بازدید 4416

افزایش ۱.۵ برابری بستری بیماران کرونایی در خوزستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: میزان روزانه بیماران بستری کرونایی در استان خوزستان ۱.۵ برابر نسبت به آمار هفته گذشته افزایش یافته همچنین بار مراجعه به بیمارستان ها از ۲ هزار نفر به سه هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است.
کد خبر: ۱۰۶۶۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸ 27 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دکتر فرهاد ابول نژادیان دوشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: در حال حاضر بیمارستان های رازی، امام خمینی (ره)، امیرالمومنین(ع) و سینا اهواز در حال خدمات رسانی به بیماران کرونایی بوده و اگر لازم باشد بیمارستان های دیگری وارد چرخه پذیرش این بیماران می شوند.

وی افزود: بر خلاف افزایش روند بیماران سرپایی و بستری در استان، آمار فوت کرونایی در خوزستان هنوز افزایشی نشده به گونه ای که امروز ۶ نفر فوتی داشتیم اگرچه معمولا ۲ هفته بعد از افزایش بیماران بستری، میزان فوتی ها نیز افزایشی می شود و از این بابت نگران هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه در حال حاضر سه شهر اندیمشک، بهبهان و ماهشهر در وضعیت قرمز هستند گفت: اکنون در اندیمشک تعداد مراجعه به بیمارستان ها افزایش چندانی نداشته اما بیشترین مراجعه در شهرستان های بهبهان ، امیدیه، آبادان و اهواز است و احتمال دارد در روزهای آینده این شهرستان ها تغییر رنگ داشته باشند.

وی از مردم خوزستان تقاضا کرد رعایت پروتکل های بهداشتی را در دستور کار قرار داده و جزو اولویت های خود بدانند. وقتی روند شیوع یک بیماری در جامعه افزایش می یابد تعداد بیماران افرایش یافته و سرایت بیماری بیشتر می شود لذا مردم باید مراقب سلامتی خود باشند.

ابول نژادیان گفت: قدرت سرایت سوش دلتا بیشتر از نوع قبلی است و در کمتر از ۲۴ تا ۴۸ ساعت می تواند تمام اعضای یک خانواده را مبتلا کند همچنین این ویروس تمایل به سنین جوان تر دارد.

وی همچنین در خصوص روند واکسیناسیون در خوزستان گفت: تاکنون بالای ۸۰ درصد افراد بالای ۷۰ سال، ۶۰ درصد افراد بین ۶۰ تا ۷۰ سال و ۴۰ درصد افراد بین ۵۰ تا ۶۰ سال خوزستان واکسینه شده اند که از افراد واجد شرایط تقاضا می شودهر چه سریعتر برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند. واکسیناسیون افراد بالای ۴۵ سال خوزستان نیز از فردا ( سه شنبه) آغاز می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: انجام واکسیناسیون تا ۶۰ درصد میزان ابتلا به بیماری را کاهش داده و تا ۸۰ درصد از بروز بیماری شدید جلوگیری می کند همچنین تا ۹۹ درصد مرگ و میر را کاهش می دهد لذا از همه هم خوزستان در خواست می شود از این فرصت استفاده کرده و واکسن خود را تزریق کنند.

وی در خصوص نگرانی برخی مردم از دریافت دز دوم واکسن آسترازنکا گفت: در حال حاضر به میزان ۵۰ درصد کسانی که دز اول این واکسن را تزریق کردند، واکسن وارد استان شده و واکسیناسیون آنها به نوبت در حال انجام است و از این بابت جای نگرانی نیست.

ابول نژادیان در پاسخ به این پرسش که آیا در زمینه داروی رمدسیور با کمبود مواجه هستیم گفت: ذخیره داروی رمدسیور در خوزستان مناسب و به انداره یک ماه است در حالی که وزارت بهداشت پیشنهاد ذخیره هفت روزه را به ما داده بود اما در کل نیازمندیم که در این شرایط شرکت های بیمه با ما همکاری کرده و مطالبات دانشگاه را پرداخت کنند تا از نظر دارو تامین باشیم.

وی در خصوص واکسیناسیون منشی مطب ها نیز گفت: تا قبل از پایان هفته جاری واکسیناسیون این افراد انجام می شود پیش از این پرسنل کلینیک های دندان پزشکی، آزمایشگاه ها، مطب های خصوصی و داروخانه ها واکسینه شدند. همچنین از متولیان نظام پزشکی شهرستان ها تقاضا داریم اسامی منشی مطب ها را به روسای شبکه بهداشت و درمان در شهرستان ها تحویل دهند تا واکسنشان را دریافت کنند.

در حال حاضر سه شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۱ شهرستان نارنجی و ۱۳ شهرستان زرد کرونایی هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی