بازدید 7681

کمک‌اتحادیه‌اروپا به‌لیتوانی‌برای‌رویارویی با‌موج‌پناهندگان

مقام‌های اتحادیه اروپا روز دوشنبه به لیتوانی قول میلیون‌ها یورو کمک برای رویارویی با بحران پناهندگان و پناهجویان دادند که این کشور به بلاروس به رهبری الکساندر لوکاشنکو در همسایگی خود نسبت می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۶۷۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱ 02 August 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری اسوشیتدپرس؛ یلوا یوهانسون کمیسیونر امور داخلی اتحادیه اروپا که یکشنبه یک روز پس از ورود ۲۸۷ پناهجو از بلاروس به خاک اتحادیه اروپا، به لیتوانی سفر کرده است، گفت: ما باید نشان دهیم که دسترسی آزاد به سرزمین اتحادیه اروپا وجود ندارد و لیتوانی، اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو شنگن باید از دسترسی غیرقانونی به این منطقه جلوگیری کنند.

شمار ورودی‌ها در روز یکشنبه به لیتوانی سه برابر مجموع شمار مهاجران ورودی به همین کشور در سراسر سال گذشته (۲۰۲۰) برآورد شده است. تاکنون در سال جاری سه هزار و ۸۳۲ مهاجر در خاک لیتوانی دستگیر شده اند که این رقم در سال سراسر سال گذشته تنها ۸۱ تن بوده است.

بیش از دو سوم مهاجران ورودی؛ شهروندان عراق هستند. شرکت‌های هواپیمایی عراق، در این ماه (ژوئیه)، پرواز‌های هفتگی از بغداد به مینسک پایتخت بلاروس را از ۲ پرواز به چهار پرواز افزایش داده و پرواز از بصره، اربیل و سلیمانیه را آغاز کرده اند.

لیتوانی، دولت بلاروس را به سازماندهی گذر پناهجویان از مرز متهم کرده است.

سازمان مرزبانی لیتوانی روز دوشنبه هشدار داد که ظرفیتش برای پذیرش مهاجران تازه به آخرین حد خود رسیده و از دولت خواستار انتقال مهاجران به مکان‌های دیگر شد.

اینگریدا سایمنایت نخست وزیر لیتوانی ابراز امیدواری کرد که کمیسیون اروپا بتواند، وضع به سرعت بحرانی شونده را مدیریت کند و از اتحادیه اروپا خواست با دولت عراق برای کاهش ظرفیت بالقوه جریان مهاجران مذاکره کند.

یوهانسون نیز گفت که هیئتی را برای بررسی امکان تامین بودجه یک سامانه کارآی حفاظت مرزی شامل نظارت و حفاظت در برابر ورود مهاجران غیرقانونی به لیتوانی خواهد فرستاد و تا سال ۲۰۲۰ مبلغ ۲۰ تا ۳۰ میلیون یورو به این ماموریت اختصاص خواهد یافت.

دولت لیتوانی خواستار ساخت موانع فیزیکی مانند دیوار در مرز با بلاروس است که هزینه آن بیش از ۱۰۰ میلیون یورو برآورد می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار