بازدید 4689
۲

انتقاد پکن از واشنگتن درباره تحقیقات مربوط به منشأ کرونا

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت اقدامات سیاسی کارانه طرف آمریکایی درباره فرآیند ردیایی منشاء کرونا به شدت از طرف جامعه بین المللی رد شده است.
کد خبر: ۱۰۶۶۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶ 29 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از رویترز، ژائو لی جیان سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد: سیاسی کاری آمریکا در تحقیقات مربوط به منشاء ویروس کرونا محکوم به شکست است.

لی جیان گفت: «آمریکا به منظور آنکه از عملکرد ضعیف خود در پاسخگویی با شیوع کرونا شانه خالی کند و به حربه‌ای سیاسی در جهت اتهام زنی و سرکوب دیگر کشور دست پیدا کند رویه سیاسی کردن منشاء ویروس کرونا را به عنوان یک ابزار در جهت بدنام کردن دیگر کشور‌ها در پیش گرفته است.

این به شدت روش‌های علمی ردیابی منشاء ویروس کرونا و مبارزه جهانی ضد کرونا تضعیف کرده است. اول اینکه آمریکا واقعیت‌ها را مخدوش کرده است و اطلاعات نادرست منتشر کرده است. آمریکا در حالیکه چشمان خود را به روی تحقیقات مشترک چین و سازمان جهانی بهداشت بسته است در این حال به دامن زدن به اطلاعات بی اساس از طرف برخی از مقامات یا کانال‌های اطلاعاتی درباره این ادعای نادرست که ویروس از آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان منتشر شده است، ادامه می‌دهد.

این حرکت‌ها افکار عمومی را گمراه می‌کند و آب را گل آلود می‌کند و با قربانی کردن چین تنها در تلاش است که اذهان عمومی را منحرف کند و بر موارد نخست ابتلا به کرونا در آمریکا سرپوش بگذارد و واقعیت وجود آزمایشگاه‌های بیولوژیکی مشکوک در آمریکا را مخفی کند.

دوم اینکه آمریکا تحقیقات علمی صورت گرفته از طرف جامعه بین المللی را رد می‌کند تا نتیجه گیری از پیش تعیین شده و دلخواه خود را درباره انتشار ویروس از آزمایشگاه به کرسی بنشاند و تحقیقات علمی را رها کند. آمریکا به روشی گستاخانه به جامعه اطلاعاتی خود دستور داده است که در مدت زمان ۹۰ روز درباره منشاء انتشار ویروس به نتیجه برسند. این اقدام دانش محور، هدفمند و فکورانه نیست. این کاملا یک اقدام مضحک سیاسی است.

سوم اینکه آمریکا به شدت درگیر دست زدن به حقه‌های کثیف در سراسر جهان است. آمریکا از طریق ابزار‌های فشار و ارعاب قصد دارد که دانشمندان را مجبور کند که به خواست آن تن دهند و از فرضیه انتشار ویروس از آزمایشگاه حمایت کنند و آن‌ها را مغلوب سلطه طلبی، ارعاب و فشار خود قرار دهد. بر اساس گزارش‌ها، بسیاری از دانشمندان منتقد در جامعه علمی از آزار‌ها و حملات فیزیکی و تهدیدات رنج می‌برند و بعضی از آن‌ها مجبور شده اند که در دفاع از پیشنهادات علمی خود استعفاء دهند.

واقعیت‌ها بیش از کلمات بیانگر همه چیز هستند. مردم هرگز فریب نمی‌خوردند و به بازیچه بدل نمی‌شوند. اقدامات سیاسی کارانه طرف آمریکایی درباره فرآیند ردیایی منشاء کرونا به شدت از طرف جامعه بین المللی رد شده است. به طور راست به طرف آمریکایی این موضوع را یادآوری می‌کنیم که در مواجهه با واقعیت‌ها و دانش و عدالت ایجاد ادعا‌های ساختگی سیاسی هیچ حمایتی را به همراه نخواهد داشت و محکوم به شکست است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
چوب رو که برداری گربه دزده حساب کار خودشو میکنه
اگه چین عمدا ویروس کرونا رو تولید و منتشر نکرده از چی میترسه؟؟
چرا با تحقیقات پیرامون این مسئله مخالفه؟
وای به روز چین اگه این تحقیقات نشون بده چین در این زمینه مقصره اونوقت باید جوری نقره داغ بشه که بشه مثل یه کشور بدبخت و گرسنه و بدهکار
اولین اقدام کشورها هم میشه تحریم چین و چینی ها و هر چه چینی تو آمریکا و اروپا هستن رو از اونجاها بیرون میکنن تا برن به کشور خودشون.
ایران هم باید درخواست خسارت از چین بکنه نه ایینکه مثل خسارات جنگ که بخشید ببخشه
لعنت بر چین مرگ برچین
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل