بازدید 6131

روسیه: انفجار بغداد با‌هدف برهم‌زدن ثبات صورت گرفت

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای با محکوم کردن انفجار دیروز (دوشنبه) در بازار شهرک صدر بغداد اعلام کرد که هدف این حمله تروریستی برهم زدن ثبات و امنیت عراق بوده است.
کد خبر: ۱۰۶۵۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷ 20 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، در بیانیه روز سه شنبه وزارت امور خارجه روسیه با اشاره کشته شدن دست کم ۳۵ نفر در انفجار بازار منطقه صدر بغداد و مجروح شدن بیش از ۶۰ نفر بر اثر حمله انتحاری داعش، با خانواده‌های قربانیان این حادثه ابراز همدردی و برای مصدومان آرزوی سلامتی شده است.

در بیانیه گفته شده است: این عمل تروریستی شرورانه را که برای برهم زدن ثبات و امنیت کشور دوست عراق بوده است، بشدت محکوم می‌کنیم و با رهبری و مردم عراق در مبارزه با تروریسم در هر گونه مظاهر آن ابراز همبستگی می‌کنیم.

روسیه در این بیانیه بار دیگر بر اهمیت افزایش تلاش‌های جمعی جامعه بین المللی به منظور مقابله قاطعانه و بی امان با این تهدید جهانی (تروریسم) تاکید کرده است.

روسیه و عراق همکاری‌های امنیتی گسترده دارند و مسکو بخشی از تسلیحات مورد نیاز ارتش عراق را تامین می‌کند.

مسکو به همراه تهران، بغداد و دمشق در مرکز مبادلات اطلاعات در زمینه تروریسم در بغداد که چند سال پیش برای مبارزه موثرتر با داعش و سایر گروه‌های تروریستی دایر شده است، همکاری می‌کند.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر و فرمانده کال نیرو‌های مسلح دیروز دوشنبه به دنبال وقوع انفجار روز دوشنبه یک نشست فوق العاده با حضور فرماندهان نظامی و مقامات بلندپایه امنیتی و اطلاعاتی عراق برگزار کرد.

گروه تروریستی داعش مسؤولیت انفجار انتحاری در شهرک صدر واقع در شرق بغداد را برعهده گرفته است.

در بیانیه‌ای منسوب به داعش که در صفحات و سایت‌های وابسته به این گروه تروریستی منتشر شده، آمده است: عامل انتحاری به نام ابوحمزه خودش را در میان تجمع شیعیان در شهرک صدر منفجر کرد.

در پی این انفجار «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق دستور بازداشت فرمانده پلیس مسؤول حوزه استحفاظی مذکور و انجام تحقیقات در رابطه با این حمله را صادر کرد.

الکاظمی امروز سه‌شنبه بعد از نشست فوق‌العاده در پی انفجار شهرک صدر دستور توزیع مجدد مسؤولیت و اختیارات بخش‌های نیرو‌های امنیتی در بغداد را صادر کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار