بازدید 15480
۱

دستگاه پرورش قارچ ساخته شد

اين مخترع ايراني با اشاره به اين‌كه اين دستگاه در دو نمونه خانگي و صنعتي ساخته شده است ، گفت: دستگاه خانگي به اندازه يك اجاق گاز و قابل حمل است و مي‌توان رنگ آن را با رنگ كابينت و ام‌دي‌اف هماهنگ كرد.
کد خبر: ۱۰۶۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۸۹ - ۲۳:۰۶ 29 June 2010
دستگاه پرورش قارچ به همت يك محقق ايراني طراحي و ساخته شد.اين دستگاه به طور مكانيزه و هوشمند عمل آبياري و تنظيم رطوبت را انجام مي‌دهد.

داود احمدي مخترع اين دستگاه در گفتگو با فارس گفت: با توجه به افزايش تقاضا قارچ در بازار، به فكر طراحي اين دستگاه افتاديم تا بتوانيم قارچ را در شرايط بهتر و سريع‌تر توليد كنيم. اين دستگاه نمونه خارجي ندارد و براي اولين بار در ايران و جهان ساخته شده است.

اين مخترع ايراني با اشاره به اين‌كه اين دستگاه در دو نمونه خانگي و صنعتي ساخته شده است ، گفت: دستگاه خانگي به اندازه يك اجاق گاز و قابل حمل است و مي‌توان رنگ آن را با رنگ كابينت و ام‌دي‌اف هماهنگ كرد.

وي افزود: دستگاه خانگي ظرفيت توليد 10 كيلو قارچ را دارد و مصرف برق آن 10 وات، مصرب آب 3 تا 5 ليتر در هفته است و اين دستگاه به طور مكانيزه و هوشمند عمل مي‌كند.

احمدي گفت: بايد مواد اوليه كه همان كمپوست است را در داخل دستگاه ريخت و خود دستگاه به طور اتوماتيك شرايط را براي پرورش قارچ مهيا مي‌كند.

وي با اشاره به نوع نيمه صنعتي دستگاه پرورش قارچ گفت: مدل نيمه صنعتي اين دستگاه ظرفيتي معادل 500 كيلو قارچ در يك دوره پرورش دارد كه ارتفاع اين دستگاه 3 متر، طول آن 2 و نيم متر و عرض آن 2 متر است.

اين مخترع گفت: اين دستگاه به طور مكانيزه و هوشمند عمل آبياري و تنظيم رطوبت را انجام مي‌دهد و جنس آن از گالوانيزه و استيل است و به راحتي مونتاژ، نصب و جمع مي‌شود.

وي با اشاره به عمر كوتاه قارچ گفت: به طور معمول مراكز پرورش قارچ در نقاط دور از شهر هستند كه هزينه انتقال قارچ به شهر زياد است و همچنين زمان‌بر است اما مي‌توان اين دستگاه را در سوله، پاركينگ و يا يك‌جاي مسقف در نزديكي شهر نصب كرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱
اهل کجا هستند؟؟چجوری میشه برای خرید ارتباط قرار کرد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل