بازدید 5044

برق ۱۰۰ اداره پر مصرف سیستان و بلوچستان قطع شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: برق ۱۰۰ اداره و سازمان پرمصرف این استان به دلیل رعایت نکردن مصوبات ابلاغی در خصوص ضرورت کاهش مصرف برق (۵۰ درصد کاهش مصرف برق در ساعت اداری و ۹۰ درصد کاهش مصرف بعد از ساعت اداری) قطع شد.
کد خبر: ۱۰۶۶۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱ 27 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، خلیل عوض زاده روز سه‌شنبه در این‌باره اظهار داشت: بدنبال افزایش دمای هوا و بالارفتن مصرف برق در کشور و استان در هفته جاری و به جهت جلوگیری از بروز خاموشی در بخش خانگی و مراکز درمانی، تشدید برخورد با ادارات و دستگاه‌های اجرایی پر مصرف در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: مصرف برق تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی این استان به صورت ۲۴ ساعته توسط مرکز پایش این شرکت رصد و اداراتی که نسبت به رعایت الگوی تعریف شده کوتاهی کنند برقشان قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان به لزوم همکاری هر چه بیشتر مردم در مدیریت مصرف برق اشاره کرد و افزود: افزایش شدید دمای هوا و تداوم این شرایط در اکثر نقاط کشور طی هفته جاری در کنار فعالیت‌های صورت گرفته و استفاده از تمام توان نیروگاهی کشور، نیازمند همکاری مردم در کاهش مصرف برق و جلوگیری از خاموشی های احتمالی است.

وی اظهارداشت: با کاهش و مدیریت مصرف برق بویژه در ساعت‌های اوج بار (۱۲ الی ۱۸) به میزان تنها ۲۰ درصد می‌توان یاریگر کارکنان صنعت برق در ارائه هرچه بهتر خدمات و تأمین برق پایدار بود.

عوض زاده به راهکارهای ساده برای کاهش ۲۰ درصدی مصرف برق اشاره کرد و گفت: هنگام استفاده از کولر یا وسایل سرمایشی در ساعت‌های اوج بار، تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرف شویی و جاروبرقی به طور همزمان استفاده نکنیم، استفاده از وسایل برقی یادشده را به روزهای تعطیل یا ساعت‌های غیرپیک منتقل کنیم.

وی ادامه داد: استفاده حداکثری از نور طبیعی و نظارت بر مصرف روشنایی ساختمان ها، خارج کردن دستگاه هایی همچون اسکنر، پرینتر و تلویزیون از حالت آماده به کار، تنظیم دمای ۲۶ درجه کولرهای گازی، تنظیم دور کند کولرهای آبی نصب سایبان و سرویس به موقع سیستم‌های سرمایشی بویژه در بخش اداری و استفاده از مولدهای اضطراری ادارات در ساعت اوج بار نقش مهمی در مدیریت مصرف برق و کاهش ۲۰ درصدی مصرف دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار