بازدید 7263

رزمایش اسرائیل و آمریکا برای مقابله با تهدید‌ موشکی

نیروی هوایی آمریکا و ارتش رژیم صهیونیستی رزمایشی را جهت مقابله با تهدید‌های موشکی و راکتی برگزارخواهند کرد.
کد خبر: ۱۰۶۵۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵ 24 July 2021
به گزارش تابناک به نقل ازفارس، در تداوم همکاری‌های راهبردی آمریکا با رژیم صهیونیستی و تقویت نظامی این رژیم، چند فروند هواپیمای «سی- ۱۳۰ هرکولس» آمریکا مستقر در پایگاه «رامشتین» در آلمان در روز‌های گذشته وارد فلسطین اشغالی شدند.

به نوشته وبگاه «اسرائیل دیفنس» نیروی هوایی آمریکا شماری از پرسنل خود را برای شرکت در رزمایش «جونیپر فالکون ۲۰۲۱» که در بخش‌های مختلف فلسطین اشغالی برگزار می‌شود به اسرائیل اعزام کرده است. این رزمایش در راستای توافقنامه‌های طرفین و مقر فرماندهی آمریکا در اروپا و ارتش این رژیم است.

نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده است در این رزمایش که از دوشنبه آغاز می‌شود شبیه سازی اقدامات فوری در هنگام حملات موشک‌های بالستیک و آمادگی پدافندی جهت دفاع از تاسیسات حیاتی صهیونیست‌ها تمرین می‌شود.

نیروی هوایی ایالات متحده اعلام کرده که برنامه ریزی برای برگزاری این رزمایش از سال ۲۰۲۰ آغاز شد و در پاسخ به هیچ تحرک یا رویداد‌های خاص نیست.

وبگاه «تایمز اسرائیل» نیز در این باره نوشت، تهدید حمله موشکی به اسرائیل بسیار شدید است واین گونه سلاح‌ها، تسلیحات اصلی است که توسط دشمنان اسرائیل استفاده می‌شود. در مجموع، صد‌ها هزار موشک، راکت و گلوله خمپاره علاوه بر موشک‌های بالستیک و کروز پیشرفته‌تر در دست گروه‌های نظامی در نوار غزه، لبنان و سوریه است

به گزارش این نشریه، ارتش رژیم اسرائیل ارزیابی‌های اطلاعاتی به‌روز شده‌ای را درباره حزب الله لبنان منتشر کرد و نشان می‌دهد که حزب الله بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار تیر موشک و راکت در زرادخانه‌های خود دارد.

«الون بن دافید» تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت، برآورد‌های امنیتی در فلسطین اشغالی حاکی از آن است که حزب‌الله تا به امروز موفق به ذخیره صد‌ها موشک نقطه‌زن در برد‌های متوسط تا دوربرد شده و چندین مرکز اکنون در لبنان وجود دارد که حاوی اجزای این موشک‌هاست.

«تال کلمن» فرمانده «جبهه ایران» در ارتش رژیم صهیونیستی نیز در این خصوص گفت: فکر کردن درباره زدن ضربه‌ای پیشگیرانه به پروژه موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله، پیچیده است، زیرا ممکن است منجر به جنگ منطقه‌ای شود.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در گفتگو با «المیادین» در پایان سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) گفت: تعداد موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله دو برابر سال قبل شده و ما می‌توانیم هر هدفی را در امتداد فلسطین اشغالی با دقت هدف بگیریم.

چندی پیش، «اسحاق بریک» ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی در گفتگو با کانال ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی به قدرت موشکی جنبش حزب‌الله لبنان پرداخت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل