بازدید 4109

افزایش دو برابری افسردگی در مبتلایان به کووید طولانی

بر اساس آمار جدید منتشر شده توسط اداره آمار ملی انگلیس (ONS)، افراد مبتلا به کووید طولانی مدت یا افرادی که گمان می‌رود به این بیماری مبتلا شده‌اند، تقریباً دو برابر افرادی که به این ویروس آلوده نشده‌اند، دچار افسردگی شدند.
کد خبر: ۱۰۶۶۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲ 30 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از پایگاه اینترنتی mtv، نظرسنجی توسط اداره آمار ملی انگلیس (ONS) در فاصله زمانی هفتم ۷ آوریل تا ۱۳ ژوئن نشان می‌دهد ۶.۲ درصد از بزرگسالان گزارش کرده‌اند که ممکن است کووید طولانی مدت را تجربه کرده باشند.

این نهاد دولتی برای تولید یافته‌های خود تقریباً ۴۰ هزار فرد ۱۶ ساله و بالاتر را در انگلیس مورد بررسی قرار داد. ۳.۶ درصد اظهار داشتند که دچار کووید طولانی بوده‌اند و ۲.۶ درصد اطمینانی از ابتلا به این بیماری نداشتند.

از این تعداد، بیش از نیمی از آنها (۵۷ درصد) اظهار داشتند که کووید طولانی مدت بر سلامتی آنها تأثیر منفی گذاشته است و ۳۹ درصد نیز براین باور بودند که توانایی ورزش کردن آنها را تحت تأثیر قرار داده است.

تقریباً یک سوم (۳۰ درصد) این افراد اظهار داشتند در دو هفته گذشته علایم افسردگی متوسط ​​تا شدیدی را تجربه کرده‌اند. این میزان با ۱۶ درصد از پاسخ دهندگانی که علایم افسردگی را تجربه کرده اند، اما باور نداشتند که به این بیماری مبتلا شده اند، قابل مقایسه است.

همچنین یک چهارم (۲۵ درصد) از افرادی که مورد سوال قرار گرفتند، اظهار داشتند که نوعی اضطراب را تجربه کرده اند، این در حالی است که تنها ۱۵ درصد از افرادی که تحت تأثیر مستقیم کووید قرار نگرفته اند، اضطراب را تجربه کردند.

اداره آمار ملی هشدار داد که استنباط روابط علت و معلولی از نتایج امکان پذیر نیست. با این حال، شرایط فرد می‌تواند به عواملی مانند سن، وضعیت معلولیت یا سطح محرومیت مربوط باشد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفند ۹۸ همه گیری جهانی این ویروس را اعلام کرد.

کشورهای زیادی همچون آمریکا، ایران، هند، روسیه، چین، انگلیس و کوبا وارد عرصه تولید واکسن کرونا شده اند و موفقیت های چشمگیری در این زمینه کسب کرده اند.

اکنون واکسیناسیون علیه ویروس کووید ۱۹ در بسیاری از کشورها در حال انجام است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل