بازدید 5715

روسیه: اسناد همکاری آمریکا و داعش را در اختیار داریم

وزارت امورخارجه روسیه اعلام کرد اسناد و مدارک محکمی از همکاری آمریکا با داعش در اختیار دارد که می‌توان آنها را به نهاد‌های بین المللی ارائه نمود.
کد خبر: ۱۰۶۵۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰ 23 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از مسکو، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه گفت: مسکو اسناد و مدارک زیادی در دست دارد که حاکی از همکاری نزدیک آمریکا و داعش است. زاخارووا گفت: این اسناد و مدارک بسیار روشن و محکم هستند و می‌توان آنها را به نهاد‌های بین المللی، همچون سازمان ملل متحد ارائه نمود.

ماریا زاخاروا افزود: علاوه بر همکاری آمریکا و داعش در سوریه، روسیه مدارک بسیار زیادی از همکاری امریکا و تروریست‌های داعش در افغانستان را جمع‌آوری کرده است.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی روسیه با بیان اینکه مدارک بدست آمده همگی دقیق و با جزییات کامل هستند افزود: شیوه جمع‌آوری اسناد و مدارک از سوی روسیه، به سبک انگلو ساکسون‌ها نیست که در شورای امنیت سازمان ملل به رخ بکشند، و سپس جعلی از آب در بیاید.

زاخارووا تاکید کرد: این اسناد و مدارک برای نشان دادن همکاری‌های نزدیک آمریکایی‌ها و داعش کافی است. مهربا زاخارووا به چند نمونه از این همکاری‌ها اشاره کرد و گفت: اخیرا داعشی‌ها نیرو‌های رزمی و حتی کشته‌ها و مجروحان خود را با بالگرد‌های آمریکا به مناطق مختلف جابه جا می‌کنند و این در حالی است که امریکا و ناتو کاملا بر آسمان افغانستان مسلط هستند و فضای آسمانی این کشور را کنترل می‌کنند. پیش از این ضمیر کابولف نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در امور افغانستان گفته بود: روسیه اسنادی در دست دارد که نشان دهنده همکاری امریکا و داعش در افغانستان است.

پیش از این راند پاول، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا، سیاست‌های نادرست این کشور و مداخله‌ی بیش از حد در بحران سوریه را عامل به وجود آمدن پناهگاهی مناسب برای تروریست‌های غرب آسیا و کشیده شدن هرج‌ومرج به شمال عراق می‌داند. وی یکی از دلایل تقویت داعش را ارسال سلاح‌های آمریکایی برای متحدان این گروه در سوریه عنوان می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل