بازدید 6034

درخواست مفتی مسکو درمورد واگن‌های مترو برای زنان

الدار علاءالدینوف مفتی مسلمانان شهر مسکو خواستار اختصاص واگن‌های جداگانه در قطار‌های متروی مسکو برای زنان شد.
کد خبر: ۱۰۶۶۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۶ 30 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، علاءالدینوف روز جمعه به ریانووستی گفت: واگن‌های جداگانه برای زنان به پیشگیری از تماس‌های نزدیگ زنان و مردان در ساعات اوج تردد در متروی مسکو کمک می‌کند.

علاءالدینوف که ریاست اداره مسلمانان شهر مسکو را برعهده دارد، گفت: معتقدم که این ابتکار بویژه باتوجه به واقعیت‌های کنونی که در ساعات پیک تردد در مترو مسکو ازدحام جمعیت رخ می‌دهد، پیشنهاد درستی است.

وی افزود: از دیدگاه دین اسلام مرد اجازه ندارد با بدن زنان غریبه و نامحرم به استثنای موارد پیش بینی نشده تماس داشته باشد. افراد مومن تا حداکثر امکان از زنان فاصله می‌گیرند.

مفتی مسلمانان مسکو گفت: در جوامع اسلامی، از قرار گرفتن مردان و زنان در یک مکان استقبال نمی‌شود به عنوان مثال در مساجد اماکن جداگانه برای مردان و زنان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد که واگن‌های ویژه برای زنان در قطار‌ها و مترو‌های کشور‌هایی همچون ترکیه، امارات و مصر وجود دارد.

ولادیمیر پتروف معاون مجلس اجتماعی استان لنینگراد روسیه نیز به تازگی در گفتگو با روزنامه وچرنیا ماسکوا چاپ مسکو خواستار اختصاص یافتن واگن‌های قطار و مترو برای جلوگیری از تعرض جنسی شد.

نیکلای بابکین عضو شورای مدیریت کلیسای ارتدوکس روس نیز اخیرا در گفتگو با ریانووستی خاطرنشان کرد که اختصاص یافتن واگن‌هایی برای زنان در مترو ایده خوبی است که از مزاحمت برای زنان در اماکن عمومی جلوگیری خواهد کرد.

متروی مسکو سامانه اصلی حمل و نقل شهری در پایتخت است که روزانه حدود هفت میلیون نفر را جابجا می‌کند.

نخستین خط متروی مسکو از ایستگاه ساکولنیکی تا پارک کولتوری روز ۱۵ می‌سال ۱۹۳۵ گشایش یافت.

سال۱۹۳۵ هنگامی که متروی مسکو راه‌اندازی شد، این سیستم زیرزمینی فقط ۱۱ ایستگاه داشت و ۲۸۵ هزار نفر را به مقصد‌های خود می‌رساند، اما امروز، سامانه مترو مسکو شامل ۲۳۳ ایستگاه است.

مترو مسکو از پیچیده‌ترین و زیباترین مترو‌های جهان به حساب می‌آید و ۴۸ ایستگاه آن میراث فرهنگی این کشور شناخته و بیش از ۴۰ ایستگاه نیز بنای معماری عالی محسوب می‌شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار