بازدید 4549

افزایش تلفات در سیل اخیر بلژیک

بر اساس تازه‌ترین آمار، آمار قربانیان جاری شدن سیل تاریخی در بلژیک به ۴۱ نفر رسید.
کد خبر: ۱۰۶۶۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶ 28 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ بر اساس تازه‌ترین آمار، آمار قربانیان جاری شدن سیل تاریخی در بلژیک به ۴۱ نفر رسید.

این آمار را الیو دی روپو، رئیس دولت محلی والونی، منطقه فرانسوی زبان در جنوب بلژیک اعلام کرد که کانون فاجعه اصلی بوده است.

هنوز ۱۰ نفر ناپدید هستند. آمار قبلی به کشته شدن ۳۷ نفر اشاره داشت که بر اثر باران‌های سیل آسا در اواسط ماه ژوئیه جان باختند. این بارندگی‌ها همچنین به کشته شدن ۱۸۰ نفر در آلمان منجر شد.

الیو دی روپو روز سه شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی با شمار زیادی از مقامات سیاسی از ایجاد یک کمیساریای ویژه بازسازی خبر داد. این ارگان موظف خواهد بود تدابیر فوری را هماهنگ و یک طرح بازسازی آماده کند.

دولت محلی والون پیشتر یک بسته دو میلیارد یورویی برای این کار وعده داده بود، اما ژان-دوک کروک، وزیر دارایی و بودجه دولت محلی والون هشدار داد ”این مبلغ احتمالا ناکافی خواهد بود“.

جاده‌ها و خطوط راه آهن تخریب و خانه‌ها ویران شده اند، شبکه‌های برق رسانی آسیب دیده است، سیل شدید در شماری از رودخانه‌ها خساراتی به بار آورده است که هنوز میزان آن‌ها برآورد نشده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی