بازدید 13632
عجیب، اما واقعی

در روز‌های اوج پیک پنجم کرونا در کشور، ستاد ملی مقابله با کرونا «تعطیل» شد!

از جمله اتفاقات ثابتی که در یک سال و نیم اخیر تجربه کرده ایم، برگزاری نشست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در روز‌های نخست هر هفته و به ریاست رئیس جمهور کشورمان است که در آن، ضمن بحث و بررسی روند شیوع ویروس و بیماری در ایران و جهان، تصمیمات مقتضی گرفته و ابلاغ می‌شود؛ اتفاقی که امروز رخ نداد!
کد خبر: ۱۰۶۵۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹ 24 July 2021
تابناک اجتماعی
به رغم افزایش آمار مبتلایان و مرگ و میر کرونا در کشورمان، ستاد ملی مقابله با کرونا بر خلاف هفته‌های گذشته امروز تشکیل جلسه نداد!

به گزارش «تابناک»، از جمله اتفاقات ثابتی که در یک سال و نیم اخیر تجربه کرده ایم، برگزاری نشست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در روز‌های نخست هر هفته و به ریاست رئیس جمهور کشورمان است که در آن، ضمن بحث و بررسی روند شیوع ویروس و بیماری در ایران و جهان، تصمیمات مقتضی گرفته و ابلاغ می‌شود؛ اتفاقی که امروز رخ نداد!

البته درباره چرایی این موضوع اطلاع خاصی در دست نیست، اما احتمالا تعطیلی چند روزه استان تهران در این خصوص بی تاثیر نبوده است. تعطیلاتی عجیب که موجب شده بسیاری از محور‌های خروجی از استان‌های تهران و البرز در روز‌های گذشته شاهد ترافیکی شدید باشند و موج بزرگی از مسافرت‌ها شکل گیرد که احتمالا تبعات بسیار شومی به دنبال خواهد داشت.

این را می‌شود از تامل در نقشه رنگ بندی کرونایی کشورمان دریافت که دو روز پیش به روزرسانی شد و بر اساس آن، اکنون ۲۳۲ شهر کشورمان در وضعیت قرمز به سر می‌برند؛ وضعیتی که پیش روی شهر‌های دیگری هم هست که اکنون در وضعیت نارنجی هستند، همان گونه که می‌بینیم بسیاری از شهر‌های نارنجی در محدوده شمال غربی کشورمان در یک هفته اخیر به وضعیت قرمز رسیده اند.
 
در روز‌های اوج پیک پنجم کرونا در کشور، ستاد ملی مقابله با کرونا «تعطیل» شد!

پیش بینی این دست احتمالات موجب می‌شود که برگزار نشدن جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا سوال برانگیزتر جلوه کند؛ ستادی که باید «ملی» باشد و عمل کند؛ اما با تعطیل شدن ادارات در پایتخت، تعطیل شده و همگان را شگفت زده کرده است. آن هم در روز‌هایی که بسیاری از مشاغل در پایتخت در محل کار خود حاضر می‌شوند و تنها رهاورد تعطیلی ادارات دولتی، شکل گیری موج بزرگی از سفر بوده است.

مسافرت‌هایی که بی شک موجب جابجایی ویروس و بیماری از تهران به مناطق وسیعی از کشور و بالعکس می‌شود و کمترین اثر منفی آن، شدت دادن شیوع نسخه دلتای ویروس کرونا در کشورمان است؛ نسخه‌ای مسری‌تر و بیماری زا‌تر از ویروس که اخیرا جهشی تازه را تجربه کرده و نسخه خطرناک‌تر «دلتا پلاس» از آن مشتق شده است؛ نسخه‌ای که یکی از راه‌های تکثیرش، همین دست مسافرت هاست.

دورنمایی نگران کننده که حتی به قدر تشکیل جلسات روتین ستاد ملی هم برای مسئولان اهمیت نداشته است؛ اتفاقی به غایت عجیب که باید دید آیا عقوبتی مانند تعقیب قضایی بابت ترک فعل متوجه اعضای این ستاد خواهد کرد، یا خیر؟! هرچند در فضای مجازی روز به روز بر شمار افرادی که تاکید دارند ستاد ملی چندان دستاورد قابل دفاعی نداشته افزوده می‌شود و به تاکید ایشان، تعطیلی ستاد اتفاق چندان بدی هم نیست!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۳
احتمالا اونا هم رفتن شمال!
عملکرد سلطانی فر در همه مسائل فاجعه بوده . اینو همه میدانند .
ستادی که کار مفید انجام نمیده تعطیلش بهتره. اب و برق هدر میدن و حقوق می گیرن.
از اینکه تهران و البرز تعطیل شد بیشتر جنبه سیاسی داشت تا راهکار درمانی، کدوم خروجی تهران عملا بسته شده بود وقتی میگن خروج از تهران ممنوعه یعنی هیچ کسی نتونه از تهران خارج شه پس این همه ماشین پلاک تهران تو جاده ها چکار میکنه اینجاست که پول و جریمه ملت همیشه در صحنه مقدم تر از سلامتی جامعه هستش
بود و نبودش فرقی نداشت

فقط بیت المال را هدر دادند و رفتند
این (جا) با (جاهای) دیگر فرق داره. میگند ماسک بزنید تا نگیرید. میگند: نمیزنیم تا بمیریم
میگند تجمع نکنید میگند با .... مخالفند....
میگند: محدودیت نزارید میگند: چرا مسئولین بی تفاوته
محدودیت میزارند: میگند بی عرضه اند در مبارزه با کرونا
میگند: همه جا تعطیل میگند: آخ جون شمال (جوج)!!!
میگند محل تجمع ها را ببندید تعطیل کنید میگند با دین مخالفند!!
یا للعجب. نتیجه جمع شدنشون شده موج پنجم و موج های مسلمیّه، عرفیّه، محرم ، اربعین و ... نیز در راه است آی آهای این (جا) با همه جا فرق میکنه حتّی با چین . مسئولینش میگند: تجمّع ممنوع شهر شهر ارواح میشه تا وقتی (آزاد باش)بدند
اینجا زور میارند دورهمی بگیرند تا بمیرند و دیگران را نیز بمیرانند
آیا این افتخاره!!! یا مدیونی!!! آنان که به نام دین دورهمی میگیرند باید جواب کرونا گرفته ها و تلفات را در پیشگاه صاحبانش در مقابل خدا بدهند. دین در زمان خطر جانی نیاز به دورهمی ندارد.
کشتی مملکت و انقلابتون به معنی واقعی به گل نشسته
عملا تعطیل بود چندین روزه شهرهای کشور قرمزند کدام مقررات مربوط به شهرهای قرمز رااجرایی کرده اند ستاد کرونا و آمار کذایی مرگ و میر را میدهد که درستش را می توان از آرامستانهای شهرداری گرفت
واقعا عجیبه که هیچ کدوم از راه کار های ارائه شده برای کاهش کرونا در کشور جواب نمیده. اگر دولت تعطیل نکنه، ویروس گسترش پیدا می کنه و اگر هم تعطیل کنه ملت میریزن تو جاده ها و باز هم ویروس بیشتر منتشر میشه. چکار باید کرد؟
بود و نبودشان زیاد تفاوتی ندارد

و احتمالا هزینه تشکیل اینگونه جلسات بیشتر از منافع ان برای کشور و مردم است
اگر این ستاد و تصمیمات آن نبود وضعیت بسیار بهتر بود
این مملکت دادستانی چیزی نداره که علیه وزیر بهداشت و مجموعه عاجزش در این شرایط تشکیل پرونده بده؟!!! باید صدهزار نفر دیگر بمیرند تا سازمان بازرسی کل کشور به روند واردات و توزیع دارو و واکسن رسیدگی کنن!
آقا اگر جان مردم مهم نیست یکبار رسما اعلام بفرمایید ما پیگیر نباشیم
چه کسانی باید جلوی تردد مسافرین را بگیرد؟ایا پلیس راه به وظیفه اش عمل کرد؟چرا کافی شاپ ها گوش تا گوش ادم نشسته؟چه کسانی دارن تعلل میکنن و به چه علت؟
پاسخ ها
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
زماني كه واكسن نبود گوش شنوا بود الان كه واكسن اومده
گوش شنوا اي ديگه نيست ..
بود و نبودش فرقی نمی کنه فقط پول گرفتن که نسبت به ایام نقشه را رنگی کنند . حالا که قراره بروند از همون اول ماه رفتند که مبادا پول یک هفته کاری بهشون نرسه . از قبل کرونا پولها زدن به جیب. به این ستاد باشه دوست دارن کرونا یه ۲۰ ، ۳۰ سالی ادامه پیدا کنه
کابینه رفته شمال گل بچینه.!!!!!!
خودشون که واکسن خوب زدن، چند روز هم تعطیل بوده رفتن ویلاهای لاکچریشون عشق و حال.
این تعطیلاته ۶ روزه هم عین خرید و تزریق واکسن تان سیاسی و امنیتی بود و فقط کسب و کار و جان و مال مردم را نابود کردید. چون به فکر سلامت و جان مردم نیستید و تمام راه ها هم باز و پلیس ممانعتی برای تردد نداشت !!!!
مسافرت با خودرو شخصی آثار شومی به همراه دارد، با اتوبوس و قطار برید مسافرت که آثار شوم نداشته باشه
كاش انقدر كه قلمهاتون براي كوبيدن دولت روحاني كار ميكنه و كار ميكرد.......
جرات داشتين يك جمله هم مي نوشتيد كه كي بود ؟!؟!
واكسن رو سياسي كرد و ميكنه
سلام. چرا با این تصمیمات هزینه کشور و مردم رو بالا میبریم؟
اگر ما مردم پروتکل ها را در هر شرایط چه در خانه چه در سفر رعایت کنیم دیگر نیازی به محدود یا مسدود کردن نیست.
و موضوع مهم که خیلی از ما مردم عامی از آن بیخبریم بیکاری خیلی از مشاغل در شهرهای توریست و مسافر پذیر است. آنهایی که بدهی بالا آوردن یا به اندازه اجاره مغازه هم درآمد ندارند یا .... همه اینها مشکلاتی است که نزدیک به دو سال است از کرونا به مردم وارد شده و به آن اهمیتی نمیدهیم ! !!!
چون محرم نزدیکه
اينا ديدن آخر دولتشونه ،گفتن با اين تعطيلي يه حالي بديم به مردم و يه ضرري بزنيم به دولت بعد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار