریای عمان است.
کد خبر: ۱۰۶۷۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸ 03 August 2021

بروز حادثه برای 4 کشتی در سواحل امارات/ ادعای رسانه های انگلیسی: نیروهای ایران یک کشتی را ربوده اند!

بین الملل تابناک: خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که کنترل چهار کشتی در نزدیکی سواحل امارات مختل شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، چهار کشتی در نزدیکی سواحل امارات روز سه شنبه هشداری را مخابره کردند که آنها تحت شرایط نامعلومی کنترل خود را از دست دادند، در حالی که یک حادثه نیز پیشتر در این منطقه گزارش شده است؛ بنابراین، هنوز مشخص نیست  چه اتفاقی در نزدیکی الفجیره در دریای عمان افتاده است.

بر اساس داده‌های تارنمای مرین ترفیک، کشتی های (یک نفتکش به نام گلدن بریلیانت و یک کشتی به نام کمدنو) از طریق ردیاب‌های «سیستم شناسایی خودکار» اعلام کردند که تحت کنترل نیستند؛ این بدین معناست که یک کشتی سیستم برق خود را از دست داده و خدمه آن دیگر قادر به کنترل آن نیستند.

واحد عملیات تجارت دریایی ارتش انگلیس نیز هشدار داد که حادثه روی داده است.

بر اساس داده‌های تارنمای فلایت رادار، یک هواپیمای ایرباس سی-۲۵۹ نیروی هوایی عمان همزمان مشغول گشت زنی بر فراز محل وقوع حادثه بوده است.

همچنین خبرگزاری فرانسه به نقل از واحد عملیات تجارت دریایی ارتش انگلیس گزارش که احتمالا افراد مسلح کنترل یکی از کشتی‌ها را در اختیار گرفتند.

بروز حادثه برای 4 کشتی در سواحل امارات/ ادعای رسانه های انگلیسی: نیروهای ایران یک کشتی را ربوده اند!

منابع انگلیسی هم اعلام کردند که نزدیک ۹ فرد مسلح وارد کشتی «آسفالت پرینسس» شده و آن را دزدیدند.

‏اسکای نیوز گزارش داده، یک گروه شامل ۸ تا ۹ مرد مسلح وارد یک تانکر در آب‌های امارات شده‌اند. یک منبع امنیتی گفت به نظر می‌رسد آن‌ها کشتی را ربوده‌اند!

تایمز لندن نیز به نقل از منابعی مدعی شد، احتمالا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پس ربایش کشتی ها در دریای عمان است.

وزارت دفاع انگلیس می‌گوید، در حال انجام «تحقیقات فوری» در خصوص حادثه در یک کشتی در نزدیکی سواحل امارات متحده عربی است. این اتفاق در شرایطی رخ داده که رژیم صهیونیستی و مقام‌های کشورهای غربی در روزهای گذشته ایران را به دست داشتن در حمله به یک نفتکش رژیم صهیونیستی متهم کره‌اند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا روز گذشته بار دیگر با تکرار اتهامات اثبات‌نشده علیه ایران مدعی شد واشنگتن اطمینان دارد، ایران عامل حمله به نفتکش رژیم صهیونیستی بوده است.

بلینکن مدعی شد که ایران طی ماه‌های گذشته مجموعه‌ای از اقدامات در حوزه‌های مختلف از جمله در زمینه کشتی‌رانی انجام داده و ایران کماکان با بی‌مسئولیتی فاحش رفتار می‌کند.

او گفت: «در گذشته، شاهد مجموعه‌ای از اقدامات از سوی ایران در حوزه‌های مختلف از جمله علیه کشتیرانی‌ بوده‌ایم؛ بنابراین مطمئن نیستم این اقدام خاص، رفتار جدیدی باشد.»

وی در ادامه با متهم کردن ایران به تهدید آزادی دریانوردی، تجارت و ملوان‌های بی‌گناه گفت: «اما آنچه این اتفاق می‌گوید این است که ایران همچنان با بی‌مسئولیتی فاحش رفتار می‌کند.»

بلینکن در بخش دیگری از ادعاهایش گفت اقدام ایران در حمله به کشتی مرسر استریت با «پاسخ جمعی» مواجه خواهد شد. آمریکا در حال همکاری با انگلیس، رومانی و اسرائیل و کشورهای دیگر برای مشخص کردن این پاسخ است.

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سوال یک خبرنگار گفت: «با انگلیس، اسرائیل، رومانی و سایر کشورها در هماهنگی و تماس نزدیک هستیم و یک پاسخ جمعی وجود خواهد داشت.»

واکنش ایران

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران بعد از حادثه عصر سه‌شنبه اخبار منتشره در مورد بروز حوادث امنیتی پی در پی برای کشتی‌ها در منطقه خلیج فارس و دریای عمان را کاملا مشکوک دانست و نسبت به هر گونه فضاسازی کاذب برای اغراض خاص سیاسی هشدار داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در عین حال با تاکید دوباره بر سیاست جمهوری اسلامی ایران در برقراری و حفظ ثبات و امنیت در منطقه خلیج فارس و دریای عمان اظهار داشت: «نیروهای دریایی ایران با اعلام کمک رسانی به کشتی های عبوری در منطقه، در صورت نیاز آمادگی ارائه خدمات پشتیبانی دریایی را دارند.»

خطیب زاده همچنین اضافه کرد: «در صورت بروز مشکل در سامانه های ناوبری، جمهوری اسلامی ایران آماده کمک رسانی و بررسی موضوع از نزدیک است.»

سخنگوی وزارت امور خارجه، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری با کشورهای منطقه در این زمینه اعلام کرد.

حادثه روز جمعه

صبح جمعه گروه نظامی انگلیسی «عملیات‌های تجاری دریایی» در بیانیه‌ای کوتاه مدعی شد که یک کشتی شامگاه پنجشنبه در دریای عمان هدف قرار گرفته است. بعد از آن، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که کشتی مذکور تحت مالکیت رژیم صهیونیستی بوده و در فاصله ۲۸۰ کیلومتری بندر «الدقم» هدف حمله قرار گرفته است.

عصر روز جمعه نیز شرکت «زودیاک ماریتایم» که متعلق به «ایال عوفر» میلیاردر صهیونیست و مستقر در لندن است، اعلام کرد که ۲ خدمه این کشتی تجاری با نام «مِرسِر استریت»، در پی حمله به آن کشته شدند.

مقام‌ها و رسانه‌های رژیم صهیونیستی تنها ساعاتی بعد از وقوع این حادثه بدون ارائه هیچ‌گونه مستنداتی مدعی شدند که ایران عامل حمله به کشتی تجاری «مرسر استریت» بوده است.

«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا و «دومینیک راب»، وزیر امور خارجه انگلیس نیز به پیروی از رژیم صهیونیستی مدعی شده‌اند که ایران در انجام این حمله دست داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۱
قبل از ترامپ و بالاخص از زمان ورود ترامپ برای کشاندن ایران به درگیری و نزاع و حاشیه انواع و اقسام ترفند ها بکار رفت و تیم وزارت خارجه پرقدرت روحانی توانست انها را تا حدود بسیار زیاد و حتی در اغلب موارد کاملا دفع یا مهار کند ببینیم ان منتقدان دائم دیپلماسی روحانی چطور این شیطنتها را جواب داده که کمترین اسیب به منافع ملی وارد شود
چقدر این منابع انگلیسی ملتهای منطقه را ابله فرض کرده اند. دقیق تعداد افرادی که کشتی را ربوده اند اعلام می کنند. اما خبر از کشتی ندارند و دارن تحقیق می کنن و قبل از نتیجه تحقیق هم ایران را مقصر می دانند.
جنگ شروع شد
چطور این مورد ربودن کشتی را احتمالی گفتن نه قطعی که کار ایرانه!!!
ایران باید حتی اگر کار خودش نباشد امنیت را هر جوری برقرار کند یا مدرکی محکم برای دخیل نبودن داشته باشد وگرنه دامن گیر میشود و فشار ها بیشتر می‌شود
تورغوزآباد هم می گفتن شایعه بود ولی .................
جنگ در راه است
حالا می فهمم که مصادره کشتی انگلیسی و آمریکایی که قبلا اتفاق افتاد و همچنین هدف قرار دادن هواپیمای جاسوسی و موشک باران عین الاسد و هدف قرار دادن لانه های داعش واقعاً ضروری بود تا ایران به انگلیس و به امریکا بفهماند که اگر ایران بخواهد کاری بر علیه آنها انجام دهد مخفیانه انجام نمی دهد و آشکارا نابود و اعلان می کند که ما چنین کاری را انجام دادیم و کارهای مخفیانه و وحشیانه کار داعش و اسرائیل و خود آمریکایی ها است که نمونه بارز آن ارسال مخفیانه سلاح های شیمیایی به صدام و ... و عملیات انتحاری و ناجونمردانه بر علیه مردم بیگناه بوده است
انگار بعضی ها بدشون نمیاد تو این شرایط یه جنگی راه بندازند
بخدا حوصله جنگ رو اصلا نداریم
چرا وقتی قرار است ایران صادرات نفتی نداشته باشد و عملا فقط برای واردات و صادرات محدود از خلیج فارس بهره گیرد تامین امنیت ان را برعهد می گیرد انهایی که عمده مبادلات تجاریشان از این خلیج می شود باید هزینه تامین امنیت ان را بدهند ایران باید فقط محدوده ابهای خود را امن نگه دارد و هر اتفاقی در جای دیگر رخ داد بر عهد نگیرد به عبارتی باید طی چند سال با بی خیالی خلیج فارس را شبیه سواحل سومالی کند و حتی اگر جلوی چشمان نیروهای ایرانی و خارج از ابهای ایران کشتی را مورد تعرض قرار دادند هیچ واکنشی انجام ندهد و به انها بفهماند که نقش ایران تا کنون چه بوده و چقدر برای امنیت مبادلات تجاری انها از خود هزینه کرده است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار