بازدید 8951
۱

محسن هاشمی: زمان متهم کردن یکدیگر گذشته است

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز زمان فرافکنی مشکلات، متهم کردن یکدیگر و تنزل سطح نگاه کارشناسی به مسائل جناحی گذشته است.
کد خبر: ۱۰۶۵۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵ 25 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، محسن هاشمی روز یکشنبه در سیصد و سیزدهمین جلسه شورا با اشاره به وقایع خوزستان در هفته گذشته، این وقایع را تلخ توصیف کرد و افزود: نمی‌توان این وقایع را محدود به خشکسالی و کمبود آب دانست؛ بلکه توسعه متعادل، متوازن و پایداری باید کاستی های بجا مانده از جنگ و مشکلات پیشین خوزستان را جبران کند.

وی اضافه کرد: توسعه متعادل، توزیع عادلانه مواهب توسعه بین همه اقشار جامعه بود اما در خوزستان شاهد حضور صنایع بزرگ نفت و فولاد و پتروشیمی و پالایش هستیم بدون آنکه منافع این توسعه به اندازه کافی به میزبان این صنایع برسد.

هاشمی با بیان اینکه توسعه متوازن، پیشرفت در همه ابعاد جامعه یعنی بهبود سلامت، آموزش، رفاه و سایر شاخص های جامعه و نه صرفا رشد صنعتی است، گفت: در خوزستان، تعدادی از شاخص های انسانی و اجتماعی به صورت متوازن رشد نکرده است.

وی عنوان کرد: توسعه پایدار نیز به حفظ محیط زیست در کنار رشد صنعت توجه دارد و وضعیت امروز خوزستان نشانه های فراوانی از آسیب های زیست محیطی ناشی از فعالیت های صنعتی، کشاورزی و اقتصادی دارد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: البته مشکلات، محرومیت و نارضایتی امروز خوزستان، منحصر به این استان نیست، تعدادی از مناطق و استان های دیگر کشور نیز از این محرومیت رنج می برند و چه بسا مشکلات بیشتری از خوزستان داشته باشند و باید به رفع بنیادین و ریشه این مشکلات توجه شود تا در آینده دیر یا زود، شاهد تکرار این نارضایتی ها نباشیم.

وی اظهار داشت: مشکل اصلی امروز کشور، کند یا متوقف شدن روند توسعه است که طی ۱۶ سال گذشته با وجود پیش بینی شدن رشد اقتصادی هشت درصدی در چشم انداز ۲۰ ساله، رشد محقق شده بسیار کمتر از آن بوده است و این میزان رشد پاسخگوی نیاز روزافزون جامعه نبوده و به کوچکتر شدن سفره مردم، بیکاری، تورم و فقر انجامیده است.

وی با بیان اینکه زمان فرافکنی مشکلات، متهم کردن یکدیگر و تنزل سطح نگاه کارشناسی به مسائل جناحی گذشته است، گفت: اگر بسرعت روند پیشرفت و رشد اقتصادی، به توسعه متعادل، متوازن و پایدار ایران نیانجامد، شاهد گسترش این مشکلات خواهیم بود.

هاشمی خاطرنشان کرد: امیداوریم دولت جدید بتواند به وعده خود عمل کند و روند توسعه کشور را با سرعت به مسیر پیش بینی شده در چشم انداز ۲۰ ساله برساند.

وی همچنین با اشاره به عید بزرگ غدیر، گفت: واقعه غدیر تبلور پیوستگی امت و امامت، ولایت و ملت، هدایت و ابلاغ است که موجب وحدت و همصدایی مسلمین در برابر پیام وحی شد.

هاشمی افزود: غدیر نماد وحدت و یکصدایی مسلمانان در همراهی و تبعیت از پیام پیامبر اعظم (ص) است و نباید با افراط و تندروی، غدیر را از نقطه وحدت به مبدای برای تفرقه مسلمانان تبدیل کرد.

هاشمی ادامه داد: معرفی امیرمومنان (ع) توسط رسول اکرم (ص) در غدیر، معرفی رهبری برای همه اقشار، اقوام و ملت های اسلامی بود و باید این سرچشمه زلال معرفت، علم و هدایت، برای بهره بردن همه اقوام، مذاهب و گروه های اسلامی همچنان جریان یابد.

تذکر در پی بی‌اعتنایی به تذکر

«محمد علیخانی» عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه با ارایه تذکری به شهردار تهران، گفت: با عنایت به مفاد بند سه و هشت ماده ۸۰ قانون شوراها مبنی بر وظایف نظارتی اعضای شورا و حسن اداره شهر توسط شهرداری‌ها به شهردار تهران بابت پاسخگو نبودن به مکاتبات نظارتی شورا تذکر می دهم.

وی افزود: به عنوان نمونه ۱۵ فروردین امسال پیگیری های متعددی بابت رسیدگی به موضوع یکی از املاک در اختیار شخص حقوقی، مطابق تبصره ۶ قانون ۵۵ شهرداری ها انجام و به شهرداری تذکر داده ایم.

علیخانی ادامه داد: با وجود پیگیری های انجام شده، پاسخی حاصل نشد و این موضوعی حاکی از قصور در حفظ سرمایه های شهر است.

وی به شهردار تهران در این خصوص تذکر داد و گفت: باید تا آخرین روز مسئولیت نسبت به وظایف خود پاسخگو باشد.

هشدار درباره وضعیت محله جوادیه

«حجت نظری»، دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در این جلسه به پلیس و شهرداری تهران درباره ضرورت تامین امنیت در محله جوادیه تذکر داد.

وی با بیان اینکه روزهایی پر از نگرانی را در کشور پشت سر می‌گذاریم، گفت: از پیک پنجم کرونا تا مشکلات دیگر نگرانی های به وجود آورده است و در میان این نگرانی‌ها، بیشتر دلواپس سیستان و بلوچستان و خوزستان هستیم.

نظری افزود: امیدوارم مشکلات اهالی این استان‌ها زودتر حل شده و پاسخی مناسب به مطالبات به حق مردم داده شود.

وی با بیان اینکه نابسامانی در محدوده غربی محله جوادیه و در حاشیه امتداد بزرگراه نواب وجود دارد، گفت: این موضوع توسط شماری از ساکنان این محله به بنده منتقل شده است و مردم منطقه خواستار حل معضلات هستند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: محله جوادیه از سمت غرب به امتداد بزرگراه نواب (یارجانی) و بوستان ولایت منتهی می‌شود و در جداره این لبه در محله جوادیه نیز بوستانی دیگر ایجاد شده است.

وی افزود: مدتی است که در این محدوده از قسمت شمال محله جوادیه تا انتها ازدحام معتادان متجاهر، موادفروشان و بزهکاران مشاهده می‌شود و همین موضوع مورد اعتراض اهالی این بخش از محله نیز قرار گرفته است.

نظری ادامه داد: به گفته اهالی این موضوع بارها به پلیس گزارش شده است اما به دلیل مجاورت بزرگراه با این محله تا قبل از رسیدن پلیس مجرمان محل را ترک کرده و فرار می‌کنند.

وی گفت: نتیجه جمع‌آوری معتادان هم مورد رضایت ساکنان نیست و بعد از چند روز این افراد و دیگر مصرف کنندگان دوباره به زیرپل، میانه بزرگراه و فضای سبز حاشیه این محله برمی‌گردند و موجب ایجاد ناامنی و احساس ناامنی برای اهالی می‌شوند.

نظری ادامه داد: علاوه بر این، چندین مورد سرقت خرد از خودروهای سواری، درگیری و سرقت از منازل در این محدوده رخ داده که بر نگرانی اهالی افزوده است.

وی تأکید کرد که به عنوان نماینده مردم از نیروی انتظامی می‌خواهم که کانکسی برای استقرار پلیس در این محل پیش‌بینی کند و از شهرداری تهران هم می‌خواهم تا علاوه بر تامین روشنایی و از بین بردن فضاهای بی‌دفاع در این محدوده، شرایط را برای استقرار کانکس پلیس فراهم کند.

وی با تاکید بر تسریع بر قرار دادن کانکس در این محله گفت: نباید با تعلل‌ موجب شویم که محله قدیمی و خوشنام جوادیه نیز به وضعیتی نظیر آنچه امروز در برخی محله‌ها شاهدش هستیم، دچار شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱
نگاه کنید چه کسی از توسعه متوازن و متعادل دم می زند!!!؟
شما رئیس شورایی بودید که قیمت بلیط ناوگان حمل و نقل عمومی را افزایش دادید تا با آن طرح های غیر ضروری و مشکوک تخریب و از نو ساختن ورودی غربی پارک ساعی، خط ویژه دوچرخه (بخوانید خط ویژه موتوری) و صدها پروژه بی معنی و پرخرج اجرا کردید.
چه کسانی از حمل نقل عمومی استفاده می کنند؟ بله، این پروژه خواری ها را از محل جیب مستضعف ترین مردم تامین کردید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار